Маслото минава през 5-7 микрона ,но ...трудно !Може би с помощта на центрофуга.. Дизел + отработено олио?????
- samo_pechka
- Мнения: 9058
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел + отработено олио?????
"Бояджийските" филтри НЕ стават ! Горивото по бензиностанциите е с чистота около 5 микрона .А тея дето са за боя -130 до 190 микрона! Т.е. те стават само да филтрират паднала кал от картера на колата, като са ти точили маслото.
Маслото минава през 5-7 микрона ,но ...трудно !Може би с помощта на центрофуга.. 
Маслото минава през 5-7 микрона ,но ...трудно !Може би с помощта на центрофуга.. - n-i-k-o
- Мнения: 496
- Регистриран на: Съб 09 яну 2010 16:12
- Автомобил: mk2 i passat b3
- Двигател: ev 1984 rp 1992
- Местоположение: plovdiv
Re: Дизел + отработено олио?????
kamazmaster написа:След като се разреди с нафтата би трябвало да мине лесно. Отнема ли време или тече бързо?
бързо тече като ги смесиш предварително
аз така филтрирам и нямам проблеми,говорим за филтриране в домашни условия за без париsamo_pechka написа:"Бояджийските" филтри НЕ стават ! Горивото по бензиностанциите е с чистота около 5 микрона .А тея дето са за боя -130 до 190 микрона! Т.е. те стават само да филтрират паднала кал от картера на колата, като са ти точили маслото.Маслото минава през 5-7 микрона ,но ...трудно !Може би с помощта на центрофуга..
Re: Дизел + отработено олио?????
А колега, като казваш, че си променял ъгъла на впръскване за маслото, това дали ще е добре да се направи и за олиото?
- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Дизел + отработено олио?????
Колеги аз имам голф3 1.9ТДИ 1z 94год. и смятам да карам на изгоряло олио на 100%, може ли нещо да стане на двигателя

Колеги и през какво е най-добре да се прецежда?????
Колеги и през какво е най-добре да се прецежда?????
-
tdi_20yare
- Мнения: 282
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
- Автомобил: audi a3
- Двигател: asz+brezel
- Местоположение: варна
Re: Дизел + отработено олио?????
boss_901 написа:Колеги и през какво е най-добре да се прецежда?????
Вчера лично гледах как се прецежда,ами човека беше сложил един парцал в една фуния и си го наливаше бавно и славно...

- samo_pechka
- Мнения: 9058
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел + отработено олио?????
boss_901 написа:Колеги и през какво е най-добре да се прецежда?????
Вземаш от втората употреба едни здрави и дебели(ако може) дънки голям размер.Издърпваш крачолите и ги вържиш на възел здраво!! Обръщаш крачола обратно (възела да остане отвътре) и закачаш дънките за халките на колана със сезал за тавана не много високо,така ,че да наливаш в крачолите без да ползваш стълба
.Отдолу слагаш една голяма кофа или друг по-голям съд. И започваш да наливаш в крачолите мазнинката- прецежда се много ефикасно!!След това преваряваш олиото ,за да няма и грам влага (вода)!! Вариш докат спре да цвърчи!!А ако си на 100% сигурен ,че няма влага (вода)-може вече да го ползваш директно. При желание и възможност -прекарваш течността втори път през други дънки по същия начин (така по-няма да задръства горивен филтър). През едни дънки може да се прекара около 200-300 литра олио преди да ги хвърлиш ,а може и повече -зависи от замърсеността на олиото!Прецеденото олио има 5-7 микрона чистота!boss_901 написа:Колеги аз имам голф3 1.9ТДИ 1z 94год. и смятам да карам на изгоряло олио на 100%, може ли нещо да стане на джигатела![]()
Ако нямаш система за подгрев на олиото преди да "влезе" в ГНП-ето -категорично не ! Може да караш лятото с 50 на 50 олио и нафта (по-добре 30 на 70 олио -нафта за всеки случай) .В по-студени дни намаляш олиото още! А зимата го забравяш! Това е пак казвам, без система за олио! А ако имаш система такава ( особено с два резервоара-втория за олиото представлява една туба 25 кила)- се кара на принципа на колите с газ .Като позагрее колата -превключваш на 100 % олио ( системата освен воден подгрев има и един допълнителен подгрев на ток за олиото) и 2 километра преди да угасиш колата-превключваш отново на нафта ,за да се "изпразни" помпата от олиото и да остане с нафта за следващото палене - това е само ако знаеш,че скоро няма да палиш колата ! Един линк да почетеш viewtopic.php?f=24&t=71801
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Дизел + отработено олио?????
samo_pechka написа:boss_901 написа:Колеги аз имам голф3 1.9ТДИ 1z 94год. и смятам да карам на изгоряло олио на 100%, може ли нещо да стане на джигатела![]()
Ако нямаш система за подгрев на олиото преди да "влезе" в ГНП-ето -категорично не ! Може да караш лятото с 50 на 50 олио и нафта (по-добре 30 на 70 олио -нафта за всеки случай) .В по-студени дни намаляш олиото още! А зимата го забравяш! Това е пак казвам, без система за олио! А ако имаш система такава ( особено с два резервоара-втория за олиото представлява една туба 25 кила)- се кара на принципа на колите с газ .Като позагрее колата -превключваш на 100 % олио ( системата освен воден подгрев има и един допълнителен подгрев на ток за олиото) и 2 километра преди да угасиш колата-превключваш отново на нафта ,за да се "изпразни" помпата от олиото и да остане с нафта за следващото палене - това е само ако знаеш,че скоро няма да палиш колата ! Един линк да почетеш viewtopic.php?f=24&t=71801
Вчера се видяхме с един приятел ,и той ми каза абсолютно същото .Няма никакви проблеми даже и в най голямата зима.Само ,че си превключва постоянно.Взимал мазнината по 60 ст..- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Дизел + отработено олио?????
Колеги днеска прецедих олиото. Първо с една едра цедка за чай и след това сложих един чорапогашник(от ликра) на шишето и направо в резервоара. Колата запали лесно при смес 50 на 50 в резервоара имаше 15л нафта и сипах още 15л олио. Сега идва лято не мога ли да карам без това специално резервоарче за олио направо всичко в резервоара 10л нафта и 40л олио или пък само олио, а през зимата ще му мисля. Иначе колата като работи отзад мирише леко на нафта и на пържени картофи


- samo_pechka
- Мнения: 9058
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел + отработено олио?????
Колега...виждам ,че имаш голям мерак да скъсаш ремъка (ангренажния)или счупиш ГНП-ето някоя сутрин
! Докарваш си бела да "пробваш" само с олио колата.Ще отрошиш мАторЯ !!Визкозитета на олиото е в пъти по-голям от на дизела и затова се налага подгряването му до към 80-85 градуса
! Щом искаш да караш с олио на 100% -слагаш въпросната система за каране с олио.Щом я нямаш - максимум 50 на 50 и то само в горещите дни!!! Най-добре до към 30 на 100 олио и 70 на 100 нафта.В по-студено време -още смъкваш олиото! А зимата-без
!!И си прецеждай както трябва олиото -това с "чорапогащник" е меко казано -абсолютно без ефект! И друго- в ползваното олио има влага ( вода) трябва задължително да я премахнеш!! Вече не знам за кой път повтарям едно и също в различни форуми...ама кой да чуе 
! Докарваш си бела да "пробваш" само с олио колата.Ще отрошиш мАторЯ !!Визкозитета на олиото е в пъти по-голям от на дизела и затова се налага подгряването му до към 80-85 градуса
! Щом искаш да караш с олио на 100% -слагаш въпросната система за каране с олио.Щом я нямаш - максимум 50 на 50 и то само в горещите дни!!! Най-добре до към 30 на 100 олио и 70 на 100 нафта.В по-студено време -още смъкваш олиото! А зимата-без
!!И си прецеждай както трябва олиото -това с "чорапогащник" е меко казано -абсолютно без ефект! И друго- в ползваното олио има влага ( вода) трябва задължително да я премахнеш!! Вече не знам за кой път повтарям едно и също в различни форуми...ама кой да чуе 
- bobi_diesel
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел + отработено олио?????
Като си потрошат колите ще започнат да чуват.Веднъж съм палил с чисто олио в студено време и звука беше като на разбутана центровка на гнп-то.Който иска да си пази колата ще тече и мисли.
- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Дизел + отработено олио?????
Колеги аз смятам да направя сам една система за олио. Първо ще взема горивен филтър от Рено защото филтъра е свързан към антифриза и би трябвало да поддържа 80-85 градуса. Второ тези клапани от газовата уредба стават ли за нафта/олио, защотото смятам да сложа на тези мъркучи към резервоара(тук ще е само олио). Трето ще сложа една туба(преди тубата пак ще има два клапана) в багажника и в нея ще има само нафта. Четвърто едно копче за газ(ще стане ли) за да може да се прехвърля от нафта на олио. Колеги нещо пропускам ли?????И колко пари единия клапан??????


- bobi_diesel
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел + отработено олио?????
А помпа за олиото?
- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Дизел + отработено олио?????
Помпа ще взема от резервоар на голф има ли значение бензин дизел???? Помпата трябва да стои вътре в съда това ще е малко по трудно ама пак ще го измисля


- samo_pechka
- Мнения: 9058
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел + отработено олио?????
boss_901 написа:Колеги аз смятам да направя сам една система за олио. Първо ще взема горивен филтър от Рено защото филтъра е свързан към антифриза и би трябвало да поддържа 80-85 градуса. Второ тези клапани от газовата уредба стават ли за нафта/олио, защотото смятам да сложа на тези мъркучи към резервоара(тук ще е само олио). Трето ще сложа една туба(преди тубата пак ще има два клапана) в багажника и в нея ще има само нафта. Четвърто едно копче за газ(ще стане ли) за да може да се прехвърля от нафта на олио. Колеги нещо пропускам ли?????И колко пари единия клапан??????![]()
Такааа....за горивния филтър от Рено дизел-съгласен! Клапани от газова уредба НЕ стават -изпробвано!Необходими са други и за съжаление - не са и евтини !!Оригиналния резервоар трябва да си остане на нафта, а "тубата"-втория резервоар - с олио ,причината един път ,че олиото си остава на топло в купето,втори път -няма миризма на нафта в колата, трети път-оригиналните тръбопроводи за гориво които са на оригиналния резервоар са с малък диаметър- т.е. малко са неподходящи за олио .Копчето ти е последна грижа за системата
.Отделно ти трябва и ел.подгряване за олиото ,за да може малко по-рано да превключиш на олио колата , а и като знаем колко бавно стига работна температура TDI-то е задължителен елемент на системата.Ето примерна снимка на ел.подгрева : Качвам ти един линк да четеш и да гледаш кое как е ( на английски и немски е ): http://www.diesel-therm.com/vegetable-oil-kit.htm Тази система има една много полезна "екстра"- може при нужда да "изкараш" олиото от ГНП-ето и да "вкараш" нафта в него само с едно натискане на копче!- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Дизел + отработено олио?????
Колега прав си че олиото е по добре да бъде в багажника и това че може да източиш олиото от ГНП и да напълниш с нафта е много хубаво обаче системата става много дебела
Ел.подгрева имали го тука в България и колко пари и тези специални клапани на каква цена са
И не може ли да минем без този ел. подгрев,а само със филтъра от рено и на олио ще минавам само колата като е загрял на 80-85 градуса. Колега каква помпа е подходящи за олиото от тубата и какви маркучи(какъв диаметър и трябва ли да са маслоустойчиви)????Колеги ние българите сме луди хора

Ел.подгрева имали го тука в България и колко пари и тези специални клапани на каква цена са

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: licho58, Monyo Monev и 73 госта