Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1259
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Само да уточня, че това което се вижда в сервизен режим на климатроника е реалната температура. Това което показва стрелката на таблото е всичко друго но не и реална температура. Между 75 и 105 градуса грубо, оная стрелкичка служи само за красота, защото седи на 90гр. На който не му се вярва да закача един VCDS и да сравнява. Не зная на кой канал е температурата на антифриза на пасат В6, на В7 е на 19.2 (климатроник след фейслифта MY2012).
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
samo_pechka написа:Все си мисля, че вариант някой датчик да е проблем, май няма се окаже, при положение, че и вода , и масло вдига градус, ако съм разбрал правилно.
Колега, за маслото не знам, гледам го между 90 до 110, до 120 поняга и повече, след като направих DPF off, определено е по-добре, ерго по-малко. Освен това наскоро я обслужих напълно, ново масло, само VW LL, мисля, че маслото е по-скоро добре, по тея пекове и жеги и наклони с куфара фрашкан отгоре.
Какви трябва да са стойностите за маслото, има ли някаква златна среда и прочие?
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
netizen написа:Само да уточня, че това което се вижда в сервизен режим на климатроника е реалната температура. Това което показва стрелката на таблото е всичко друго но не и реална температура. Между 75 и 105 градуса грубо, оная стрелкичка служи само за красота, защото седи на 90гр. На който не му се вярва да закача един VCDS и да сравнява. Не зная на кой канал е температурата на антифриза на пасат В6, на В7 е на 19.2 (климатроник след фейслифта MY2012).
Колега, след доста ровене го открих:
--> Kanal 29.2 --> Kühlwassertemperatur in °C
----> als erste Ziffer steht immer eine 1, ab 100°C eine 2.
------> als Beispiel: 85°C wird als 18.5 angegeben.
Тоест канала е 29.2 и наистина така го мерих, това е. Моята кола е B6, 2010-та, то вътре всичко е почти, като на B7, RNS 510, но все пак си е B6, така, че на този канал успях да я открия.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Стрелката е сложена на таблото за да показва, каква е температурата на двигателя (направена е с леко забавяне, за да не потрепва нагоре и надолу при леки колебания в температурата, чрез специална схема). Не е някак сериозно да се твърди, че климатроника ти показва реална температура и тя трябва да се взима за нормална, още повече, че е сложена за украса просто да си сочи нещо. Сигурно ще преправим всички инженерни проекти по това твърдение и следващия път ще пуснем автомобил, който няма да има стрелка и датчик за температура на двигателя, даже и компютъра няма да вижда тази температура за да си прави корекции. Ще сложим само датчик за температура на климатроника и него ще го показваме на таблото. Автомобилът е разделен на няколко секции при изграждане на електрониката, в първичните сензори на двигателя присъства сензор за температура на двигателя, а във вторичните е поместен сензор за температура към климатроника (той не се взима под внимание от компютъра на автомобила при изчисляване на корекции ). Те винаги ще показват различни стойности, поради простия факт, че сензора за климатроника е много по-далеч от двигателя и е нормално, неговата температура да е по-ниска. Най-близо е сензора за температура на двигателя, който се смята от инженерите, че това е мястото му и това са показанията, които са важни за даден автомобил. Това, че показва по-висока температура е нормално и това се приема за точната температура, когато е изряден. Температурата може да се свери и със сонда, опряна до същия сензор и така да се отчете, дали той отчита вярно, без да се сваля. В конкретния случай, говорим за съвсем друг проблем, не от сензори.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1259
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Не е ясно за какъв проблем говорим все още. Проверяването на РЕАЛНАТА температура е първа стъпка в целият казус.
И честно казано не ми се спори по темата, вземаш VCDS , проверяваш и се уверяваш. Или и VCDS не показва вярно, а тая бутафория на таблото - да? Тези коли се правят не за да се карат от инженери.
И честно казано не ми се спори по темата, вземаш VCDS , проверяваш и се уверяваш. Или и VCDS не показва вярно, а тая бутафория на таблото - да? Тези коли се правят не за да се карат от инженери.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
VCDS един прост софтуер направен от колеги от фирма Ross-Tech. Той просто показва това, което вижда компютъра по неговите таблици изпратено по комуникационна линия към съответен стринг от паметта. По същия аналогичен начин работи всеки един софтуер, като KTS Bosch, Autocom, Delphi и т.н. Софтуерът изпраща команда към определен сектор за достъп, на който е записана дадена величина и компютъра по шина му отговаря, с данните които са записани в този стринг. След това софтуера го изобразява, дали графично дали таблично на екрана. Софтуерът и компютъра на автомобила, ще видят това, което им дава датчика като информация (ако датчика е съсипан и казва температурата е 50 градуса, а действително е 90 градуса, това ще види и компютъра на колата и VCDS.Ако датчика се свали и се измери в условия, тогава може да се хване или чрез сонда закачено до него без да е демонтиран). Температурата от сензора на климатроника, може да се сравни с тази на първия сензор, за да няма големи отклонения, но при определени условия. Но при този автомобил предполагам по написаното до тук, че всички датчици показват правилно и проблем с повишаване на температура има, който е предизвикан от термостат или налягане в охладителната система. Бих се усъмнил и във водна помпа, но след, като е сменена с нова и пак е същото, го оставям на страна. На празен ход, когато работи колата не вдига такива стойности, до колкото разбрах, което отново клони към повишено налягане в охладителната система. Добре е да се провери клапана за поддържане на налягането на охладителната система.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Колегата netizen е напълно прав. На таблото температурата стои на 90°C при реална температура на двигателя в диапазона 72 - 110°C. Многократно съм го наблюдавал на много VAG-ове и е абсолютно умишлено направено така. Още от B5-иците.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Да, така е направена, защото се смята за нормален температурен диапазон. Така е не само при VW, а и при Ford, Peugeot и мн.др. По-горе съм написал как е постигнато това нещо. Но за да продължава стрелката да върви по-нагоре, има проблем. Задължително е и калибриране на стрелката за точна позиция.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Реална температура се мери с реален термометър, а не със софтуер, който взема сигнал от датчиците на автомобила.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Със сигурност ще организирам разглабяне и почистване на радиаторите.
И все пак ще тествам клима данните за engine coolant, където знам, че загрява. Според мой съученик, който работи във VAG, цитирам:
"Таблото е само ориентировъчно
Да успокоява клиента
В никакъв случай не бива да скача над 90
Ако таблото показва 100, реалната температура е към 115
Стрелката гледа да се закове на 90 колкото може по-рано и да не мръдне от там"
Споделих му очерк от дискусията тук и той също е на мнение за разглабяне и почистване на килимчето между двата радиатора :))
И все пак ще тествам клима данните за engine coolant, където знам, че загрява. Според мой съученик, който работи във VAG, цитирам:
"Таблото е само ориентировъчно
Да успокоява клиента
В никакъв случай не бива да скача над 90
Ако таблото показва 100, реалната температура е към 115
Стрелката гледа да се закове на 90 колкото може по-рано и да не мръдне от там"
Споделих му очерк от дискусията тук и той също е на мнение за разглабяне и почистване на килимчето между двата радиатора :))
- stanlley
- Мнения: 60
- Регистриран на: Чет 01 окт 2015 13:48
- Автомобил: VW Passat 6 Skoda Superb
- Двигател: CBAB 2010 AVF 2005
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
При мен се оказа, че първия радиатор (климатичния) след решетката е със много деформирани ламели на почти 80% от площта му, което пречи на въздушния поток да преминава навътре към другите 2 радиатора. Препоръката е подмяна с нов, промиване на системата и нов антифриз.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Аз само искам да добавя, че налягането в системата при такава температура (110-120) градуса е нещо естествено и не доказва наличие на изгорели газове. То може да е в следствие на температурата и е фактора, който не позволява на течността да кипи. Но ако отвориш капачката в този момент ще получиш страховит гейзер.
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Здравей колега, предлагам ти да направиш следното преди да се хвърляш на скъпи операции. Първо си замери на каква температура ти е антифриза ако нямаш уредче иди в някой сервиз там със сигурност имат, може изобщо и да не ти вземат пари за това, елементарно е. Принципно твърде гъст антифриз може да дава проблеми с известно повишаване на температурата, за нашите ширини е препоръчително антифриза да е в границите -25 до - 30 градуса. При теб едва ли това е проблема, но е хубаво да знаеш на колко е и да си го регулираш при всяко положение. Второ направи проверка за изгорели газове в антифриза, има доста сервизи, които могат да го направят, не е сложно и кой знае колко скъпо (виж снимките по-долу), така ще се разбере дали проблема не идва от гарнитура на глава (Не искам да съм скептик, но ми се струва, че това е проблема). Ако не е е от това отиваш на термостати, принципно е хубаво да се подменят периодично.
Почистването на радиаторите и пространството м/у тях е хубаво да се направи, но е сложно и скъпо (разглобяваш половин предница) и бих го оставил за последен вариант.
Почистването на радиаторите и пространството м/у тях е хубаво да се направи, но е сложно и скъпо (разглобяваш половин предница) и бих го оставил за последен вариант.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Колега,
Благодаря, добра идея. Ще взема да го направя, преди да се мятам на чистене и термостат. Не пречи поне да потвърдя, че не е от това или е от това...
За СФ някой с тестван сервиз? Виждам, че има доста предлагане...
Благодаря, добра идея. Ще взема да го направя, преди да се мятам на чистене и термостат. Не пречи поне да потвърдя, че не е от това или е от това...
За СФ някой с тестван сервиз? Виждам, че има доста предлагане...
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Колега,промий пространството между двата радиатора,смени термостатите,премери истинската температура с външен термометър .Ако нищо не се получи се подготви за отваряне на главата. Не веднъж даже и тук във форума колеги са ходили на газ-анализатор и нищо не им е показвало,но накрая са сменили гарнитурата и проблема със загряването изчезва.