:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Колко масло доливате между две смени?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот forski » Чет 06 фев 2014 14:24


Outfeed написа:Никакво количество не доливам между смените. Дори на мен ми е странно. :confused Вече близо 4 години от както имам колата. А двигателя е TDI 90 коня.
Почти никаква промяна в нивото (в рамките на периода от година до следващата смяна), нито пък е светкала лампата за масло някога.



На 1.9тди 90к.с. и аз не съм доливаш никога масло от смяна до смяна, обикновенна полусинтетика 10W40.
На 1.9тди 105к.с. му доливаме сигурно по 1,5 да не кажа и 2л. от великото Лонг Лайф масло на Кастрол което струва майка си и баща си купувано от официалния представител на марката.
Според тях било нормално, щом казват значи е нормално да си возиш тубата с маслото в багажника и след всеки по-дълаг преход да отваряш капака и да доливаш :smile

п.п. На някой хора им е странно че не доливат, за други е нормално да доливат по 2-3л. а ся де... :mhihi
Шоферите на служебните Крафтъри някъде след първата година започнаха да возят тубите с маслото при тях в кабината. От Порше София им казаха че е нормално да се долива и няма нищо притеснително, ами доливат си хората и карат. С тази разлика че колите са служебни и маслото го купува фирмата :smile




novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот novatora » Чет 06 фев 2014 15:29


Нормално е от смяна до смяна да отидеш от моксимума горе долу до минимума. Но такива литър, два, три си е кошмар. Ненормално е. Смянете марката масло пробвайте друга. Бъдете сигурни че този стандарт масло е за вашия автомобил. Моя б5.5 автомат 131 hp не доливам. От макс на средата отива за 15000. А е на близо 350 000


veselin103
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 05 фев 2014 14:30
Автомобил: VW golf 4 1.9TDI 110 hp
Двигател:

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот veselin103 » Чет 06 фев 2014 17:43


Аз карам голф 4 1.9 тди карам го с масло не повече от 15 лв. литъра за 10 000 км. не беше мръднало обаче един ден ми светна лампата за маслото но в жълто не в червено после го гледах пак си беше на ниво говорих с майстора ми той каза че сигнализира че самото масло вече губи смазочните си способности това беше 300 км. преди смяната.


stanimir1123
Мнения: 211
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
Автомобил: b5 AFN
Двигател:
Местоположение: Димитровград / LONDON

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот stanimir1123 » Чет 06 фев 2014 18:27


svere написа:
stanimir1123 написа:Моето след 700км беше още прозрачно с леко черен отенък, но го сменям на 7000км двигателя ми е супер чист вътре, такива 15000 за дизел ми се струват много :rolleyes

Това да го видя с очите си, няма да го повярвам :)
Нямам как след 700км на дизел, маслото да е прозрачно :11


В момента маслото ми е на 1500км след смяна, ето как изглежда.

Изображение


Radoslav Marinov
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 23:34
Автомобил: VW Passat B 6
Двигател: CBAB 2008
Местоположение: Враца

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот Radoslav Marinov » Чет 06 фев 2014 18:36


Имам Пасат б6 2.0 ТДИ СВАВ двигател. От както съм го купил за една година и един месец съм минал 18 000 км и не е мръднало нивото от както съм го сипал. Купил съм си масло от фолксваген 5W30 за 30 000 км.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот 110afn » Чет 06 фев 2014 19:59


stanimir1123 написа:
svere написа:
stanimir1123 написа:Моето след 700км беше още прозрачно с леко черен отенък, но го сменям на 7000км двигателя ми е супер чист вътре, такива 15000 за дизел ми се струват много :rolleyes

Това да го видя с очите си, няма да го повярвам :)
Нямам как след 700км на дизел, маслото да е прозрачно :11


В момента маслото ми е на 1500км след смяна, ето как изглежда.

Изображение

Колега, какво искаш да кажеш с тази снимка?


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 653
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот alpinab » Чет 06 фев 2014 21:37


Моят пасат B6 от смяна до смяна със въпросното масло на Кастрол 5-30, не го пипа. Мотора е БЛС 105к.с.


Hustle
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 27 фев 2013 0:16
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMP

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот Hustle » Чет 06 фев 2014 21:46


plamikcho написа:
Hustle написа:При мен вече от 11000 км след смяна на маслото все още е на максимума - с дпф и без чип съм все още...

B6 2.0tdi BMP


Когато има ДПФ, при регенерирането му се впръсква гориво, за да се повиши температурата във филтъра и да изгорят частиците. Част от това гориво остава и се смесва с маслото - това може да бъде причина за постоянното ниво. При мен след махането на ДПФ-а и чипа се забелязва леко повишена консумация на масло. Тъй като карам леко, мисля че по-високото ниво на маслото преди е било заради горивото, а не защото гори по-малко масло.
Освен това температурите, при които се случва активната регенерация при стар филтър, са доста високи. Аз съм виждал до 800 градуса на моята кола. Това е малко в повече за турбото :death. За колегите с ДПФ-и - вижте състоянието на филтъра и ако са налице някои от нещата, които съм описал, го махайте (ако искате да карате колата още дълго време).


Ами 14К км от както съм купил колата и 11К км в България не ми е мигала лампата на филтъра - предполагам не се е затлачил още от българската нафта. Следователно предполагам, че още няма нужда от активна регенерация, или той пак си се регенерира, а лампата светва едва тогава, когато вече е запушен и трябва да се "издухва" ?

Карам с Castrol longlife 5w30 507.00


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот IRRITATING » Пет 07 фев 2014 11:07


Който смята че колата му не гори масло да ми я даде и да ме чака на Хепито преди Пловдив с тубичка от вълшебното масло :mhihi


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот plamikcho » Пет 07 фев 2014 11:13


@Hustle
Лампата на ДПФ-а светка над 50 % запушване. Това обикновено става при градско каране, особено на студено време. Но ако се излиза на "разходка" поне 1 път седмично за поне 30 мин, регенерацията успява да свали до 0 % или близка до тази стойност. Стойностите могат да се видят с VCDS (виж снимката). Погледни по-долу и описанието на каналите (автоматичен превод от немски, но се разбира). Обърни внимание на 068.2 - натрупаната пепел, която не изгаря. Ако е повече от максимума (както беше при мен), регенерациите са чести, което води до неудобства и възможна повреда поради високите температури. Другия важен канал е 068.1 - запушването със сажди. Не бива да стига големи стойности, най-добре е да е близо до 0. На таблицата (libre office spreadsheet document - аналог на ексела) може да се види активна регенерация на моята кола преди махането на филтъра, както и интервалите, на които се задейства. Правих доста логове, за да видя какво се случва и установих, че активна регенерация се пуска през определен интервал (073 канал) при условие, че саждите са повече от 0 %. Това ще рече, че за да не се пуска или да се пуска много рядко, трябва да се кара само извънградско :eek . Така и не можах да разбера защо ми пуска активна регенерация примерно на 7 % сажди, когато тези сажди ще изгорят за 30 км каране?

Още нещо - относно горивото. След известни експерименти установих, че скъпия дизел на ШЕЛ направо разказва играта на ДПФ-а. Пасивна регенерация почти не може да стане, примерно за 100 км магистрално каране със 90 - 120 км/ч сваля не повече от 5 %. С обикновен дизел от ЛУКОЙЛ разхода на гориво е по-висок, но регенерацията ставаше по-лесно и при по-ниски температури. И при една разходка 50 км извън града сваляше примерно от 20 % до 0 % всеки път.

Та така, ДПФ-а за мен си е проблем и пълна мъка на стара кола и като за нашите условия е най-добре да се махне :death


068,0, particle filter (exhaust gas values ??II)
; Only the regeneration wдhrend gьltig!
; Ambient conditions: 50-60 km / h / 3 Gear / speed <= 3000 r / min
068.1, loading, coefficient, Specification: Max. 40.0% \ n \ npto 40.0% starts the regeneration when driving.
068.2, ash mass, Specification: Max. 60.0 g
068.3, ash learning value


073.0, particle filter (vehicle data)
; Only the regeneration wдhrend gьltig!
; Ambient conditions: 50-60 km / h / 3 Gear / speed <= 3000 r / min
073.1, since consumption, regeneration
073.2, range since, regeneration
073.3, time since, regeneration


075.0, particle filter (emission levels IV)
075.1, temperature before injection, turbocharger, nominal value (20 seconds after a cold start): min 100.0 ° C
075.2, front temperature, particle filter, nominal value (20 seconds after a cold start): 60.0 ... 100.0 ° C
075.3, loading, coefficient, Specification: Max. 40.0% \ n \ npto 40.0% starts the regeneration when driving.
075.4, temperature, and particle filter, Specification: 20.0 ... 60.0 ° C
Прикачени файлове
dpf1.PNG
LOG-01-passat-dpf-068-073-075_1.ods
(452.51 KиБ) Свален 31 пъти


Потребителски аватар
Juiced
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
Автомобил: Hyundai Terracan
Двигател: J3
Местоположение: Varna

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот Juiced » Пет 07 фев 2014 11:38


stanimir1123 написа:
svere написа:
stanimir1123 написа:Моето след 700км беше още прозрачно с леко черен отенък, но го сменям на 7000км двигателя ми е супер чист вътре, такива 15000 за дизел ми се струват много :rolleyes

Това да го видя с очите си, няма да го повярвам :)
Нямам как след 700км на дизел, маслото да е прозрачно :11


В момента маслото ми е на 1500км след смяна, ето как изглежда.

Изображение

Колега според теб това е прозрачно ли е? Точно нормално си изглежда за дизел, ако искаш да видиш прозрачно масло погледни как е цвета в тубата и го сравни. При изправен бензинов двигател например маслото само леко потъмнява а цвета си остава като този от тубата...тогава може да се каже че е бистро маслото , твоето не е.


Hustle
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 27 фев 2013 0:16
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMP

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот Hustle » Пет 07 фев 2014 12:21


plamikcho написа:@Hustle
Лампата ...

Благодаря ти за изчерпателния отговор, колега ! Както казвам досега дори не ми е светнала тази лампа, но ми е ясно, че ще дойде един момент, в който ще трябва да го махна - просто изчаквам поне да започне на премигва, за да може колата да сигнализира, че вече идва краят на живота му. + това тук в Бургас няма много майстори и не знам тук къде ще намеря да извършат интервенцията както трябва и може да се наложи да ходя до друг град.

Поздрави


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот plamikcho » Пет 07 фев 2014 14:45


Както ти написах, лампата ще светне при по-голямо задръстване. Ако караш в подходящ режим (предимно извънградско или подобно), няма да я видиш да светне. А пък ако я видиш, значи си прехвърлил доста допустимата маса на пепелта и тогава трябва спешно да се махне филтъра. Аз например повече от година не бях виждал да свети лампата на ДПФ, защото всяка седмица почти карах по 200 - 300 км извънградско. Обаче пепелта се трупа, въпреки че си горят периодично саждите, активните регенерации се случват без да се разбере и леко полеко приготвяме турбото за вторични. Метни един поглед с VCDS - става за 2 мин, и то ще си каже :th_up


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот novatora » Пет 07 фев 2014 16:19


Леле добре че б5.5 не е с дпф. Защо толкоз нова кола така калпаво е измшслена заради тея пусти еко норми. Колега ако трябва да избираш турбо или дпф по добре дпф-а. Защото после ще си хем турбо хем пак дпф трябва да махнеш. Колегата щом е толкоз запознат нека да ти каже при кого да отидеш и да решиш тоа проблем.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Колко масло доливате между две смени?

Мнениеот plamikcho » Пет 07 фев 2014 16:32


Моята кола я водих при д-р Brezel да я лекува :smile И вече 7000 км :drive а VCDS-a ми хвана прах в шкафа :smile



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта