Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
- nikolay_ss
- Мнения: 1125
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Цената му в шкода е 633лв - не е толкова голяма разликата. Помислете дали не е по-добър вариант да отидете в официално представителство и да ви дадат гаранция, след като се знае че са проблемни и без това тези ЕГР. А и е хубаво да се провери дали няма кампания щом има подобрена версия.
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Не бих отишъл там, все пак това е кола на 15 години. Да развият 3 болта ще вземат 150 лв минимум труд. А и ще искат да ми ъпдейтнат ECU софтуера обратно към такъв след дизелгейт, понеже са задължени да го направят ако констатират по-ниска версия - та затова, ще ги пропусна. Иначе благодаря за идеята.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Според мен преди поредния нов егр свали и провери дюзите на стрнд
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Не е нов. При мен не е сменян никога, само е почистван, за пръв път ще слагам нов. И е почистван профилактично тогава, към онзи момент колата не беше давала грешки за ЕГР. В темите колегите са сложили за заместител Pierburg, аз ще сложа OEM с надеждата да елиминирам проблема нацяло.
Не очаквам да видя зацапване когато го сваля, защото при почистването положението за 320 хиляди километра въобще не беше така страшно, колкото очаквахме да бъде тогава. На стария AFN мазалото беше огромно, та затова знам как изглежда мръсен ЕГР.
По-скоро проблема на тия ЕГР-и е в електрониката, не в механиката, защото нямам грешка като колегата insufficient flow(намален дебит на газовете). Конкретно за моя, може и да е допринесло това да го съсипе, защото го михме на водоструйка директно без много да се съобразяваме.
На тоя етап дюзи няма да свалям, защото не виждам разумна причина да го правя - DPF-a досега да беше дал фира при проблем с тях, а той регенерира на 500 км + градско, а при смесено стига и до 1200 и нагоре, нямам признаци за да се насоча към тях, особено след прочетеното в другата тема, че е известен проблем и има подобрена ревизия на тоя детайл.
Вече го играх тоя филм с актуатора на турбото преди няколко месеца, също известен проблем, за който също има подобрена версия от самите VW.
Не очаквам да видя зацапване когато го сваля, защото при почистването положението за 320 хиляди километра въобще не беше така страшно, колкото очаквахме да бъде тогава. На стария AFN мазалото беше огромно, та затова знам как изглежда мръсен ЕГР.
По-скоро проблема на тия ЕГР-и е в електрониката, не в механиката, защото нямам грешка като колегата insufficient flow(намален дебит на газовете). Конкретно за моя, може и да е допринесло това да го съсипе, защото го михме на водоструйка директно без много да се съобразяваме.

На тоя етап дюзи няма да свалям, защото не виждам разумна причина да го правя - DPF-a досега да беше дал фира при проблем с тях, а той регенерира на 500 км + градско, а при смесено стига и до 1200 и нагоре, нямам признаци за да се насоча към тях, особено след прочетеното в другата тема, че е известен проблем и има подобрена ревизия на тоя детайл.

Вече го играх тоя филм с актуатора на турбото преди няколко месеца, също известен проблем, за който също има подобрена версия от самите VW.
- papa franku
- Мнения: 161
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
railfan написа:Не очаквам да видя зацапване когато го сваля, защото при почистването положението за 320 хиляди километра въобще не беше така страшно, колкото очаквахме да бъде тогава. На стария AFN мазалото беше огромно, та затова знам как изглежда мръсен ЕГР.
Там ако не се лъжа е вакуумен, дори и да натрупа нагар докато не се наруши тотално потока не вади грешки. В cr-а може да натрупа нагар по ръба равномерно и въреки че клапана се отваря и да затваря нормално, сензорччетата на оста ще засекат че не се е върнала в крайната си точка и ще запишат грешка, може и някой боклук да затане между сензорите или в четките на мотора и също да засече грешка. На някои места пишат да се свалят всички тръби и охладителя, да се сменя/почистят и да се смени капака на клапаните за картерната вентилация. Ако има от някъде другаде където да влиза масло в горивната камера - също да се отстрани
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Точно така го виждам и аз - че има нещо в електрониката и около зъбните колела на мотора, и заради лашкането което описах по-назад в темата.
Нямам харч на масло при моята кола конкретно.
Нямам харч на масло при моята кола конкретно.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Истината е, че тия коли/мотори ги мори градското . ЕГР редовно задействан и те това се случва. Каране му е майката и извън града ( предимно) . За ( предимно) градско- друг тип кола/двигател.
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
railfan написа:Намерих подобна тема и в ross-tech форума, пак за CBAB, където са написали:The EGR valve on this engine was a known failure and has been updated to new part number 03L 131 501 K
Моят е с буква G накрая - 03L 131 501 G. Може би все пак ще "рискувам" с нов оригинален и ъпдейтнат с буква К накрая. В Awh shop-a виждам, че е 287 евро в момента, има го и в амазон, понеже не съм убеден, че българските доставчици го предлагат на същите пари.
Давам линк към темата, на който му се разправя да чете, много добре са описали и развили какво са направили: https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/29815/
При карса и еврото го има на почти 600 лв ,ако имаш интерес мога да ти го взема.
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Реших да дам още един шанс на моя егр - затова го свалихме с дросела за почистване. Очаквано, не видяхме кой знае какво замърсяване - качвам снимки на дросела, егр-а беше в същото положение, има налепи, но не нещо което да ограничава дебита на газовете. Тръбата от охладителя имаше известно замърсяване, поне това което можем да видим отгоре - изчистихме го, но не е крайно зле, така че да цапа самия ЕГР горе.
Минали са 18 хиляди км от последното чистене, от които над 12 са само градско в София(карам с хубава нафта и добавки, но почти не вися в задръствания и имам късмета да карам по високоскоростните булеварди в града).
Излъскахме до метал хубаво всичко, сега и двете се движат напълно свободно.
Отворихме и капака на моторчето на егр - а и зъбното колело, което управлява колко да отворя клапата се беше поизронило. То оперира само с половината си обиколка и няма как да се завърти така, че да дойдат отново изронените зъби, та затова го завъртяхме от здравата страна. Сглобихме обратно и направих няколко теста, грешка не ми се появи, също изчезна лашкането на ниска предавка с ниски обороти. Мисля, че по-скоро драмата беше в зъбното колело, но когато минат известни километри и имам наблюдения дали ще се появи пак грешка(дано не) - ще мога да кажа повече подробности, засега е напълно ок работата.
Минали са 18 хиляди км от последното чистене, от които над 12 са само градско в София(карам с хубава нафта и добавки, но почти не вися в задръствания и имам късмета да карам по високоскоростните булеварди в града).
Излъскахме до метал хубаво всичко, сега и двете се движат напълно свободно.
Отворихме и капака на моторчето на егр - а и зъбното колело, което управлява колко да отворя клапата се беше поизронило. То оперира само с половината си обиколка и няма как да се завърти така, че да дойдат отново изронените зъби, та затова го завъртяхме от здравата страна. Сглобихме обратно и направих няколко теста, грешка не ми се появи, също изчезна лашкането на ниска предавка с ниски обороти. Мисля, че по-скоро драмата беше в зъбното колело, но когато минат известни километри и имам наблюдения дали ще се появи пак грешка(дано не) - ще мога да кажа повече подробности, засега е напълно ок работата.
- papa franku
- Мнения: 161
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Браво, дано да не се появи повече. Моя дросел го изчистих още в началото и зъбните колеленца бяха здрави.
Аз се уморих от тези упражнения и реших проблема по радикалния начин
. От един месец карам така и исках да мине малко време за да напиша отзив. Изолирахме егр и махнахме питата на дпф, като оставихме катализатора на мястото си.
При палене и на място няма никакви пушеци, при ускорение не виждам в огледалото нищо. Разхода падна много леко. Единствения негатив е че при високи обороти се чува турбото леко да свисти, иначе на място шума е същия. Гтп мина без проблем
Аз се уморих от тези упражнения и реших проблема по радикалния начин

При палене и на място няма никакви пушеци, при ускорение не виждам в огледалото нищо. Разхода падна много леко. Единствения негатив е че при високи обороти се чува турбото леко да свисти, иначе на място шума е същия. Гтп мина без проблем
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Е… уви, радостта беше кратка, има-няма 350 км, от които половината на магистрала. И днес отново същата грешка, при същите условия, на второ-трето палене след напълно загряла кола.
Няма шанс да е запушен отново сега или да има какъвто и да е нагар..
Явно първото ми предположение за проблем с електрониката остава валидно. Размишлявам дали да го спрем софтуерно или да инвестирам в нов, ОЕМ. Първото е краен вариант, защото ДПФ ми функционира нормално и ще станат трудни регенерациите.
Освен колегата, който е писал за Пиербурга като марка алтернативен, още от 2-3 места ми казаха, че не струват.
Няма шанс да е запушен отново сега или да има какъвто и да е нагар..
Явно първото ми предположение за проблем с електрониката остава валидно. Размишлявам дали да го спрем софтуерно или да инвестирам в нов, ОЕМ. Първото е краен вариант, защото ДПФ ми функционира нормално и ще станат трудни регенерациите.
Освен колегата, който е писал за Пиербурга като марка алтернативен, още от 2-3 места ми казаха, че не струват.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
А ЕГР охладителя в какво състояние е?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Да. Доста работа е. Но е половината от ЕГР системата.
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Разглобява ли се за чистене това чудо изобщо? Върнах се на снимките от предните страници и изглежда като да е цял метален цилиндър без опция за културно отваряне(освен с флекса).
Къде да проверим за нагар и да почистим или направо нов цял охладител?
Къде да проверим за нагар и да почистим или направо нов цял охладител?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта