. Наскоро се заприказвах с майстор - дърт дизелджия, който си има стенд и поправя дюзи. Въпросът ми към него беше относно добавките за дизел. Обяви се категорично против тях, но сподели, че е голям привърженик на двутактовото масло в горивото. Съображенията му бяха следните: дюзата е съвкупност основно от механично-движещи се и триещи се части - вътре имало игла, сачми, пружини и други истории. Съвременната нафта имала лоша смазочна функция, най-вече заради изискванията на процентно съотношение на биодизел. От тук следвало по-бързо износване на механичните елементи в дюзата, тъй като не се смазват добре. Безспорно доброто мазане предполага по-дълъг живот на механичните елементи. Знам ли, сигурно теорията му е вярна.Между другото какво има на 13-ти канал? Кое се измерва там.?
Едит: Сега разбрах - там са времената на впръскване на дюзите.
Между другото, нафтата ни е пълна боза. Без значение от къде идва. Имам усещането, че в един литър гориво, най-малкото нещо е нафтата - останалото са добавки, боклуци, биодизел и прочее. Един познат ми разправя (не знам дали е вярно), че в Русия нафтата била прозрачна като вода, без никакъв цвят. С нея Камазите палили на -40 без никакви грижи. Колко е така, кой да ти каже.
половинка двутактово на 50л нафта. Няма значение марката на маслото , и най-евтиното е добро за целта , важното е, да е за двутактови двигатели.
Тъи че в България приятели всичко е лаина,за бензина да не говорим.