Някой, каза че иска да си слага турбо, е бих искал да помогна ама от 5000 км на дали.....
За на РАСО голф-а, не знам, мисля си как ще подава на карбураторите, и какво ще контролира дозировката.... (да си призная не знам много и за карбуратори)
Иначе тва за турбото ми е болна тема и ако някой мисли че просто ще си вземе от някъв автомобил турбо и колектори и да го просне ей така няма да е много доволен....(аз обичам да изпипвам нещата)....
Има около 2-4 формулки дето са на по два реда всяка за да се изчисли консумацията на въздух и ихвърлянето на изгорели газове на фабричния двигател.....за да е по лесно се отива на Дино.... след това се ориентирате към някаква марка турбовци и за почвате да се ровите кви са им характеристиките, получавате разни схеми дето не ви говорят нищо и се опитвате да разберете кви са тея коефициенти и за кво са ми да ги знам в същност.....
Много просто различните по големина търбовци имат различна ефикасност и дебит, също така и налягането на което могат да се издуят варира, интеркълера допълнително услонява уравнението, като се търси спад на налягане от интеркълер, филтър и колко градуса подобрение прави за да се увеличи ефикасността с еди колко си..... за тва два вида интеркълери :
1.Air-to-Air
2. Liquid-to-Air
1. Въздуха си минава през интеркълера който си седи отпред, радиира и се охлажда, елементарно, лесно и по евтино....
2. Използват се специални течности(като фреона) и процес на базата на конденс, и по този начин се получава нещо като водно охлаждане на въздушмия поток.....да ви дам и малко допълнително инфо: Фирмите произвеждащи Нитро пуснаха на пазара система за охлаждане на интеркълери..... Слага се пред интеркулера, с много бройни малки дупчици така че да покрие сравнително целия интеркълер и пръска азот директно върху интеркълера (знаете какво прави азота, нали....)
Е добре де, ще кажа малко и за тва, нитрото вкарва NO2 или вече има и охладителни сисеми с CO2 така че газте е с много ниска темп. азота е перфектен по отношение да абсорбира топлина, но за сметка на тази реакция се увеличава страшно на обем (за тва гърмат двигатели с Нитро щото нема кой да мисли), кислорода допълнително обогатява сместа и ако се използва "wet" ситема ще се вкара и още бензинец....
Но да се върнем на интеркулера, по същия начин азота абсорбира топлината от радиатора като драстично намалява температурата и мощността се качва.....
Само за справка, мисля че Голф дизел използват Гарет трбовци ако не се лъжа даже модели GT12 и GT15 тези турбовци имат много малка ефикасност но се завъртат бързо и са компромис направен от производителя (все пак не си копувате състезателна кола за толкова малко пари)
Ето за любопитните, едан схемичка на оригиналната система на Голф 4 1.8 Турбо....
