Свирят ли ви турбините (на дизелите) ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...

Свирят ли ви турбините (на дизелите) ?

Да
136
74%
Не
47
26%
 
Общо гласове: 183
Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Чет 24 фев 2005 23:30


2.0HDI ,1.4HDI,2.2HDI стигат ли? :D
P.S. Ако някой който разбира от турбини идва на срещата ще ми обясни ли някои неща там които ме интересуват но са прекалено подробни да ги пиша :D




mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Чет 24 фев 2005 23:34


За жалост prj57 незнам дали си е в БГ, за да дойде :) Аз не съм толкоз голям разбирач, но виж ако дойде PACO на срещата той със сигурност ще ти обясни :) Доколкото знам иска да си слага турбо на двукарбораторния Голф тъй че трябва да знае :)


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Чет 24 фев 2005 23:37


Добра тема са получи.
prj57 много добре си обяснил нещата, пък и другите също добре допълват.
Само не разбрах какво включват и изключват разни колеги с разни чевени копчета .....


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Чет 24 фев 2005 23:42


Еми явно се радват на червените копчета :) А иначе малко извън темата - много ми се ще да се сдобия с някое TDI, ама както са казали хората - "Трай бабо за хубост" :) Ще трябва да почакам :)


Потребителски аватар
triplesss
Мнения: 141
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 14:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В.Търново-Лясковец

Мнениеот triplesss » Пет 25 фев 2005 0:00


Абе аз не карам дизел,но доколкото знам турбото постоянно си се върти,но при ниски обороти не се чува това свистене за което говорите,то се чува след 1500-2000 об. и няма никво копче за изключване. А по-новите дизели доколкото знам турботата им са с променлива геометрия на лопатките,с цел да не се получава този турбо лаг. :wink: :roll:


Потребителски аватар
XaBaTa™
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 14:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот XaBaTa™ » Пет 25 фев 2005 0:59


За колегите ето един нагледен двигатл 2.2 HDI :lol:

Изображение


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пет 25 фев 2005 10:05


ехеейй аз се избъзиках за червеното коп4е :(
как можахте да си помислите , ама сори ако някой се е заблудил де....
:D :D :D


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Пет 25 фев 2005 13:42


Баси колко го натисках това копче, ама само аварийки ми се пускаха :roll:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 25 фев 2005 15:06


При мен пък не се чува такова виене, или е много тихо. Само ако откача маркучите, които отиват към въздушния филтър се чува как турбото смуче въздух, но иначе си е тихо, не се чува.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 25 фев 2005 15:19


Колкото за HDI - това са френските дизели, те работят на принципа Common Rail. С 2 думи ще се опитам да обесня: нашите дизели (моя и на rmk) имат нагнетателна помпа, която има 4 цилиндърчета, които помпят гориво - по 1 за всеки цилиндър. Фактически може да се каже, че вътре в помпата има 4 малки помпи. При Common Rail помпата е една, и нагнетява до много високо налягане горивото в една обща тръба за всички дюзи. Чрез електрически импулси дюзите се отварят и затварят, за да се впръсква горивото. По този начин може да се контролира много точно колко гориво да се впръсква, както и да се впръсква на няколко малки порции за 1 такт, което подобрява разпръскването и съотв. изгарянето. На този принцип работят френските, италианските дизели, както и на БМВ, Мерцедес и др. По-новите дизели на VW group работят на принципа помпа-дюза, т.е. всяка дюза представлява малка помпа, която също може да се контролира много прецизно, но доколкото знам работи с малко по-ниско налягане от Common Rail-a. Общо взето ефекта от 2-те системи е един и същ, но двигателите с помпа-дюза са малко по-шумни.
Всичко това няма нищо общо с турбото - почти всички HDI-та са с турбини. В днешно време почти всички дизели са с турбо, защото принципа на работа на дизеловите двигатели позволява значително покачване на мощността с помощта на турбина, без това да се отразява на разхода на гориво.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пет 25 фев 2005 15:49


ACCELERATOR написа:... нашите дизели (моя и на rmk) имат нагнетателна помпа, която има 4 цилиндърчета, които помпят гориво - по 1 за всеки цилиндър...

В грешка си, цилиндъра е само един, но след него има разпределител (с клапан за прекъсване на горивото), от който излизат 4 тръби (може би затова се бъркаш).

Ето картинки на редова помпа (такава с помпащ цилиндър за всяка дюза), както и на едноцилиндрова с разпределител (като нашите).

http://www.denso.com.au/dw/fuel/tech.pdf

Иначе за common-rail си прав.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 25 фев 2005 16:38


Объркал съм се, да.. В техникума по практика разглеждахме една разглобена помпа, и тя беше с отделни цилиндърчета, та затова :lol:


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пет 25 фев 2005 20:44


Някой, каза че иска да си слага турбо, е бих искал да помогна ама от 5000 км на дали..... :(

За на РАСО голф-а, не знам, мисля си как ще подава на карбураторите, и какво ще контролира дозировката.... (да си призная не знам много и за карбуратори)

Иначе тва за турбото ми е болна тема и ако някой мисли че просто ще си вземе от някъв автомобил турбо и колектори и да го просне ей така няма да е много доволен....(аз обичам да изпипвам нещата)....

Има около 2-4 формулки дето са на по два реда всяка за да се изчисли консумацията на въздух и ихвърлянето на изгорели газове на фабричния двигател.....за да е по лесно се отива на Дино.... след това се ориентирате към някаква марка турбовци и за почвате да се ровите кви са им характеристиките, получавате разни схеми дето не ви говорят нищо и се опитвате да разберете кви са тея коефициенти и за кво са ми да ги знам в същност.....

Много просто различните по големина търбовци имат различна ефикасност и дебит, също така и налягането на което могат да се издуят варира, интеркълера допълнително услонява уравнението, като се търси спад на налягане от интеркълер, филтър и колко градуса подобрение прави за да се увеличи ефикасността с еди колко си..... за тва два вида интеркълери :

1.Air-to-Air
2. Liquid-to-Air

1. Въздуха си минава през интеркълера който си седи отпред, радиира и се охлажда, елементарно, лесно и по евтино....

2. Използват се специални течности(като фреона) и процес на базата на конденс, и по този начин се получава нещо като водно охлаждане на въздушмия поток.....да ви дам и малко допълнително инфо: Фирмите произвеждащи Нитро пуснаха на пазара система за охлаждане на интеркълери..... Слага се пред интеркулера, с много бройни малки дупчици така че да покрие сравнително целия интеркълер и пръска азот директно върху интеркълера (знаете какво прави азота, нали....)

Е добре де, ще кажа малко и за тва, нитрото вкарва NO2 или вече има и охладителни сисеми с CO2 така че газте е с много ниска темп. азота е перфектен по отношение да абсорбира топлина, но за сметка на тази реакция се увеличава страшно на обем (за тва гърмат двигатели с Нитро щото нема кой да мисли), кислорода допълнително обогатява сместа и ако се използва "wet" ситема ще се вкара и още бензинец....

Но да се върнем на интеркулера, по същия начин азота абсорбира топлината от радиатора като драстично намалява температурата и мощността се качва.....

Само за справка, мисля че Голф дизел използват Гарет трбовци ако не се лъжа даже модели GT12 и GT15 тези турбовци имат много малка ефикасност но се завъртат бързо и са компромис направен от производителя (все пак не си копувате състезателна кола за толкова малко пари)


Ето за любопитните, едан схемичка на оригиналната система на Голф 4 1.8 Турбо....

Изображение


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пет 25 фев 2005 20:46


Някой, каза че иска да си слага турбо, е бих искал да помогна ама от 5000 км на дали..... :(

За на РАСО голф-а, не знам, мисля си как ще подава на карбураторите, и какво ще контролира дозировката.... (да си призная не знам много и за карбуратори)

Иначе тва за турбото ми е болна тема и ако някой мисли че просто ще си вземе от някъв автомобил турбо и колектори и да го просне ей така няма да е много доволен....(аз обичам да изпипвам нещата)....

Има около 2-4 формулки дето са на по два реда всяка за да се изчисли консумацията на въздух и ихвърлянето на изгорели газове на фабричния двигател.....за да е по лесно се отива на Дино.... след това се ориентирате към някаква марка турбовци и за почвате да се ровите кви са им характеристиките, получавате разни схеми дето не ви говорят нищо и се опитвате да разберете кви са тея коефициенти и за кво са ми да ги знам в същност.....

Много просто различните по големина търбовци имат различна ефикасност и дебит, също така и налягането на което могат да се издуят варира, интеркълера допълнително услонява уравнението, като се търси спад на налягане от интеркълер, филтър и колко градуса подобрение прави за да се увеличи ефикасността с еди колко си..... за тва два вида интеркълери :

1.Air-to-Air
2. Liquid-to-Air

1. Въздуха си минава през интеркълера който си седи отпред, радиира и се охлажда, елементарно, лесно и по евтино....

2. Използват се специални течности(като фреона) и процес на базата на конденс, и по този начин се получава нещо като водно охлаждане на въздушмия поток.....да ви дам и малко допълнително инфо: Фирмите произвеждащи Нитро пуснаха на пазара система за охлаждане на интеркълери..... Слага се пред интеркулера, с много бройни малки дупчици така че да покрие сравнително целия интеркълер и пръска азот директно върху интеркълера (знаете какво прави азота, нали....)

Е добре де, ще кажа малко и за тва, нитрото вкарва NO2 или вече има и охладителни сисеми с CO2 така че газте е с много ниска темп. азота е перфектен по отношение да абсорбира топлина, но за сметка на тази реакция се увеличава страшно на обем (за тва гърмат двигатели с Нитро щото нема кой да мисли), кислорода допълнително обогатява сместа и ако се използва "wet" ситема ще се вкара и още бензинец....

Но да се върнем на интеркулера, по същия начин азота абсорбира топлината от радиатора като драстично намалява температурата и мощността се качва.....

Само за справка, мисля че Голф дизел използват Гарет трбовци ако не се лъжа даже модели GT12 и GT15 тези турбовци имат много малка ефикасност но се завъртат бързо и са компромис направен от производителя (все пак не си копувате състезателна кола за толкова малко пари)


Ето за любопитните, едан схемичка на оригиналната система на Голф 4 1.8 Турбо....

Изображение


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Пет 25 фев 2005 22:59


Помпа дюза на Фолксваген мисля работи с по високо налягане от Комън рейл-Комън рейл 1 генерация 1350бара 2 генерация 1600бара а помпа дюза мисля работи с над 2000 -като постига по добра икономичност но е по шумна и не"обича" нашата нафта :D



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: w_smith и 58 госта