Дизел + отработено олио?????

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Пет 24 авг 2012 12:06


На мен пък проблема ми не е във филтрирането , ами в суровината :banghead: няма я в достатъчно количество :( . Моя AAZ напоследък бая съм го "заглезил" с ..нафта :Mr Green Fun




polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот polkut » Съб 01 сеп 2012 22:49


Гадна работа е! Последно като ходих да си взимам олиото от едно заведение ми съобщиха че са минали на палмово масло scare


kunev
Мнения: 54
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот kunev » Нед 02 сеп 2012 8:38


От ХЕИ имат изискване към заведенията да представят документ, за това къде си изхвърлят отпадните мазнини. Поради този факт в Поморие вече не мога да намирам олио, защото не съм фирма и съответно нямам разрешително за транспорт и съхранение на отпадни мазнини. Интересно ми е какво обаче го правят това отработено олио тези фирми, защото няма толкова хора които карат на олио, а и биодизел в Бургаския регион не се намира лесно.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот velinsl » Нед 02 сеп 2012 10:43


kunev написа:От ХЕИ имат изискване към заведенията да представят документ, за това къде си изхвърлят отпадните мазнини. Поради този факт в Поморие вече не мога да намирам олио, защото не съм фирма и съответно нямам разрешително за транспорт и съхранение на отпадни мазнини.

Какви ли не глупости ще се измислят само и само да не можем да си караме старите бараки евтино.


kunev
Мнения: 54
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот kunev » Нед 02 сеп 2012 11:50


Ами този закон е отпреди поне 5 години, и доста от големите и реномирани заведения и хотели го спазват.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Пет 28 сеп 2012 21:27




Потребителски аватар
kr1sh0
Мнения: 202
Регистриран на: Вто 21 юни 2011 11:39
Автомобил: BMW
Двигател: 335d
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот kr1sh0 » Пон 01 окт 2012 21:06


Днеска си купих едно голфче.. 1,6 ТД, тестово :D Ако тази кола изкара 6-7 месеца... предимно на масло да я карам... (утре купувам и 1 варел с масълце да има.. :D) Та ако изкара колата, следващата кола която ще си купя, ще е Mercedes- G300D.. пък нека и 15-20 "нафта" градско да си харчи. :D


Shebek
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот Shebek » Вто 02 окт 2012 14:32


Някой да има в по-вече отработено ДВГ масло. Обикалям и все удрям на камък по сервизите. Нормалната цена е около 0,60 -0,70 лв. Вземам го лично за себе си да си карам бараката. Трябват ми около 50 л седмично. За олиото не ми се говори, щото наистина изчезна...


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот red.devilll » Вто 02 окт 2012 22:20


В България има доста сервизи,които имат масло и го продават.Аз имам приятел който може да ти даде 100-тина литра за повече незнам,защото зимата си отоплява сервиза с него


DarkCrimson
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 10 яну 2010 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот DarkCrimson » Пет 02 ное 2012 2:58


Shebek написа:Някой да има в по-вече отработено ДВГ масло. Обикалям и все удрям на камък по сервизите. Нормалната цена е около 0,60 -0,70 лв. Вземам го лично за себе си да си карам бараката. Трябват ми около 50 л седмично. За олиото не ми се говори, щото наистина изчезна...


Най-добре направи уговорка със някой сервиз да ти събират във варели през пролетта и лятото, когато сменят най-много масло, а ти ще си вземаш по колкото ти трябва.

ПП: Само не прекалявай с маслото в горивото ;)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот brum » Пет 02 ное 2012 11:19


В това масло няма ли дребни метални частици дето филтрите не са ги хванали? И няма ли да повреди помпата?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Пет 02 ное 2012 13:46


Има си естествено . Но то и за това се слага един магнит на дъното на варела( тубата), където се утаява маслото . Вече нестоманените частици - там не ги "лови" магнита, но и те не са "опасни" :Mr Green Fun толкова за ГНП-ето. Работата е там ,че това масло ( отработено двигателно) трябва да се филтрова мн. добре предварително :!: Изключителен ефект има , ако се "прекара" през кече 2 санта дебело.Проблема е обаче,че кечето (цената му) е майка плаче. Отделно е подходящо "гориво" САМО за предкамерен дизелак и то в пропорции с нафта 1 към 2( масло -нафта).Да не се забравя и предв.подгрев на "горивото" ,както и "сезона" в който се употребява , а именно -лятото ! Налага се и предварение на ГНП-ето в + 0.1(препоръчително) до 0.2(максимум) в повече от заводското ( за Бош -рот.ГНП). Аз препоръчвам и дюзи с по-голямо налягане - с около 25-30 бара в повече, подобрява се чуствително паленето и динамиката .Разхода на км е същия . Недостатъци - кадене при палене студен , след това загрял е доста по-добре. По-тромав става мотора,макс. скорост "пада" с 15 до 30%.Вероятност да "вдига" нивото на маслото в картера.Затова колата трябва да е наред, а не да е някой напълно "издухан" дизелЯк ! Да се носи винаги "резервен" горивен филтър в багажника - маслото е отличен разтворител и подкарва цялата гов.а дето е на дъното на резервоара и запушва бързо гор. филтър , след първата му смяна вече е мн. по-добре. Но както казах- трябва да се филтрова предварително както трябва, за да няма "изненади".


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот juli76 » Сря 28 ное 2012 17:16


За всички почитатели на карането с отработено олио,последствията за някой части на ГНП Bosch VE след пробег от няколко хиляди км. с "биодизел" и нафта в съотношение 50/50.Признаци за дефект в помпата трудно палене и често гаснене на свободни обороти.В последствие невъзможност за поддържане на свободни обороти и нормално стартиране на мотора.Цена на ремонта с всички възможни отстъпки 640лв. Никога повече подобни експерименти !
ИзображениеИзображение


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот StrEagle » Сря 28 ное 2012 18:05


juli76 написа:За всички почитатели на карането с отработено олио,последствията за някой части на ГНП Bosch VE след пробег от няколко хиляди км. с "биодизел" и нафта в съотношение 50/50.Признаци за дефект в помпата трудно палене и често гаснене на свободни обороти.В последствие невъзможност за поддържане на свободни обороти и нормално стартиране на мотора.Цена на ремонта с всички възможни отстъпки 640лв. Никога повече подобни експерименти !
ИзображениеИзображение


Проблема е в нагара? Това защо се е получило?


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот juli76 » Сря 28 ное 2012 18:49


Вероятно липса на добро мазане и микрочастиците в олиото които филтъра пропуска знам ли, но е факт че циментацията я няма.Преди винаги съм карал с нормална нафта по някога с добавка за дизел или двутактово масло.Филтъра съм сменял сравнително често.Но това олио съкращава живота на помпата неколкократно и изведнъж тя сдава багажа,както стана при мен. :(



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта