@Hustle
Лампата на ДПФ-а светка над 50 % запушване. Това обикновено става при градско каране, особено на студено време. Но ако се излиза на "разходка" поне 1 път седмично за поне 30 мин, регенерацията успява да свали до 0 % или близка до тази стойност. Стойностите могат да се видят с VCDS (виж снимката). Погледни по-долу и описанието на каналите (автоматичен превод от немски, но се разбира). Обърни внимание на 068.2 - натрупаната пепел, която не изгаря. Ако е повече от максимума (както беше при мен), регенерациите са чести, което води до неудобства и възможна повреда поради високите температури. Другия важен канал е 068.1 - запушването със сажди. Не бива да стига големи стойности, най-добре е да е близо до 0. На таблицата (libre office spreadsheet document - аналог на ексела) може да се види активна регенерация на моята кола преди махането на филтъра, както и интервалите, на които се задейства. Правих доста логове, за да видя какво се случва и установих, че активна регенерация се пуска през определен интервал (073 канал) при условие, че саждите са повече от 0 %. Това ще рече, че за да не се пуска или да се пуска много рядко, трябва да се кара само извънградско

. Така и не можах да разбера защо ми пуска активна регенерация примерно на 7 % сажди, когато тези сажди ще изгорят за 30 км каране?
Още нещо - относно горивото. След известни експерименти установих, че скъпия дизел на ШЕЛ направо разказва играта на ДПФ-а. Пасивна регенерация почти не може да стане, примерно за 100 км магистрално каране със 90 - 120 км/ч сваля не повече от 5 %. С обикновен дизел от ЛУКОЙЛ разхода на гориво е по-висок, но регенерацията ставаше по-лесно и при по-ниски температури. И при една разходка 50 км извън града сваляше примерно от 20 % до 0 % всеки път.
Та така, ДПФ-а за мен си е проблем и пълна мъка на стара кола и като за нашите условия е най-добре да се махне
068,0, particle filter (exhaust gas values ??II)
; Only the regeneration wдhrend gьltig!
; Ambient conditions: 50-60 km / h / 3 Gear / speed <= 3000 r / min
068.1, loading, coefficient, Specification: Max. 40.0% \ n \ npto 40.0% starts the regeneration when driving.
068.2, ash mass, Specification: Max. 60.0 g
068.3, ash learning value
073.0, particle filter (vehicle data)
; Only the regeneration wдhrend gьltig!
; Ambient conditions: 50-60 km / h / 3 Gear / speed <= 3000 r / min
073.1, since consumption, regeneration
073.2, range since, regeneration
073.3, time since, regeneration
075.0, particle filter (emission levels IV)
075.1, temperature before injection, turbocharger, nominal value (20 seconds after a cold start): min 100.0 ° C
075.2, front temperature, particle filter, nominal value (20 seconds after a cold start): 60.0 ... 100.0 ° C
075.3, loading, coefficient, Specification: Max. 40.0% \ n \ npto 40.0% starts the regeneration when driving.
075.4, temperature, and particle filter, Specification: 20.0 ... 60.0 ° C