P.S. Ако някой който разбира от турбини идва на срещата ще ми обясни ли някои неща там които ме интересуват но са прекалено подробни да ги пиша
Свирят ли ви турбините (на дизелите) ?
-
mad_doctor
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
mad_doctor
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- triplesss
- Мнения: 141
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 14:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В.Търново-Лясковец
Абе аз не карам дизел,но доколкото знам турбото постоянно си се върти,но при ниски обороти не се чува това свистене за което говорите,то се чува след 1500-2000 об. и няма никво копче за изключване. А по-новите дизели доколкото знам турботата им са с променлива геометрия на лопатките,с цел да не се получава този турбо лаг.

-
WasteLand_TD
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Колкото за HDI - това са френските дизели, те работят на принципа Common Rail. С 2 думи ще се опитам да обесня: нашите дизели (моя и на rmk) имат нагнетателна помпа, която има 4 цилиндърчета, които помпят гориво - по 1 за всеки цилиндър. Фактически може да се каже, че вътре в помпата има 4 малки помпи. При Common Rail помпата е една, и нагнетява до много високо налягане горивото в една обща тръба за всички дюзи. Чрез електрически импулси дюзите се отварят и затварят, за да се впръсква горивото. По този начин може да се контролира много точно колко гориво да се впръсква, както и да се впръсква на няколко малки порции за 1 такт, което подобрява разпръскването и съотв. изгарянето. На този принцип работят френските, италианските дизели, както и на БМВ, Мерцедес и др. По-новите дизели на VW group работят на принципа помпа-дюза, т.е. всяка дюза представлява малка помпа, която също може да се контролира много прецизно, но доколкото знам работи с малко по-ниско налягане от Common Rail-a. Общо взето ефекта от 2-те системи е един и същ, но двигателите с помпа-дюза са малко по-шумни.
Всичко това няма нищо общо с турбото - почти всички HDI-та са с турбини. В днешно време почти всички дизели са с турбо, защото принципа на работа на дизеловите двигатели позволява значително покачване на мощността с помощта на турбина, без това да се отразява на разхода на гориво.
Всичко това няма нищо общо с турбото - почти всички HDI-та са с турбини. В днешно време почти всички дизели са с турбо, защото принципа на работа на дизеловите двигатели позволява значително покачване на мощността с помощта на турбина, без това да се отразява на разхода на гориво.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
ACCELERATOR написа:... нашите дизели (моя и на rmk) имат нагнетателна помпа, която има 4 цилиндърчета, които помпят гориво - по 1 за всеки цилиндър...
В грешка си, цилиндъра е само един, но след него има разпределител (с клапан за прекъсване на горивото), от който излизат 4 тръби (може би затова се бъркаш).
Ето картинки на редова помпа (такава с помпащ цилиндър за всяка дюза), както и на едноцилиндрова с разпределител (като нашите).
http://www.denso.com.au/dw/fuel/tech.pdf
Иначе за common-rail си прав.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
-
prj57
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Някой, каза че иска да си слага турбо, е бих искал да помогна ама от 5000 км на дали.....
За на РАСО голф-а, не знам, мисля си как ще подава на карбураторите, и какво ще контролира дозировката.... (да си призная не знам много и за карбуратори)
Иначе тва за турбото ми е болна тема и ако някой мисли че просто ще си вземе от някъв автомобил турбо и колектори и да го просне ей така няма да е много доволен....(аз обичам да изпипвам нещата)....
Има около 2-4 формулки дето са на по два реда всяка за да се изчисли консумацията на въздух и ихвърлянето на изгорели газове на фабричния двигател.....за да е по лесно се отива на Дино.... след това се ориентирате към някаква марка турбовци и за почвате да се ровите кви са им характеристиките, получавате разни схеми дето не ви говорят нищо и се опитвате да разберете кви са тея коефициенти и за кво са ми да ги знам в същност.....
Много просто различните по големина търбовци имат различна ефикасност и дебит, също така и налягането на което могат да се издуят варира, интеркълера допълнително услонява уравнението, като се търси спад на налягане от интеркълер, филтър и колко градуса подобрение прави за да се увеличи ефикасността с еди колко си..... за тва два вида интеркълери :
1.Air-to-Air
2. Liquid-to-Air
1. Въздуха си минава през интеркълера който си седи отпред, радиира и се охлажда, елементарно, лесно и по евтино....
2. Използват се специални течности(като фреона) и процес на базата на конденс, и по този начин се получава нещо като водно охлаждане на въздушмия поток.....да ви дам и малко допълнително инфо: Фирмите произвеждащи Нитро пуснаха на пазара система за охлаждане на интеркълери..... Слага се пред интеркулера, с много бройни малки дупчици така че да покрие сравнително целия интеркълер и пръска азот директно върху интеркълера (знаете какво прави азота, нали....)
Е добре де, ще кажа малко и за тва, нитрото вкарва NO2 или вече има и охладителни сисеми с CO2 така че газте е с много ниска темп. азота е перфектен по отношение да абсорбира топлина, но за сметка на тази реакция се увеличава страшно на обем (за тва гърмат двигатели с Нитро щото нема кой да мисли), кислорода допълнително обогатява сместа и ако се използва "wet" ситема ще се вкара и още бензинец....
Но да се върнем на интеркулера, по същия начин азота абсорбира топлината от радиатора като драстично намалява температурата и мощността се качва.....
Само за справка, мисля че Голф дизел използват Гарет трбовци ако не се лъжа даже модели GT12 и GT15 тези турбовци имат много малка ефикасност но се завъртат бързо и са компромис направен от производителя (все пак не си копувате състезателна кола за толкова малко пари)
Ето за любопитните, едан схемичка на оригиналната система на Голф 4 1.8 Турбо....

За на РАСО голф-а, не знам, мисля си как ще подава на карбураторите, и какво ще контролира дозировката.... (да си призная не знам много и за карбуратори)
Иначе тва за турбото ми е болна тема и ако някой мисли че просто ще си вземе от някъв автомобил турбо и колектори и да го просне ей така няма да е много доволен....(аз обичам да изпипвам нещата)....
Има около 2-4 формулки дето са на по два реда всяка за да се изчисли консумацията на въздух и ихвърлянето на изгорели газове на фабричния двигател.....за да е по лесно се отива на Дино.... след това се ориентирате към някаква марка турбовци и за почвате да се ровите кви са им характеристиките, получавате разни схеми дето не ви говорят нищо и се опитвате да разберете кви са тея коефициенти и за кво са ми да ги знам в същност.....
Много просто различните по големина търбовци имат различна ефикасност и дебит, също така и налягането на което могат да се издуят варира, интеркълера допълнително услонява уравнението, като се търси спад на налягане от интеркълер, филтър и колко градуса подобрение прави за да се увеличи ефикасността с еди колко си..... за тва два вида интеркълери :
1.Air-to-Air
2. Liquid-to-Air
1. Въздуха си минава през интеркълера който си седи отпред, радиира и се охлажда, елементарно, лесно и по евтино....
2. Използват се специални течности(като фреона) и процес на базата на конденс, и по този начин се получава нещо като водно охлаждане на въздушмия поток.....да ви дам и малко допълнително инфо: Фирмите произвеждащи Нитро пуснаха на пазара система за охлаждане на интеркълери..... Слага се пред интеркулера, с много бройни малки дупчици така че да покрие сравнително целия интеркълер и пръска азот директно върху интеркълера (знаете какво прави азота, нали....)
Е добре де, ще кажа малко и за тва, нитрото вкарва NO2 или вече има и охладителни сисеми с CO2 така че газте е с много ниска темп. азота е перфектен по отношение да абсорбира топлина, но за сметка на тази реакция се увеличава страшно на обем (за тва гърмат двигатели с Нитро щото нема кой да мисли), кислорода допълнително обогатява сместа и ако се използва "wet" ситема ще се вкара и още бензинец....
Но да се върнем на интеркулера, по същия начин азота абсорбира топлината от радиатора като драстично намалява температурата и мощността се качва.....
Само за справка, мисля че Голф дизел използват Гарет трбовци ако не се лъжа даже модели GT12 и GT15 тези турбовци имат много малка ефикасност но се завъртат бързо и са компромис направен от производителя (все пак не си копувате състезателна кола за толкова малко пари)
Ето за любопитните, едан схемичка на оригиналната система на Голф 4 1.8 Турбо....

-
prj57
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Някой, каза че иска да си слага турбо, е бих искал да помогна ама от 5000 км на дали.....
За на РАСО голф-а, не знам, мисля си как ще подава на карбураторите, и какво ще контролира дозировката.... (да си призная не знам много и за карбуратори)
Иначе тва за турбото ми е болна тема и ако някой мисли че просто ще си вземе от някъв автомобил турбо и колектори и да го просне ей така няма да е много доволен....(аз обичам да изпипвам нещата)....
Има около 2-4 формулки дето са на по два реда всяка за да се изчисли консумацията на въздух и ихвърлянето на изгорели газове на фабричния двигател.....за да е по лесно се отива на Дино.... след това се ориентирате към някаква марка турбовци и за почвате да се ровите кви са им характеристиките, получавате разни схеми дето не ви говорят нищо и се опитвате да разберете кви са тея коефициенти и за кво са ми да ги знам в същност.....
Много просто различните по големина търбовци имат различна ефикасност и дебит, също така и налягането на което могат да се издуят варира, интеркълера допълнително услонява уравнението, като се търси спад на налягане от интеркълер, филтър и колко градуса подобрение прави за да се увеличи ефикасността с еди колко си..... за тва два вида интеркълери :
1.Air-to-Air
2. Liquid-to-Air
1. Въздуха си минава през интеркълера който си седи отпред, радиира и се охлажда, елементарно, лесно и по евтино....
2. Използват се специални течности(като фреона) и процес на базата на конденс, и по този начин се получава нещо като водно охлаждане на въздушмия поток.....да ви дам и малко допълнително инфо: Фирмите произвеждащи Нитро пуснаха на пазара система за охлаждане на интеркълери..... Слага се пред интеркулера, с много бройни малки дупчици така че да покрие сравнително целия интеркълер и пръска азот директно върху интеркълера (знаете какво прави азота, нали....)
Е добре де, ще кажа малко и за тва, нитрото вкарва NO2 или вече има и охладителни сисеми с CO2 така че газте е с много ниска темп. азота е перфектен по отношение да абсорбира топлина, но за сметка на тази реакция се увеличава страшно на обем (за тва гърмат двигатели с Нитро щото нема кой да мисли), кислорода допълнително обогатява сместа и ако се използва "wet" ситема ще се вкара и още бензинец....
Но да се върнем на интеркулера, по същия начин азота абсорбира топлината от радиатора като драстично намалява температурата и мощността се качва.....
Само за справка, мисля че Голф дизел използват Гарет трбовци ако не се лъжа даже модели GT12 и GT15 тези турбовци имат много малка ефикасност но се завъртат бързо и са компромис направен от производителя (все пак не си копувате състезателна кола за толкова малко пари)
Ето за любопитните, едан схемичка на оригиналната система на Голф 4 1.8 Турбо....

За на РАСО голф-а, не знам, мисля си как ще подава на карбураторите, и какво ще контролира дозировката.... (да си призная не знам много и за карбуратори)
Иначе тва за турбото ми е болна тема и ако някой мисли че просто ще си вземе от някъв автомобил турбо и колектори и да го просне ей така няма да е много доволен....(аз обичам да изпипвам нещата)....
Има около 2-4 формулки дето са на по два реда всяка за да се изчисли консумацията на въздух и ихвърлянето на изгорели газове на фабричния двигател.....за да е по лесно се отива на Дино.... след това се ориентирате към някаква марка турбовци и за почвате да се ровите кви са им характеристиките, получавате разни схеми дето не ви говорят нищо и се опитвате да разберете кви са тея коефициенти и за кво са ми да ги знам в същност.....
Много просто различните по големина търбовци имат различна ефикасност и дебит, също така и налягането на което могат да се издуят варира, интеркълера допълнително услонява уравнението, като се търси спад на налягане от интеркълер, филтър и колко градуса подобрение прави за да се увеличи ефикасността с еди колко си..... за тва два вида интеркълери :
1.Air-to-Air
2. Liquid-to-Air
1. Въздуха си минава през интеркълера който си седи отпред, радиира и се охлажда, елементарно, лесно и по евтино....
2. Използват се специални течности(като фреона) и процес на базата на конденс, и по този начин се получава нещо като водно охлаждане на въздушмия поток.....да ви дам и малко допълнително инфо: Фирмите произвеждащи Нитро пуснаха на пазара система за охлаждане на интеркълери..... Слага се пред интеркулера, с много бройни малки дупчици така че да покрие сравнително целия интеркълер и пръска азот директно върху интеркълера (знаете какво прави азота, нали....)
Е добре де, ще кажа малко и за тва, нитрото вкарва NO2 или вече има и охладителни сисеми с CO2 така че газте е с много ниска темп. азота е перфектен по отношение да абсорбира топлина, но за сметка на тази реакция се увеличава страшно на обем (за тва гърмат двигатели с Нитро щото нема кой да мисли), кислорода допълнително обогатява сместа и ако се използва "wet" ситема ще се вкара и още бензинец....
Но да се върнем на интеркулера, по същия начин азота абсорбира топлината от радиатора като драстично намалява температурата и мощността се качва.....
Само за справка, мисля че Голф дизел използват Гарет трбовци ако не се лъжа даже модели GT12 и GT15 тези турбовци имат много малка ефикасност но се завъртат бързо и са компромис направен от производителя (все пак не си копувате състезателна кола за толкова малко пари)
Ето за любопитните, едан схемичка на оригиналната система на Голф 4 1.8 Турбо....

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: venll-vr и 104 госта

