Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
Трябва да ви кажа, че при мен, дали ще паля след като загасне лампата или чак след като чуя че ми щраква релето, колата пали по един и същи начин
никаква разлика. Но така, както размишлявам, като се подаде контакт и свещите започват да греят, и веднага като завъртиш ключа да запалиш, тока които черпят тия консумативи е значително по-голям ако има някаква последователност....първо свещите и после палиш. Де да знам...така си го обяснявам, че разликата може да е само в това че като изчакаш да щракне релето на свещите и тогава да запалиш, просто си щадиш акумулатора 
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
gancho точно така са го направили по лесния начин според температурата на антифриза,а за токовете би трябвало при въртене на стартер да гаснат всички консуматори,все се каня да погледна като върти стартера дали гаснат и свещите но утре ако не забравя ще вида лампата дали угасва.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
Цъ...не гаснат...така ти се струва, защото стартера гълта всичкия ток и за другите консуматори не остава нищо т.е. ако си светнал фаровете и завъртиш стартера, фаровете не гастат, просто си намалят интензитета защото към тях не отиват 12V а много по малко.
-
emo-gar
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
Абе никакъв комп няма Нисана,по-дърт е от мене,керамичните развиват по-висока температура и по-бързо.Релето ползва сигнал от тепературен сензор на водата и така променя времето.Същият процес е и при Цваген,от простите с 4 паралелни свещи.
Сравнявал съм обикновени с керамични,е ако едните са жълти на върха,другите са почти с бял цвят-доста по топли.А и само стози тест съм напълно сигурен в изправността на свещите,какво толкова сложно и непостижимо за грамотен човек намират някои.Иначе компютри..ала-бала,все едно чета в бг.мама!...цимента се забърквал като за .."катми":D
Сравнявал съм обикновени с керамични,е ако едните са жълти на върха,другите са почти с бял цвят-доста по топли.А и само стози тест съм напълно сигурен в изправността на свещите,какво толкова сложно и непостижимо за грамотен човек намират някои.Иначе компютри..ала-бала,все едно чета в бг.мама!...цимента се забърквал като за .."катми":D
-
red.devilll
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
emo-gar написа:Абе никакъв комп няма Нисана,по-дърт е от мене,керамичните развиват по-висока температура и по-бързо.Релето ползва сигнал от тепературен сензор на водата и така променя времето.Същият процес е и при Цваген,от простите с 4 паралелни свещи.
Сравнявал съм обикновени с керамични,е ако едните са жълти на върха,другите са почти с бял цвят-доста по топли.А и само стози тест съм напълно сигурен в изправността на свещите,какво толкова сложно и непостижимо за грамотен човек намират някои.Иначе компютри..ала-бала,все едно чета в бг.мама!...цимента се забърквал като за .."катми":D
КОлега,на нисана евентуално като греят подгревните свещи за горивото да не подгряват и водата за да спира по-рано релето.Май си противоречиш в двата поста. Релето си грее еднакво време и с двата вида свещи,но едните загряват по-бързо от другите.
Или искаш да кажеш,че с керамичните при -10 градуса грее 5 секунди,а с обикновенните при същата температура грее за 10 секунди? Ако така си го мислиш евала ти за заблудата.Температурния датчик не се влияе от това колко бързо са нагряли свещите ,защото няма от къде да знае колко са нагряли,а от това колко е студена охладителната течност и от там определя колко време да греят или изобщо да ги пуска да греят

- SCALE
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
- Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Варна
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
drago_tr написа:Цъ...не гаснат...така ти се струва, защото стартера гълта всичкия ток и за другите консуматори не остава нищо т.е. ако си светнал фаровете и завъртиш стартера, фаровете не гастат, просто си намалят интензитета защото към тях не отиват 12V а много по малко.
Контактния ключ ( клемореда ) има няколко пластини и тази на стартера не дава тоци на релето на фаровете , музиката и т.н. за да може стартера да върти спокойно , а не че падат тоците . Ако беше обратното всеки път щеше да си настройваш радиото.
-
tarikat89
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
red.devilll написа:emo-gar написа:Абе никакъв комп няма Нисана,по-дърт е от мене,керамичните развиват по-висока температура и по-бързо.Релето ползва сигнал от тепературен сензор на водата и така променя времето.Същият процес е и при Цваген,от простите с 4 паралелни свещи.
Сравнявал съм обикновени с керамични,е ако едните са жълти на върха,другите са почти с бял цвят-доста по топли.А и само стози тест съм напълно сигурен в изправността на свещите,какво толкова сложно и непостижимо за грамотен човек намират някои.Иначе компютри..ала-бала,все едно чета в бг.мама!...цимента се забърквал като за .."катми":D
КОлега,на нисана евентуално като греят подгревните свещи за горивото да не подгряват и водата за да спира по-рано релето.Май си противоречиш в двата поста. Релето си грее еднакво време и с двата вида свещи,но едните загряват по-бързо от другите.
Или искаш да кажеш,че с керамичните при -10 градуса грее 5 секунди,а с обикновенните при същата температура грее за 10 секунди? Ако така си го мислиш евала ти за заблудата.Температурния датчик не се влияе от това колко бързо са нагряли свещите ,защото няма от къде да знае колко са нагряли,а от това колко е студена охладителната течност и от там определя колко време да греят или изобщо да ги пуска да греят
а тогава лятно време какво командва подгрева та свели по 1-2сек ,а зимата свети по 7-8-10сек ?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
Емо-гар коя година е тоя нисан на старите дизели релето е обикновенно в комбинация с малък електронен блок или е реле за време,зиме лете едни секунди грее.Не изключвам възможноста в самото реле да има електроника която да следи датчика но ти бъркаш двете понятия-както ти каза колегата няма как от температурата на антифриза релето ти да разбере дали си с керамични или обикновенни свещи нали
Може да промени времето на подгряване но не и да се оптимизира спрямо керамичните


-
red.devilll
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
tarikat89 написа:red.devilll написа:emo-gar написа:Абе никакъв комп няма Нисана,по-дърт е от мене,керамичните развиват по-висока температура и по-бързо.Релето ползва сигнал от тепературен сензор на водата и така променя времето.Същият процес е и при Цваген,от простите с 4 паралелни свещи.
Сравнявал съм обикновени с керамични,е ако едните са жълти на върха,другите са почти с бял цвят-доста по топли.А и само стози тест съм напълно сигурен в изправността на свещите,какво толкова сложно и непостижимо за грамотен човек намират някои.Иначе компютри..ала-бала,все едно чета в бг.мама!...цимента се забърквал като за .."катми":D
КОлега,на нисана евентуално като греят подгревните свещи за горивото да не подгряват и водата за да спира по-рано релето.Май си противоречиш в двата поста. Релето си грее еднакво време и с двата вида свещи,но едните загряват по-бързо от другите.
Или искаш да кажеш,че с керамичните при -10 градуса грее 5 секунди,а с обикновенните при същата температура грее за 10 секунди? Ако така си го мислиш евала ти за заблудата.Температурния датчик не се влияе от това колко бързо са нагряли свещите ,защото няма от къде да знае колко са нагряли,а от това колко е студена охладителната течност и от там определя колко време да греят или изобщо да ги пуска да греят
а тогава лятно време какво командва подгрева та свели по 1-2сек ,а зимата свети по 7-8-10сек ?
Лятото като сложиш една пробна лампа на шината за свещите ще видиш дали греят или не.Бензиновите мотори дали имат подревни свещи та им свети чек ламоата???Ако не знаеш лампата за свещите ти е също и лампа за проблем,но явто ти е толкова в Главата за да си мислиш,че ТДИ грее лятото
Това да не е предкамерен дизел,но ти явно и незнаеш каква е разликата между двата мотора 
Колега много късно видях ,че си с предкамерен дизел и може да си сигурен че и лятото няма как да ти грее свещите за 1-2 секунди.Това може да е само мечта за старите мотори като твоя
- w_smith
- Мнения: 2325
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
ТДИто грее и през лятото, но не преди, а след запалването.
-
emo-gar
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
Някои не са наясно как точно е устроено "релето" на свещите.Обобщено,това е таймер.Само че времето на този таймер се коригира от температурата на антифриза,а също така може да се "ресетне" напълно и при определени обороти.При откачен температурен сензор се получава "максимално" време на предварителният подгрев.Това нещо съм го пробвал.
По отношение на "япончето"-ами там производителя е заложил "базово" време за подгрев,имайки в предвид типа на оригинално вградените свещи(в случая "керамични")-а не както си мислят някои че релето ги "познава".И това "базово" време (дали са 3,4,5..10 сек изчакване-без значение) в случая с "японеца' е доста по-късо от на кола с обикновени свещи.
И още нещо,тук говорим за две неща-едното е времето(променливо) за светене на лампата(демек да изчакаме със стартирането),другото е времето на доподгряване(след старта продължават да греят,също променливо,зависи от температурата,при откачен сензор съм засичал време около 5 минути!)
Щото бях закъсал с релето(а то си е бая големичко,под пасажерската седалка като комп. седи гадината!) на Нисана,та съм го чоплил и изследвал навремето.Изобщо не е "компютър",просто един сложно устроен таймер .
А,имам добър, истински хронометър,който иска-да заповяда и да сравнява двата автомобила(е единият ...силно казано "автомобил",по скоро малко тракторче)
По отношение на "япончето"-ами там производителя е заложил "базово" време за подгрев,имайки в предвид типа на оригинално вградените свещи(в случая "керамични")-а не както си мислят някои че релето ги "познава".И това "базово" време (дали са 3,4,5..10 сек изчакване-без значение) в случая с "японеца' е доста по-късо от на кола с обикновени свещи.
И още нещо,тук говорим за две неща-едното е времето(променливо) за светене на лампата(демек да изчакаме със стартирането),другото е времето на доподгряване(след старта продължават да греят,също променливо,зависи от температурата,при откачен сензор съм засичал време около 5 минути!)
Щото бях закъсал с релето(а то си е бая големичко,под пасажерската седалка като комп. седи гадината!) на Нисана,та съм го чоплил и изследвал навремето.Изобщо не е "компютър",просто един сложно устроен таймер .
А,имам добър, истински хронометър,който иска-да заповяда и да сравнява двата автомобила(е единият ...силно казано "автомобил",по скоро малко тракторче)
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
w_smith написа:ТДИто грее и през лятото, но не преди, а след запалването.
Точно така. Миналата година споменах на един електричар, че искам да имам индикация на таблото и за съпътстващото подгряване. Не знам точно какво направи на релето за подгряване, но сега след първоначалния подгрев и последващото палене на двигателя, лапата на таблото остава да свети докато не приключи допълнителното подгряване, което за мен си е една много полезна екстра. Случвало ми се е в някоя по- хладна лятна сутрин да няма първоначален подгрев, а след стартиране на мотора на има допълнителен.-
red.devilll
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
the_tupan написа:w_smith написа:ТДИто грее и през лятото, но не преди, а след запалването.
Точно така. Миналата година споменах на един електричар, че искам да имам индикация на таблото и за съпътстващото подгряване. Не знам точно какво направи на релето за подгряване, но сега след първоначалния подгрев и последващото палене на двигателя, лапата на таблото остава да свети докато не приключи допълнителното подгряване, което за мен си е една много полезна екстра. Случвало ми се е в някоя по- хладна лятна сутрин да няма първоначален подгрев, а след стартиране на мотора на има допълнителен.
И аз съм с индикатор колега,но съм писал че ТДИ не подгрява като е топло,поне започва да подгрява на около 4-5 градуса температура,иначе си подгрява след като запаля,но ако вдигна над 2600 оборота спира да грее,но се пишеше запо-бързо подгряване с керамични свещи,а не дали грее след като запали

- andibula
- Мнения: 31
- Регистриран на: Нед 29 авг 2010 9:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
Тя темата на колегата е защо му гори свещта на 4 цилиндър, а не кога грее и колко грее ама .........
-
emo-gar
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??
Ами той,човекът си каза:12 волтови-3 броя и една(горяща) 11 волтова,плюс спукана шина...поне аз така разбрах.Малко даже ме учуди факта,при условие че се опитвам да му подскажа,ами той се оправда с "некомпетентност в тока".А са все елементарни причини,в съвкупност водещи до проблема.Правилно са му казали още миналата година:купи си читави свещи ,ама не е повярвал,почнал е да слага подред от всякакви марки и видове.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rumb и 57 госта