Дизел + отработено олио?????

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Съб 17 мар 2012 21:46


"Бояджийските" филтри НЕ стават ! Горивото по бензиностанциите е с чистота около 5 микрона .А тея дето са за боя -130 до 190 микрона! Т.е. те стават само да филтрират паднала кал от картера на колата, като са ти точили маслото. mhihi Маслото минава през 5-7 микрона ,но ...трудно !Може би с помощта на центрофуга.. :roll:




Потребителски аватар
n-i-k-o
Мнения: 496
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 16:12
Автомобил: mk2 i passat b3
Двигател: ev 1984 rp 1992
Местоположение: plovdiv

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот n-i-k-o » Съб 17 мар 2012 22:43


kamazmaster написа:След като се разреди с нафтата би трябвало да мине лесно. Отнема ли време или тече бързо?

бързо тече като ги смесиш предварително
samo_pechka написа:"Бояджийските" филтри НЕ стават ! Горивото по бензиностанциите е с чистота около 5 микрона .А тея дето са за боя -130 до 190 микрона! Т.е. те стават само да филтрират паднала кал от картера на колата, като са ти точили маслото. mhihi Маслото минава през 5-7 микрона ,но ...трудно !Може би с помощта на центрофуга.. :roll:
аз така филтрирам и нямам проблеми,говорим за филтриране в домашни условия за без пари


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот alopoo » Пон 19 мар 2012 1:00


А колега, като казваш, че си променял ъгъла на впръскване за маслото, това дали ще е добре да се направи и за олиото?


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот boss_901 » Съб 24 мар 2012 12:56


Колеги аз имам голф3 1.9ТДИ 1z 94год. и смятам да карам на изгоряло олио на 100%, може ли нещо да стане на двигателя :?: :?:

Колеги и през какво е най-добре да се прецежда?????


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот tdi_20yare » Съб 24 мар 2012 14:00


boss_901 написа:Колеги и през какво е най-добре да се прецежда?????

Вчера лично гледах как се прецежда,ами човека беше сложил един парцал в една фуния и си го наливаше бавно и славно... :D От половин година го прави по този начин,засега няма грижи... :beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Съб 24 мар 2012 16:24


boss_901 написа:Колеги и през какво е най-добре да се прецежда?????

Вземаш от втората употреба едни здрави и дебели(ако може) дънки голям размер.Издърпваш крачолите и ги вържиш на възел здраво!! Обръщаш крачола обратно (възела да остане отвътре) и закачаш дънките за халките на колана със сезал за тавана не много високо,така ,че да наливаш в крачолите без да ползваш стълба mhihi .Отдолу слагаш една голяма кофа или друг по-голям съд. И започваш да наливаш в крачолите мазнинката- прецежда се много ефикасно!!След това преваряваш олиото ,за да няма и грам влага (вода)!! Вариш докат спре да цвърчи!!А ако си на 100% сигурен ,че няма влага (вода)-може вече да го ползваш директно. При желание и възможност -прекарваш течността втори път през други дънки по същия начин (така по-няма да задръства горивен филтър). През едни дънки може да се прекара около 200-300 литра олио преди да ги хвърлиш ,а може и повече -зависи от замърсеността на олиото!Прецеденото олио има 5-7 микрона чистота!

boss_901 написа:Колеги аз имам голф3 1.9ТДИ 1z 94год. и смятам да карам на изгоряло олио на 100%, може ли нещо да стане на джигатела :?: :?:

Ако нямаш система за подгрев на олиото преди да "влезе" в ГНП-ето -категорично не ! Може да караш лятото с 50 на 50 олио и нафта (по-добре 30 на 70 олио -нафта за всеки случай) .В по-студени дни намаляш олиото още! А зимата го забравяш! Това е пак казвам, без система за олио! А ако имаш система такава ( особено с два резервоара-втория за олиото представлява една туба 25 кила)- се кара на принципа на колите с газ .Като позагрее колата -превключваш на 100 % олио ( системата освен воден подгрев има и един допълнителен подгрев на ток за олиото) и 2 километра преди да угасиш колата-превключваш отново на нафта ,за да се "изпразни" помпата от олиото и да остане с нафта за следващото палене - това е само ако знаеш,че скоро няма да палиш колата ! Един линк да почетеш viewtopic.php?f=24&t=71801


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот rokera671 » Съб 24 мар 2012 16:35


samo_pechka написа:
boss_901 написа:Колеги аз имам голф3 1.9ТДИ 1z 94год. и смятам да карам на изгоряло олио на 100%, може ли нещо да стане на джигатела :?: :?:

Ако нямаш система за подгрев на олиото преди да "влезе" в ГНП-ето -категорично не ! Може да караш лятото с 50 на 50 олио и нафта (по-добре 30 на 70 олио -нафта за всеки случай) .В по-студени дни намаляш олиото още! А зимата го забравяш! Това е пак казвам, без система за олио! А ако имаш система такава ( особено с два резервоара-втория за олиото представлява една туба 25 кила)- се кара на принципа на колите с газ .Като позагрее колата -превключваш на 100 % олио ( системата освен воден подгрев има и един допълнителен подгрев на ток за олиото) и 2 километра преди да угасиш колата-превключваш отново на нафта ,за да се "изпразни" помпата от олиото и да остане с нафта за следващото палене - това е само ако знаеш,че скоро няма да палиш колата ! Един линк да почетеш viewtopic.php?f=24&t=71801

:да: Вчера се видяхме с един приятел ,и той ми каза абсолютно същото .Няма никакви проблеми даже и в най голямата зима.Само ,че си превключва постоянно.Взимал мазнината по 60 ст..


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот boss_901 » Съб 24 мар 2012 21:52


Колеги днеска прецедих олиото. Първо с една едра цедка за чай и след това сложих един чорапогашник(от ликра) на шишето и направо в резервоара. Колата запали лесно при смес 50 на 50 в резервоара имаше 15л нафта и сипах още 15л олио. Сега идва лято не мога ли да карам без това специално резервоарче за олио направо всичко в резервоара 10л нафта и 40л олио или пък само олио, а през зимата ще му мисля. Иначе колата като работи отзад мирише леко на нафта и на пържени картофи :да: :да:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Съб 24 мар 2012 22:48


Колега...виждам ,че имаш голям мерак да скъсаш ремъка (ангренажния)или счупиш ГНП-ето някоя сутрин death ! Докарваш си бела да "пробваш" само с олио колата.Ще отрошиш мАторЯ !!Визкозитета на олиото е в пъти по-голям от на дизела и затова се налага подгряването му до към 80-85 градуса :deal ! Щом искаш да караш с олио на 100% -слагаш въпросната система за каране с олио.Щом я нямаш - максимум 50 на 50 и то само в горещите дни!!! Най-добре до към 30 на 100 олио и 70 на 100 нафта.В по-студено време -още смъкваш олиото! А зимата-без :012: !!И си прецеждай както трябва олиото -това с "чорапогащник" е меко казано -абсолютно без ефект! И друго- в ползваното олио има влага ( вода) трябва задължително да я премахнеш!! Вече не знам за кой път повтарям едно и също в различни форуми...ама кой да чуе :banghead:


Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот bobi_diesel » Нед 25 мар 2012 8:52


Като си потрошат колите ще започнат да чуват.Веднъж съм палил с чисто олио в студено време и звука беше като на разбутана центровка на гнп-то.Който иска да си пази колата ще тече и мисли.


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот boss_901 » Нед 25 мар 2012 11:01


Колеги аз смятам да направя сам една система за олио. Първо ще взема горивен филтър от Рено защото филтъра е свързан към антифриза и би трябвало да поддържа 80-85 градуса. Второ тези клапани от газовата уредба стават ли за нафта/олио, защотото смятам да сложа на тези мъркучи към резервоара(тук ще е само олио). Трето ще сложа една туба(преди тубата пак ще има два клапана) в багажника и в нея ще има само нафта. Четвърто едно копче за газ(ще стане ли) за да може да се прехвърля от нафта на олио. Колеги нещо пропускам ли?????И колко пари единия клапан?????? :?: :deal


Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот bobi_diesel » Нед 25 мар 2012 11:20


А помпа за олиото?


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот boss_901 » Нед 25 мар 2012 11:34


Помпа ще взема от резервоар на голф има ли значение бензин дизел???? Помпата трябва да стои вътре в съда това ще е малко по трудно ама пак ще го измисля :? :? :beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Нед 25 мар 2012 21:05


boss_901 написа:Колеги аз смятам да направя сам една система за олио. Първо ще взема горивен филтър от Рено защото филтъра е свързан към антифриза и би трябвало да поддържа 80-85 градуса. Второ тези клапани от газовата уредба стават ли за нафта/олио, защотото смятам да сложа на тези мъркучи към резервоара(тук ще е само олио). Трето ще сложа една туба(преди тубата пак ще има два клапана) в багажника и в нея ще има само нафта. Четвърто едно копче за газ(ще стане ли) за да може да се прехвърля от нафта на олио. Колеги нещо пропускам ли?????И колко пари единия клапан?????? :?: :deal

Такааа....за горивния филтър от Рено дизел-съгласен! Клапани от газова уредба НЕ стават -изпробвано!Необходими са други и за съжаление - не са и евтини !!Оригиналния резервоар трябва да си остане на нафта, а "тубата"-втория резервоар - с олио ,причината един път ,че олиото си остава на топло в купето,втори път -няма миризма на нафта в колата, трети път-оригиналните тръбопроводи за гориво които са на оригиналния резервоар са с малък диаметър- т.е. малко са неподходящи за олио .Копчето ти е последна грижа за системата :Mr Green Fun .Отделно ти трябва и ел.подгряване за олиото ,за да може малко по-рано да превключиш на олио колата , а и като знаем колко бавно стига работна температура TDI-то е задължителен елемент на системата.Ето примерна снимка на ел.подгрева :
ел.подгрев за олио.jpg
Качвам ти един линк да четеш и да гледаш кое как е ( на английски и немски е ): http://www.diesel-therm.com/vegetable-oil-kit.htm Тази система има една много полезна "екстра"- може при нужда да "изкараш" олиото от ГНП-ето и да "вкараш" нафта в него само с едно натискане на копче!


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот boss_901 » Нед 25 мар 2012 22:09


Колега прав си че олиото е по добре да бъде в багажника и това че може да източиш олиото от ГНП и да напълниш с нафта е много хубаво обаче системата става много дебела :да: Ел.подгрева имали го тука в България и колко пари и тези специални клапани на каква цена са :?: :?: И не може ли да минем без този ел. подгрев,а само със филтъра от рено и на олио ще минавам само колата като е загрял на 80-85 градуса. Колега каква помпа е подходящи за олиото от тубата и какви маркучи(какъв диаметър и трябва ли да са маслоустойчиви)????Колеги ние българите сме луди хора :screwy :mrgreen: :Mr Green Fun scare maikomila



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 69 госта