Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
- pepi_iliev
- Мнения: 189
- Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
- Двигател: AGR
- Местоположение: София
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Аз ги следя с Ваг-Ком, на 16 канал. в 3-ти подканал има 2 числа. Ако числата са 00 - свещите не са включили. 01 - работи само едната свещ. 10 - работят само двете свещи. 11 - работят и трите.
Някои от колегите са си вързали светодиоди на двата кабела съм свещите и така ги следят.
Да потвърдя и аз - при температура на антифриза -4, а на входящия въздух -2,7 свещите се включиха. Първо само едната, после само другите 2. И да кажа, че съм с 90А алтернатор и когато се включиха само двете свещи, вентилатора духаше на 2, алтернатора работеше на около 50% и то на място. :) Като пуснех фаровете отиваше на около 60%.
Някои от колегите са си вързали светодиоди на двата кабела съм свещите и така ги следят.
Да потвърдя и аз - при температура на антифриза -4, а на входящия въздух -2,7 свещите се включиха. Първо само едната, после само другите 2. И да кажа, че съм с 90А алтернатор и когато се включиха само двете свещи, вентилатора духаше на 2, алтернатора работеше на около 50% и то на място. :) Като пуснех фаровете отиваше на около 60%.
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
lubo007 написа:Alek написа:И моето наблюдение е, че се включват под нулата. Другото ми наблюдение е, че работят до около 43-45 градуса на антфриза (поне при мен). Един единствен път съм ги виждал да изключват при около 60 градуса, тогава помня че беше доста студено - около -15 градуса.
колеги, дебна и слушам релета и пипам тръбите, немога да разбера кога включват и кога спират тия свещи. как ги следите вие, и чак в градуси кога спират!?
При мен лично при включване ми мръдва стрелката на оборотомера надолу за части от секундата, при изключване - нагоре. Та какво се случва при отрицателни температури - паля, след около 15 секунди пали първа свещ, след още 15 пали втора свещ, след около 2-4 минути изключва свещите на цилиндрите (или намалява мощността им, не знам) - няколко секунди след това пали и третата свещ на антифриза. При изключването на свещите оборотите ми се вдигат за части от секундата и така разбирам кога са изключили.Всичко това го виждам по оборотомера, но искам да подчертая, че това се вижда само ако колата е на празен ход, ако съм в движение и изключат, няма как да го видя. Понеже все в задръствания седя, затова често виждам кога се случват нещата. Две зими съм карал без да знам с 4 изгорели свещи на цилиндрите и тогава третата свещ на антифриза палеше 15 секунди след втората. Алтернаторът е 120 ампера.
- batkotivalio
- Мнения: 597
- Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
- Автомобил: VW Golf TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
lubo007 написа: колеги, дебна и слушам релета и пипам тръбите, немога да разбера кога включват и кога спират тия свещи. как ги следите вие, и чак в градуси кога спират!?
Няма как да ги чуеш. Релетата са отвън при двигателя. Иначе съм ги следил с пробна лампа. Бе и с тях и без тях пак си нямам парно...:(
Не се занимавайте с глупости при мен работят - файда никаква...един колега по-нагоре много добре го беше казал, че мисълта че ги имаш май повече те топли...

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Те релетата може да включват ама ако свещите са изгорели файдата ще е никаква.При мен определено има ефект спрямо тогава когато не работят,но ефекта е по бързо загряване на двигателя а откъм парно ялова работа 

- pepi_iliev
- Мнения: 189
- Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
- Двигател: AGR
- Местоположение: София
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Да споделя вече от опит. За мен определено се чувства допълнителният подгрев на охладителната течност. Тези, които твърдят, че няма разлика или почти не се усеща мога да им кажа 2 неща:
1-во, да си проверят дали всички свещи работят
2-ро, ако пак твърдят, че няма разлика, то значи не са карали ТДИ без подгревни свещи на охладителната течност. :)
1-во, да си проверят дали всички свещи работят
2-ро, ако пак твърдят, че няма разлика, то значи не са карали ТДИ без подгревни свещи на охладителната течност. :)
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
pepi_iliev написа:Да споделя вече от опит. За мен определено се чувства допълнителният подгрев на охладителната течност. Тези, които твърдят, че няма разлика или почти не се усеща мога да им кажа 2 неща:
1-во, да си проверят дали всички свещи работят
2-ро, ако пак твърдят, че няма разлика, то значи не са карали ТДИ без подгревни свещи на охладителната течност. :)



- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Аз съм от тези , които твърдят !
Разликата е минимална
За сметка на това, ако колата има монтиран ЕГР охладител, това вече е съвсем друга бира .
Карам кола с такъв охладител и искам да кажа, че имаш парно ( не някакви наченки, а парно) точно 20 секунди след, като си запалил

Разликата е минимална

За сметка на това, ако колата има монтиран ЕГР охладител, това вече е съвсем друга бира .
Карам кола с такъв охладител и искам да кажа, че имаш парно ( не някакви наченки, а парно) точно 20 секунди след, като си запалил

-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Колега,какъв е този ЕГР охладител.Ако може малко подробности и снимки.
Да не е радиатор на изгорелите газове,само така може да дойде толкова бързо топлото(освен ел.нагревател,виждал съм такъв на пежо-1000W).
Наистина ми стана интересно.
Да не е радиатор на изгорелите газове,само така може да дойде толкова бързо топлото(освен ел.нагревател,виждал съм такъв на пежо-1000W).
Наистина ми стана интересно.
- stefan4o
- Мнения: 19328
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Показаното на снимката по-долу има ли общо с това, за което Добромирски говори:

Интересното е, че същото при Ауди А4 го има САМО при ПД мотора 115 коня. При другите дизелаци липсва това клапанче.
ОЕМ номерът му е 431 819 809A Heater Control Valve (интересното е, че в ЕТКА по спомен го зовяха охладител на горивото, имам спомен, че беше вързан към гор.филтър).
Имам колега с А4 115 коня ПД, който имаше пропуск на вакуум и се установи проблемът в тази част, показана на снимката. След като го подмени с работещо каза, че парното му идвало доста по-бързо отпреди.
Потърсих с чиче гугъл ето какво излезе:


Интересното е, че същото при Ауди А4 го има САМО при ПД мотора 115 коня. При другите дизелаци липсва това клапанче.
ОЕМ номерът му е 431 819 809A Heater Control Valve (интересното е, че в ЕТКА по спомен го зовяха охладител на горивото, имам спомен, че беше вързан към гор.филтър).
Имам колега с А4 115 коня ПД, който имаше пропуск на вакуум и се установи проблемът в тази част, показана на снимката. След като го подмени с работещо каза, че парното му идвало доста по-бързо отпреди.
Потърсих с чиче гугъл ето какво излезе:

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
gancho написа:..Да не е радиатор на изгорелите газове,само така може да дойде толкова бързо топлото....


Взима се EGR охладител от някоя кола , на която ЕГР клапата седи върху самият охладител .
Например 2.0 TDI .

По този начин, не е нужно да вкарвате изгорелите газове обратно във всмукателя, а може да ги изкарате с една тръба под колата , а ако ви се играе, може да ги вкарате обратно в ауспуха веднага след турбината. Съпротивлението на топлият охлюв е достатъчно да накара част от газовете да минават през топлообменика. От там нататък , управлението на самата клапа е плод на вашето въображение

Eй тука съм писал по въпроса !
viewtopic.php?t=109830
- samo_pechka
- Мнения: 8995
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза







- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
има ли снимки как е качено на VW?
много интересно
много интересно
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Ето как се слага на 1.9 PD за студените страни, още в завода.





- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
samo_pechka написа::icon_eek Страхотно е![]()
мн тарикатско изпълнение става.И няма "загуби"
.Само нещо...ако го изкараме под колата...няма ли да бучи
и да пада налягането на вентилатора
.Ако пък се ръгне в ауспуха след турбото , няма ли да действа кат' байпас на турбото и да бяга налягането .Па да не се бъркам нещо..
То дали ще е изкарано под колата, или ще се върне обратно в ауспуха, за турбината е все тая . Част от изгорелите газове ще я заобикалят и тя ще се развърта по-бавно. Тук обаче пропускаш, че въпросният ЕГР охладител си има собствена клапа . Тоест, можеш да спираш и пускаш газовете през него . И още един жокер : Това вакумче , се управлява перфектно от ел.клапана на ЕГР-а

Като се бутне малко и МАП-картата в ЕЦУ-то става повече от перфектно.
Но нека да не задълбаваме толкова, достатъчно е да се управлява по температура на двигателя. След 60 градуса на двигателя затваря и толкоз :)
Нужни са един ел.клапан за меко гасене или от ЕГР и едно термостатче от кафе машина на 60'С лепнат някъде на главата на мотора.
- samo_pechka
- Мнения: 8995
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза




Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта