Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
- tekowar
- Мнения: 63
- Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Нормално е това, че преди запалване и при пълна газ стойността на duty cycle е 4,8%.На оборот процентите трябва да са 94-95(напълно отворен клапан),и с покачване на оборотите процентите трябва да падат до 4,8(напълно затворен).
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Благодаря за отговора колега! 

- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
ЗДР колеги, ЕГР-а работи в диапазона приблизително от момента на натискане на газта 900-1000об/мин до 3800-4000об/мин. като стоиностите (% отворен) вариран според оборитите и горивната смес. Ето и малко снимки:
Фабрична карта на ЕГР без интервенция. На която ясно се вижда как при 790об/мин ЕГР-а започва да се си променя положението.
EGR без интервенция

Следващята снимка е на ЕГР но не на 3D изображение а на ?!?!?! да го наречем "цифрово"

А ето и софтуерно изключен ЕГР, забележете че скалата е изнесена в горно положение за всички обороти. Тоест постоянно изключен ЕГР.

Иначе за по-висок разход,.... съгласен съм поне по мои обяснения нещата стоят така:
при дизеловите автомобили е известно че горивната смес е богата, тя е в съотношение 17:1 въздух : гориво (НАФТА) в случаи даже и по голяма за да се избегне пушене и излишно рзходване на гориво. Когато ЕГР-а работи то той връща именно това количество гориво което не е успяло да изгори в цилиндъра като И намалява следващото количество което помпата ще впръска. Това се координира и корегира от много фактори и датчици в системата на автомобиила. С две думи доизгаря изгорелите газове.
Фабрична карта на ЕГР без интервенция. На която ясно се вижда как при 790об/мин ЕГР-а започва да се си променя положението.
EGR без интервенция

Следващята снимка е на ЕГР но не на 3D изображение а на ?!?!?! да го наречем "цифрово"

А ето и софтуерно изключен ЕГР, забележете че скалата е изнесена в горно положение за всички обороти. Тоест постоянно изключен ЕГР.

Иначе за по-висок разход,.... съгласен съм поне по мои обяснения нещата стоят така:
при дизеловите автомобили е известно че горивната смес е богата, тя е в съотношение 17:1 въздух : гориво (НАФТА) в случаи даже и по голяма за да се избегне пушене и излишно рзходване на гориво. Когато ЕГР-а работи то той връща именно това количество гориво което не е успяло да изгори в цилиндъра като И намалява следващото количество което помпата ще впръска. Това се координира и корегира от много фактори и датчици в системата на автомобиила. С две думи доизгаря изгорелите газове.
Последна промяна от policevidin на Сря 11 юли 2012 21:35, променено общо 1 път.
- christian_cbr
- Мнения: 60
- Регистриран на: Сря 14 мар 2012 1:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
добре де хора посаветвайте ме за моито ТДИ 1з!Мисля да свала тия дни кулера и турбопътищата да ги чиста но за колекторите мисля да хода на майстор.Но какво да права да изолирам ли въпросния ЕГР?
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Здравейте,
Моля за съвет в каква последователност се извършва и какви инструменти са необходими за демонтаж на турбо, всмукателен и изпускателен колектор на двигател AHU. Свалил съм единствено ЕГР клапана и тръбопровода, който го свързва с изпускателния колектор. За другото честно казано се затруднявам защото в едната си част болтовете на колекторите се скриват от турбината а тя от своя страна е хваната с три болта с глави, които не се виждат и са на супер кофти място. Моля за съвет с какви инструменти да се снабдя - двигателя е AHU 1,9 TDI - Passat 90 коня.
Моля за съвет в каква последователност се извършва и какви инструменти са необходими за демонтаж на турбо, всмукателен и изпускателен колектор на двигател AHU. Свалил съм единствено ЕГР клапана и тръбопровода, който го свързва с изпускателния колектор. За другото честно казано се затруднявам защото в едната си част болтовете на колекторите се скриват от турбината а тя от своя страна е хваната с три болта с глави, които не се виждат и са на супер кофти място. Моля за съвет с какви инструменти да се снабдя - двигателя е AHU 1,9 TDI - Passat 90 коня.
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
bdyankov написа:Здравейте,
Моля за съвет в каква последователност се извършва и какви инструменти са необходими за демонтаж на турбо, всмукателен и изпускателен колектор на двигател AHU. Свалил съм единствено ЕГР клапана и тръбопровода, който го свързва с изпускателния колектор. За другото честно казано се затруднявам защото в едната си част болтовете на колекторите се скриват от турбината а тя от своя страна е хваната с три болта с глави, които не се виждат и са на супер кофти място. Моля за съвет с какви инструменти да се снабдя - двигателя е AHU 1,9 TDI - Passat 90 коня.
Сваля се:
1. Входящият колектор с шестограм номер 6, има 6 бр. болтове (НЕ СЕ ОПИТВАЙ ДА РАЗВИВАШ БОЛТОВЕТЕ ДОКАТО ДВИГАТЕЛЯ Е ГОРЕЩ ИЛИ ТОПЪЛ ина вероятност да превърти главата на някой болт)
2. С малка "тресчотка" и чашка номер 12 се развиват гайките на изпускателният колектор, които се сваля в комплект с турбото и чак след това се сваля турбото. Що се отняся за 2-те гайки които са трудно достъпни, с помоща на каренце стават лесно достъпни.
3. Развива се маслената магистрала на високото налягане на турбото (отгоре) с ключ номер 19 или 17 не си спомням.
4. Лягаш под колата (или на канал) и развиваш трабичката за оттичане на маслото от турбото с ключ 22 или 24 и това не помня.
5. Засвиваш 4-те гаики на изпускателната траба на генерацията с помоща на чашка 12 или 13 зависи кокакво е сложил.
И си готов, ако съм изпуснал нещо нека ме допълни някой.
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Ам аз извадих маркучето от ЕГР-а и го затапих просто това също важи нали?
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Важи ,само ЕГРа да не е заседнал в отворено положение ,тогава няма файда.
- cancro
- Мнения: 148
- Регистриран на: Нед 27 май 2012 21:12
- Автомобил: VW Golf IV 1.9 TDI
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
...........
Последна промяна от cancro на Чет 18 окт 2012 16:26, променено общо 2 пъти.
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Имам питане за вакуума на ЕГР клапана. Щото имам завишен разход и мудно тръгване от първа и до 2200 оборота докато включи турбото. От скоро я карам колата - 131 ПД АВФ мотор.
Ще кажа преди да спомена за моето откритие преди малко, че тия в автокъщите са пълни пендели.
Погледнах под казанчто за антифриза и какво да киризя леко разкачен вакуум от тоя ел клапан дето е захванат на турбо-тръбата и очевидно е за ЕГР клапана. А от там имаше и тройник за некъв друг клапан към някво водно съединение- къв е тоя бе ?
.
Явно това е некъв дивашки метод за изключване на ЕГР. След като го зацепих ако го извадя и вкарам обратно в ЕГР клапана и мотора притриса и пак стабилизира.
Са въпроса е дали да го затапя или да го оставя, чрез вакуума ?
Турбото ми е рециклирано, центровката е ок-сменен ангренажен ремък-пали от четвърт и не пуши грам.
Ще кажа преди да спомена за моето откритие преди малко, че тия в автокъщите са пълни пендели.
Погледнах под казанчто за антифриза и какво да киризя леко разкачен вакуум от тоя ел клапан дето е захванат на турбо-тръбата и очевидно е за ЕГР клапана. А от там имаше и тройник за некъв друг клапан към някво водно съединение- къв е тоя бе ?

Явно това е некъв дивашки метод за изключване на ЕГР. След като го зацепих ако го извадя и вкарам обратно в ЕГР клапана и мотора притриса и пак стабилизира.
Са въпроса е дали да го затапя или да го оставя, чрез вакуума ?
Турбото ми е рециклирано, центровката е ок-сменен ангренажен ремък-пали от четвърт и не пуши грам.
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Колеги имам питане относно това дали ако колекторите са задръстени, колата ще забива до 2000 об. А после ако задържа гаста или малко върна и се отпушва и излита. Разхода е завишен.
Ходих на диагностика(но това не е гаранция че са открили проблема), та отчетоха 3 грешки.
1.Катализатора е задръстен
2.Геометрията на турбото трябва да се регулира- щото за малко не достига зададените стойности(турбото е рециклирано) Вижда се от данните, че без турбо дебита на въздух е ок, при 890 и при 2500 об. А с турбо за малко не го достига зададеното (това значи ли по логиката от погоренаписаното, че колекторите са чисти).
Актуатора дърпа лоста на геометрията при 890 об на около 1 см., а при форсиране на около 4500 об. актуатора се изключва и после пак се включва- лоста се мести и разтоварва турбината. Турбината се чува от ниски как работи добре.
Това ще влияе ли на мотора да забива до 2000 об така ?
3. Дебитомера е скапан и бил за нов (чистих го със спрей).
Е дали колекторите на тоя мотор се задръстват ? - АВФ 131 ПД.
Има един вакуум за подгряване на нафтовия филтър (под казанчето за антифриза), като работи мотора и се дърпа на горе лоста му. За какво е и как работи правилно?
Ходих на диагностика(но това не е гаранция че са открили проблема), та отчетоха 3 грешки.
1.Катализатора е задръстен
2.Геометрията на турбото трябва да се регулира- щото за малко не достига зададените стойности(турбото е рециклирано) Вижда се от данните, че без турбо дебита на въздух е ок, при 890 и при 2500 об. А с турбо за малко не го достига зададеното (това значи ли по логиката от погоренаписаното, че колекторите са чисти).
Актуатора дърпа лоста на геометрията при 890 об на около 1 см., а при форсиране на около 4500 об. актуатора се изключва и после пак се включва- лоста се мести и разтоварва турбината. Турбината се чува от ниски как работи добре.
Това ще влияе ли на мотора да забива до 2000 об така ?
3. Дебитомера е скапан и бил за нов (чистих го със спрей).
Е дали колекторите на тоя мотор се задръстват ? - АВФ 131 ПД.
Има един вакуум за подгряване на нафтовия филтър (под казанчето за антифриза), като работи мотора и се дърпа на горе лоста му. За какво е и как работи правилно?
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Днес от любопитство помолих vanko_VW
да извади маркуча преди клапана да погледна как е положението - ами чистичко си беше - един парцал профилактично и пак обратно - явно 4 години и 55 000 км. са малко за да се задръсти
или добре работя с педала на газта
Предполагам и колекторите са чисти от нагар - мисля да не се вкарвам във филми и да не пипам засега там!


или добре работя с педала на газта


Предполагам и колекторите са чисти от нагар - мисля да не се вкарвам във филми и да не пипам засега там!
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Колеги никой нищо не казва по моя проблем, а вие щом чистите колекторите значи сте имали проблем с вървежа на колата.
Аз ходих да махам катализатора и се оказа, че е избушен и само тялото му стои- има леко заваряване между трабата и катализатора от страната на гъвкавата връзка. Значи е рязан и избушван. Пробвах да запушвам цевите на крайното гърне с гума за калобран-1см. дебела и не се удържа, има изходящи газове.Тоест гърнетата са проходими.
Утре ше сменя и дебитомера и МАР сензора. Ако не се оправи проблема с забиването до 2000 об. се чудя дали да свалям колекторите.
Когато е студена е по пъргава на ниските до 2000 об., но пак забива ако не задържам газта около 2000 об.
След като турбото наеме не се удържа и върви добре до 4200-4500 об. както требе.
На место като я форсирам турбото се чува, че работи от 1800-1900 об. и свири добре. При около 4200об. Н75 изключва пр. геометрия и разтоварва турбото. После пак се дърпа лоста на пр. геометрия.
Изключвах вакуума от актуатора и става куц кон- изобщо не върви в никви обороти.
Турбото не пренадува.
И проблема ми е в завишен разход и тромаво потегляне- за да включи турбото трябва да задържам газта на около 2000 об. и даже да я връщам по малко иначе забива и нагоре(като да се дави).
Дали задръстен колектор може да прави тая магария ?
При вас какви са симптомите при задръстен колектор ?
Дайте съвет- толкова много коментари и почистени колектори и никой не може да каже дали моя проблем е възможно да е от тия колектори!
На тия диагностици не им вярвам, не са правили логов и се оказа,че катализатора е махнат(те казаха, че е запушен, а колекторите са ок- не им вервам !!!) Ще си купя по на там кабел за ваг ком.
Е дали колекторите на тоя мотор се задръстват ? - АВФ 131 ПД.
Аз ходих да махам катализатора и се оказа, че е избушен и само тялото му стои- има леко заваряване между трабата и катализатора от страната на гъвкавата връзка. Значи е рязан и избушван. Пробвах да запушвам цевите на крайното гърне с гума за калобран-1см. дебела и не се удържа, има изходящи газове.Тоест гърнетата са проходими.
Утре ше сменя и дебитомера и МАР сензора. Ако не се оправи проблема с забиването до 2000 об. се чудя дали да свалям колекторите.
Когато е студена е по пъргава на ниските до 2000 об., но пак забива ако не задържам газта около 2000 об.
След като турбото наеме не се удържа и върви добре до 4200-4500 об. както требе.
На место като я форсирам турбото се чува, че работи от 1800-1900 об. и свири добре. При около 4200об. Н75 изключва пр. геометрия и разтоварва турбото. После пак се дърпа лоста на пр. геометрия.
Изключвах вакуума от актуатора и става куц кон- изобщо не върви в никви обороти.
Турбото не пренадува.
И проблема ми е в завишен разход и тромаво потегляне- за да включи турбото трябва да задържам газта на около 2000 об. и даже да я връщам по малко иначе забива и нагоре(като да се дави).
Дали задръстен колектор може да прави тая магария ?

При вас какви са симптомите при задръстен колектор ?

Дайте съвет- толкова много коментари и почистени колектори и никой не може да каже дали моя проблем е възможно да е от тия колектори!
На тия диагностици не им вярвам, не са правили логов и се оказа,че катализатора е махнат(те казаха, че е запушен, а колекторите са ок- не им вервам !!!) Ще си купя по на там кабел за ваг ком.
Е дали колекторите на тоя мотор се задръстват ? - АВФ 131 ПД.
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Да питам как се отвива тръбичката за мазане на турбото отзад под тандем помпата има един винт 10 мм. ли е ? И с какво мога да го отвия, щото е много тясно и не се вижда. Щото я скъсах към турбото и требе да я сменя и само там ми виси на това ухо.
И на актуатора има три болта 10 мм. ама тоя в средата може ли да се отвие на место или трябва разглобяване на турбото ?
И на актуатора има три болта 10 мм. ама тоя в средата може ли да се отвие на место или трябва разглобяване на турбото ?
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Извиняваите колеги ама може ли да кажите как развихте тези 2 болта които държат трабата която идва от турбото и залепя за АГР-а днес 3 часа се мъчих с кви ли не спреиове ли не пръсках не помръдват исках да махна АГР-а да си го измия в легенче с корселин ама не стана
моля кажете ако има няква тънкост защото там са навити в алуминий и явно са се запекли незнам и аз помагаите после 


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта