Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот pepi_iliev » Съб 26 яну 2013 10:27


Аз ги следя с Ваг-Ком, на 16 канал. в 3-ти подканал има 2 числа. Ако числата са 00 - свещите не са включили. 01 - работи само едната свещ. 10 - работят само двете свещи. 11 - работят и трите.
Някои от колегите са си вързали светодиоди на двата кабела съм свещите и така ги следят.
Да потвърдя и аз - при температура на антифриза -4, а на входящия въздух -2,7 свещите се включиха. Първо само едната, после само другите 2. И да кажа, че съм с 90А алтернатор и когато се включиха само двете свещи, вентилатора духаше на 2, алтернатора работеше на около 50% и то на място. :) Като пуснех фаровете отиваше на около 60%.




Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот Alek » Съб 26 яну 2013 16:42


lubo007 написа:
Alek написа:И моето наблюдение е, че се включват под нулата. Другото ми наблюдение е, че работят до около 43-45 градуса на антфриза (поне при мен). Един единствен път съм ги виждал да изключват при около 60 градуса, тогава помня че беше доста студено - около -15 градуса.


колеги, дебна и слушам релета и пипам тръбите, немога да разбера кога включват и кога спират тия свещи. как ги следите вие, и чак в градуси кога спират!?



При мен лично при включване ми мръдва стрелката на оборотомера надолу за части от секундата, при изключване - нагоре. Та какво се случва при отрицателни температури - паля, след около 15 секунди пали първа свещ, след още 15 пали втора свещ, след около 2-4 минути изключва свещите на цилиндрите (или намалява мощността им, не знам) - няколко секунди след това пали и третата свещ на антифриза. При изключването на свещите оборотите ми се вдигат за части от секундата и така разбирам кога са изключили.Всичко това го виждам по оборотомера, но искам да подчертая, че това се вижда само ако колата е на празен ход, ако съм в движение и изключат, няма как да го видя. Понеже все в задръствания седя, затова често виждам кога се случват нещата. Две зими съм карал без да знам с 4 изгорели свещи на цилиндрите и тогава третата свещ на антифриза палеше 15 секунди след втората. Алтернаторът е 120 ампера.


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот batkotivalio » Пон 28 яну 2013 1:13


lubo007 написа: колеги, дебна и слушам релета и пипам тръбите, немога да разбера кога включват и кога спират тия свещи. как ги следите вие, и чак в градуси кога спират!?

Няма как да ги чуеш. Релетата са отвън при двигателя. Иначе съм ги следил с пробна лампа. Бе и с тях и без тях пак си нямам парно...:(
Не се занимавайте с глупости при мен работят - файда никаква...един колега по-нагоре много добре го беше казал, че мисълта че ги имаш май повече те топли... :mhihi :)


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот fox_vt » Пон 28 яну 2013 17:44


Те релетата може да включват ама ако свещите са изгорели файдата ще е никаква.При мен определено има ефект спрямо тогава когато не работят,но ефекта е по бързо загряване на двигателя а откъм парно ялова работа :mhihi


Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот pepi_iliev » Пет 08 фев 2013 19:54


Да споделя вече от опит. За мен определено се чувства допълнителният подгрев на охладителната течност. Тези, които твърдят, че няма разлика или почти не се усеща мога да им кажа 2 неща:
1-во, да си проверят дали всички свещи работят
2-ро, ако пак твърдят, че няма разлика, то значи не са карали ТДИ без подгревни свещи на охладителната течност. :)


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот fox_vt » Пет 08 фев 2013 20:57


pepi_iliev написа:Да споделя вече от опит. За мен определено се чувства допълнителният подгрев на охладителната течност. Тези, които твърдят, че няма разлика или почти не се усеща мога да им кажа 2 неща:
1-во, да си проверят дали всички свещи работят
2-ро, ако пак твърдят, че няма разлика, то значи не са карали ТДИ без подгревни свещи на охладителната течност. :)


:th_up :mhihi :mhihi ще дойдеш на нашата.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот Dobromirski » Съб 09 фев 2013 9:18


Аз съм от тези , които твърдят ! :bebe
Разликата е минимална :k045
За сметка на това, ако колата има монтиран ЕГР охладител, това вече е съвсем друга бира .
Карам кола с такъв охладител и искам да кажа, че имаш парно ( не някакви наченки, а парно) точно 20 секунди след, като си запалил :a010


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот gancho » Съб 09 фев 2013 10:53


Колега,какъв е този ЕГР охладител.Ако може малко подробности и снимки.
Да не е радиатор на изгорелите газове,само така може да дойде толкова бързо топлото(освен ел.нагревател,виждал съм такъв на пежо-1000W).
Наистина ми стана интересно.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот stefan4o » Съб 09 фев 2013 11:40


Показаното на снимката по-долу има ли общо с това, за което Добромирски говори:
Изображение

Интересното е, че същото при Ауди А4 го има САМО при ПД мотора 115 коня. При другите дизелаци липсва това клапанче.
ОЕМ номерът му е 431 819 809A Heater Control Valve (интересното е, че в ЕТКА по спомен го зовяха охладител на горивото, имам спомен, че беше вързан към гор.филтър).
Имам колега с А4 115 коня ПД, който имаше пропуск на вакуум и се установи проблемът в тази част, показана на снимката. След като го подмени с работещо каза, че парното му идвало доста по-бързо отпреди.
Потърсих с чиче гугъл ето какво излезе:
Изображение


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот Dobromirski » Съб 09 фев 2013 16:38


gancho написа:..Да не е радиатор на изгорелите газове,само така може да дойде толкова бързо топлото....

:c055 Ще се сетите . :c055
Взима се EGR охладител от някоя кола , на която ЕГР клапата седи върху самият охладител .
Например 2.0 TDI .
Изображение
По този начин, не е нужно да вкарвате изгорелите газове обратно във всмукателя, а може да ги изкарате с една тръба под колата , а ако ви се играе, може да ги вкарате обратно в ауспуха веднага след турбината. Съпротивлението на топлият охлюв е достатъчно да накара част от газовете да минават през топлообменика. От там нататък , управлението на самата клапа е плод на вашето въображение :worry2

Eй тука съм писал по въпроса !
viewtopic.php?t=109830


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот samo_pechka » Съб 09 фев 2013 18:26


:icon_eek Страхотно е :th_up :th_up мн тарикатско изпълнение става.И няма "загуби" :beer .Само нещо...ако го изкараме под колата...няма ли да бучи :icon_confused и да пада налягането на вентилатора :icon_rolleyes .Ако пък се ръгне в ауспуха след турбото , няма ли да действа кат' байпас на турбото и да бяга налягането .Па да не се бъркам нещо.. :icon_redface


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот lubo007 » Съб 09 фев 2013 23:02


има ли снимки как е качено на VW?
много интересно


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот Dobromirski » Нед 10 фев 2013 19:38


Ето как се слага на 1.9 PD за студените страни, още в завода. :h030
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот Dobromirski » Нед 10 фев 2013 19:52


samo_pechka написа::icon_eek Страхотно е :th_up :th_up мн тарикатско изпълнение става.И няма "загуби" :beer .Само нещо...ако го изкараме под колата...няма ли да бучи :icon_confused и да пада налягането на вентилатора :icon_rolleyes .Ако пък се ръгне в ауспуха след турбото , няма ли да действа кат' байпас на турбото и да бяга налягането .Па да не се бъркам нещо.. :icon_redface


То дали ще е изкарано под колата, или ще се върне обратно в ауспуха, за турбината е все тая . Част от изгорелите газове ще я заобикалят и тя ще се развърта по-бавно. Тук обаче пропускаш, че въпросният ЕГР охладител си има собствена клапа . Тоест, можеш да спираш и пускаш газовете през него . И още един жокер : Това вакумче , се управлява перфектно от ел.клапана на ЕГР-а :c020 Така, като сръчкаш колата и ти трябва турбина , той ще затвори .
Като се бутне малко и МАП-картата в ЕЦУ-то става повече от перфектно.
Но нека да не задълбаваме толкова, достатъчно е да се управлява по температура на двигателя. След 60 градуса на двигателя затваря и толкоз :)
Нужни са един ел.клапан за меко гасене или от ЕГР и едно термостатче от кафе машина на 60'С лепнат някъде на главата на мотора.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот samo_pechka » Нед 10 фев 2013 21:04


:beer :love.vwclub Малеей откачих само кат' ги гледам ,отсега си търся вАпросната джаджа,че стоплянка нямат зимъска тез' ТДИ-та :cenzored .Само да видя кой тип и от коя кола, ще е най-подходящо за надлъжен АФН :gruebel и да изглежда кат' ориджинал .....



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта