Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Не, определено си е комфортно, но дори и аз като си я купих колата не знаех, че я има тази магария и, че дори изобщо съществува. Едва след като ми направи впечатление се поразрових и установих, че я имам.
- Traytor
- Мнения: 1976
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
lz2aii написа:Нямам печка и може да си се стори странно, но при -15 С, духа топло на 45-тата секунда от запалването. Подчертавам усеща се - не горещо, а леко топло. Оказа се, че имам подгревни свещи на антифриза. Тази сутрин, след като запалих, постоя около 30-40 сек, след което потеглих. След около 100 м. пробег пуснах и имах парно.
Подгревни свещи на антифриза?
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Може и аз да съм нещо в грешка, но какво нередно има в подгревните свещи в антифриза http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=371685&hilit=+%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B8+%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B8+%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%B7.
И още http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=290563&hilit=+%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B8+%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B8+%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%B7.
?????
Всъщност мога да копирам още теми, но не мога да разбера, кое те учудва всъщност.
И още http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=290563&hilit=+%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B8+%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B8+%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%B7.
?????
Всъщност мога да копирам още теми, но не мога да разбера, кое те учудва всъщност.
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Дизелите имат и ЕГР-отоплител, който се дискутираше в други теми. Мисля, че е по-доброто решение от свещите. Колегата Добромирски беше писал по въпроса.
Иначе моето мнение е, че за ходене до работа 2км в посока турбиниран дизел не е най-подходящото решение. Аз бих взел по-малка кола атмосферен дизел или бензинка, но всеки си знае.

Иначе моето мнение е, че за ходене до работа 2км в посока турбиниран дизел не е най-подходящото решение. Аз бих взел по-малка кола атмосферен дизел или бензинка, но всеки си знае.
- Traytor
- Мнения: 1976
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
lz2aii написа:но не мога да разбера, кое те учудва всъщност.
Не намирам нищо лошо, просто се чудя дали имаш защото времето за което получаваш топличко си е идеално :) Дори и аз мисля да купувам от някой блъснат и да мъдрим как да ги сложим :)
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
От това по ефективност, го минават само доп.печки на нафта/бензин . Аз все още съм на етап "разработка", да пригодя един такъв ЕГР охладител на колата си ( А4 АФН ), оригинално си нямат. Някъде бях качвал снимка от какво може да стане и го купих барабар със смук.колектор. В момента обира пепела в гаража , все не остава време да го монтирам , хем вс. съм "измислил" и го имам наличноstefan4o написа:Дизелите имат и ЕГР-отоплител

-
- Мнения: 36
- Регистриран на: Вто 08 юли 2014 11:38
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AFN 97g
- Местоположение: с.Генерал Тодоров общ.Петрич
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Аз също съм със свещи на антифриза(работещи)но при -15 за 45сек.топло не ми се вярва.При мен топло се усеща чак около 10мин и то при -5.Моите изключват при 70гр на антифриза(извел съм индикация от диоди)Но и радиаторчето на парното ми е позадръстено и можеби затова усещам топлината по-късно.
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Едва ли е задръстено , виж вече ако на клапите им е поизпадал дунапрена ....в един момент само студено ще духа.georgi_k написа:)Но и радиаторчето на парното ми е позадръстено
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
samo_pechka написа:Нещо не ми стана ясно това ....в какъв смисъл забравяш ? А и коментара ти за маслото нещо...и той куца , на тез пари масларниците ти продават М10Д ( е не чак буквално , ама...) важен е вискозитета му , а в случая на колегата - определено доста важен , щото се кара в кофти режим на мотора .drago_tr написа:забравяш бензинистанций от типа лукоил
Тъй като не е станало достатъчно ясно, сега ще уточня

1-2 пъти съм зареждал от лукоил и то поради това че нямаше накъде вече и отзива ми е отчайващ. Все едно пасата умира. Значително намаляне на тягата, една идея повечко попушва и разхода ми се качва също. Затова, винаги карам само с румънска нафта и никога не съм имал проблеми, нито зиме нито лете, нито със топло, студено или каквото и да е палене, камо ли замръзване на горивото. Сипвам си само от там и колата е самолет. Добавки никога и никакви!
Колкото до маслото за всичките си коли купувам руско масло Magnum 10w40 полусинтетика за 15000 км. което е по 7.80лв. литъра наливно от варел. Като стриктно спазвам вискозитета и характеристиките предписани за съответния автомобил. Ако някой иска повече инфо, имат сайт в нета там има достатъчно инфо, че това масло по нищо не отстъпва на скъпите западни масла.
Просто споделям на колегата от какво аз съм доволен и какъв ми е дългогодишния опит, но решението с какво да си кара колата е изцяло негово.

- Traytor
- Мнения: 1976
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
drago_tr написа:1-2 пъти съм зареждал от лукоил и то поради това че нямаше накъде вече и отзива ми е отчайващ. Все едно пасата умира.
За Лукойл-а те подкрепям, че има много пушек, че не върви, а за това че гори повече... Не знам, от 2 години не зареждам на Лукойл може да са се променили нещата, преди това за мен беше единственото предимство, че малко гори и ползвам бая отстъпки. Пак казвам, може да са се променили нещата.
- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
В България всичко хубаво е до време-отначало е токова и после го развалят.Знам,че примера в случая е неуместен,но и на мен отначалото луканка "орехите" ми харесваше,ама сега не е същата
,така е и с много други неща.Та сега повечето я хвалите Ромпетрол и зареждам от нея и засега съм доволен,но се не знае по-нататък.
Отново по темата-от коментарите досега разбрах,че карането на къси разстояния е пагубно особено за турбото,а как е положението при дюзите-вреди ли им на тях както на турбото или не?Аз си мисля,че всяка една кола с или без турбо този режим не е добър,но все пак...

Отново по темата-от коментарите досега разбрах,че карането на къси разстояния е пагубно особено за турбото,а как е положението при дюзите-вреди ли им на тях както на турбото или не?Аз си мисля,че всяка една кола с или без турбо този режим не е добър,но все пак...
- Traytor
- Мнения: 1976
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
С дюзите на тоя мотор нямаш никакви грижи. А и мотора като цяло е много здрав и каранията на къси разстояния не трябва да те плашат, просто ако не можеш 1 път седмично то 1 път на две седмици я изкарвай на околовръсното и я понастъпи след като загрее. Аз лично не съм чувал за много умрели афн-и и аз имах и бях много доволен.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Едно време, моята като я купих и аз така се зачетох за тия дюзи и взех че и хакнах тогава една добавка за почистване на дюзите от нагар там не знам си какво ала-бала. Пълни глупости!!!! Казах ти, всичко е от тъпата ни нафта. Карай си колата и не се замисляй много за тия работи. Ако си карал бензинка до сега, разликата с нея е само че трябва да ти е малко по-тежък крака, т.е. дизела малко повечко трябва да го понатискаш, но само когато е загряла добре до работната температура. Това определено е добре за турбината 

- pixell351
- Мнения: 88
- Регистриран на: Вто 02 юли 2013 13:27
- Автомобил: Passat B5 - 1997
- Двигател: 1.9 TDI AFN
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Чакай я да позагрее и я пуцай смело ;). Дано са ви пооправили пътищата в Сливен че по-миналата година си беше леща. Иначе AFN-a е корав, но както казват колегите само недей на първа, че не е добре! 

- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Какво да кажа колега,улиците в града не са в цветущо състояние и незнам кога ще ги оправят!Иначе винаги чакам колата да загрее на 90 градуса и тогава я понастъпвам.Прави ми впечатление,че сравнително бързо загрява,сега зимата незнак как ще е.Това ще е първата зима с дизелов автомобил и се надявам Пасата да не ме разочарова
.Акумулатора засега си върти безпроблемно и е 80 ампера,но си мисля дали да не го сваля да го дозаредя на зарядно преди зимния сезон...

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта