Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот drago_tr » Сря 23 ное 2011 19:08


Трябва да ви кажа, че при мен, дали ще паля след като загасне лампата или чак след като чуя че ми щраква релето, колата пали по един и същи начин :roll: никаква разлика. Но така, както размишлявам, като се подаде контакт и свещите започват да греят, и веднага като завъртиш ключа да запалиш, тока които черпят тия консумативи е значително по-голям ако има някаква последователност....първо свещите и после палиш. Де да знам...така си го обяснявам, че разликата може да е само в това че като изчакаш да щракне релето на свещите и тогава да запалиш, просто си щадиш акумулатора :roll:




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот fox_vt » Сря 23 ное 2011 21:46


gancho точно така са го направили по лесния начин според температурата на антифриза,а за токовете би трябвало при въртене на стартер да гаснат всички консуматори,все се каня да погледна като върти стартера дали гаснат и свещите но утре ако не забравя ще вида лампата дали угасва.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот drago_tr » Сря 23 ное 2011 23:48


Цъ...не гаснат...така ти се струва, защото стартера гълта всичкия ток и за другите консуматори не остава нищо т.е. ако си светнал фаровете и завъртиш стартера, фаровете не гастат, просто си намалят интензитета защото към тях не отиват 12V а много по малко.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот emo-gar » Чет 24 ное 2011 1:45


Абе никакъв комп няма Нисана,по-дърт е от мене,керамичните развиват по-висока температура и по-бързо.Релето ползва сигнал от тепературен сензор на водата и така променя времето.Същият процес е и при Цваген,от простите с 4 паралелни свещи.
Сравнявал съм обикновени с керамични,е ако едните са жълти на върха,другите са почти с бял цвят-доста по топли.А и само стози тест съм напълно сигурен в изправността на свещите,какво толкова сложно и непостижимо за грамотен човек намират някои.Иначе компютри..ала-бала,все едно чета в бг.мама!...цимента се забърквал като за .."катми":D


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот red.devilll » Чет 24 ное 2011 3:23


emo-gar написа:Абе никакъв комп няма Нисана,по-дърт е от мене,керамичните развиват по-висока температура и по-бързо.Релето ползва сигнал от тепературен сензор на водата и така променя времето.Същият процес е и при Цваген,от простите с 4 паралелни свещи.
Сравнявал съм обикновени с керамични,е ако едните са жълти на върха,другите са почти с бял цвят-доста по топли.А и само стози тест съм напълно сигурен в изправността на свещите,какво толкова сложно и непостижимо за грамотен човек намират някои.Иначе компютри..ала-бала,все едно чета в бг.мама!...цимента се забърквал като за .."катми":D

КОлега,на нисана евентуално като греят подгревните свещи за горивото да не подгряват и водата за да спира по-рано релето.Май си противоречиш в двата поста. Релето си грее еднакво време и с двата вида свещи,но едните загряват по-бързо от другите.
Или искаш да кажеш,че с керамичните при -10 градуса грее 5 секунди,а с обикновенните при същата температура грее за 10 секунди? Ако така си го мислиш евала ти за заблудата.Температурния датчик не се влияе от това колко бързо са нагряли свещите ,защото няма от къде да знае колко са нагряли,а от това колко е студена охладителната течност и от там определя колко време да греят или изобщо да ги пуска да греят :beer


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот SCALE » Чет 24 ное 2011 8:17


drago_tr написа:Цъ...не гаснат...така ти се струва, защото стартера гълта всичкия ток и за другите консуматори не остава нищо т.е. ако си светнал фаровете и завъртиш стартера, фаровете не гастат, просто си намалят интензитета защото към тях не отиват 12V а много по малко.


Контактния ключ ( клемореда ) има няколко пластини и тази на стартера не дава тоци на релето на фаровете , музиката и т.н. за да може стартера да върти спокойно , а не че падат тоците . Ако беше обратното всеки път щеше да си настройваш радиото.


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот tarikat89 » Чет 24 ное 2011 8:24


red.devilll написа:
emo-gar написа:Абе никакъв комп няма Нисана,по-дърт е от мене,керамичните развиват по-висока температура и по-бързо.Релето ползва сигнал от тепературен сензор на водата и така променя времето.Същият процес е и при Цваген,от простите с 4 паралелни свещи.
Сравнявал съм обикновени с керамични,е ако едните са жълти на върха,другите са почти с бял цвят-доста по топли.А и само стози тест съм напълно сигурен в изправността на свещите,какво толкова сложно и непостижимо за грамотен човек намират някои.Иначе компютри..ала-бала,все едно чета в бг.мама!...цимента се забърквал като за .."катми":D

КОлега,на нисана евентуално като греят подгревните свещи за горивото да не подгряват и водата за да спира по-рано релето.Май си противоречиш в двата поста. Релето си грее еднакво време и с двата вида свещи,но едните загряват по-бързо от другите.
Или искаш да кажеш,че с керамичните при -10 градуса грее 5 секунди,а с обикновенните при същата температура грее за 10 секунди? Ако така си го мислиш евала ти за заблудата.Температурния датчик не се влияе от това колко бързо са нагряли свещите ,защото няма от къде да знае колко са нагряли,а от това колко е студена охладителната течност и от там определя колко време да греят или изобщо да ги пуска да греят :beer


а тогава лятно време какво командва подгрева та свели по 1-2сек ,а зимата свети по 7-8-10сек ?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот fox_vt » Чет 24 ное 2011 12:20


Емо-гар коя година е тоя нисан на старите дизели релето е обикновенно в комбинация с малък електронен блок или е реле за време,зиме лете едни секунди грее.Не изключвам възможноста в самото реле да има електроника която да следи датчика но ти бъркаш двете понятия-както ти каза колегата няма как от температурата на антифриза релето ти да разбере дали си с керамични или обикновенни свещи нали :?: Може да промени времето на подгряване но не и да се оптимизира спрямо керамичните mhihi mhihi


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот red.devilll » Чет 24 ное 2011 14:23


tarikat89 написа:
red.devilll написа:
emo-gar написа:Абе никакъв комп няма Нисана,по-дърт е от мене,керамичните развиват по-висока температура и по-бързо.Релето ползва сигнал от тепературен сензор на водата и така променя времето.Същият процес е и при Цваген,от простите с 4 паралелни свещи.
Сравнявал съм обикновени с керамични,е ако едните са жълти на върха,другите са почти с бял цвят-доста по топли.А и само стози тест съм напълно сигурен в изправността на свещите,какво толкова сложно и непостижимо за грамотен човек намират някои.Иначе компютри..ала-бала,все едно чета в бг.мама!...цимента се забърквал като за .."катми":D

КОлега,на нисана евентуално като греят подгревните свещи за горивото да не подгряват и водата за да спира по-рано релето.Май си противоречиш в двата поста. Релето си грее еднакво време и с двата вида свещи,но едните загряват по-бързо от другите.
Или искаш да кажеш,че с керамичните при -10 градуса грее 5 секунди,а с обикновенните при същата температура грее за 10 секунди? Ако така си го мислиш евала ти за заблудата.Температурния датчик не се влияе от това колко бързо са нагряли свещите ,защото няма от къде да знае колко са нагряли,а от това колко е студена охладителната течност и от там определя колко време да греят или изобщо да ги пуска да греят :beer


а тогава лятно време какво командва подгрева та свели по 1-2сек ,а зимата свети по 7-8-10сек ?

Лятото като сложиш една пробна лампа на шината за свещите ще видиш дали греят или не.Бензиновите мотори дали имат подревни свещи та им свети чек ламоата???Ако не знаеш лампата за свещите ти е също и лампа за проблем,но явто ти е толкова в Главата за да си мислиш,че ТДИ грее лятото scare Това да не е предкамерен дизел,но ти явно и незнаеш каква е разликата между двата мотора :Mr Green Fun
Колега много късно видях ,че си с предкамерен дизел и може да си сигурен че и лятото няма как да ти грее свещите за 1-2 секунди.Това може да е само мечта за старите мотори като твоя


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот w_smith » Чет 24 ное 2011 14:39


ТДИто грее и през лятото, но не преди, а след запалването.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот emo-gar » Чет 24 ное 2011 16:47


Някои не са наясно как точно е устроено "релето" на свещите.Обобщено,това е таймер.Само че времето на този таймер се коригира от температурата на антифриза,а също така може да се "ресетне" напълно и при определени обороти.При откачен температурен сензор се получава "максимално" време на предварителният подгрев.Това нещо съм го пробвал.
По отношение на "япончето"-ами там производителя е заложил "базово" време за подгрев,имайки в предвид типа на оригинално вградените свещи(в случая "керамични")-а не както си мислят някои че релето ги "познава".И това "базово" време (дали са 3,4,5..10 сек изчакване-без значение) в случая с "японеца' е доста по-късо от на кола с обикновени свещи.
И още нещо,тук говорим за две неща-едното е времето(променливо) за светене на лампата(демек да изчакаме със стартирането),другото е времето на доподгряване(след старта продължават да греят,също променливо,зависи от температурата,при откачен сензор съм засичал време около 5 минути!)
Щото бях закъсал с релето(а то си е бая големичко,под пасажерската седалка като комп. седи гадината!) на Нисана,та съм го чоплил и изследвал навремето.Изобщо не е "компютър",просто един сложно устроен таймер .

А,имам добър, истински хронометър,който иска-да заповяда и да сравнява двата автомобила(е единият ...силно казано "автомобил",по скоро малко тракторче)


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот the_tupan » Чет 24 ное 2011 20:24


w_smith написа:ТДИто грее и през лятото, но не преди, а след запалването.

:да: Точно така. Миналата година споменах на един електричар, че искам да имам индикация на таблото и за съпътстващото подгряване. Не знам точно какво направи на релето за подгряване, но сега след първоначалния подгрев и последващото палене на двигателя, лапата на таблото остава да свети докато не приключи допълнителното подгряване, което за мен си е една много полезна екстра. Случвало ми се е в някоя по- хладна лятна сутрин да няма първоначален подгрев, а след стартиране на мотора на има допълнителен.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот red.devilll » Чет 24 ное 2011 20:59


the_tupan написа:
w_smith написа:ТДИто грее и през лятото, но не преди, а след запалването.

:да: Точно така. Миналата година споменах на един електричар, че искам да имам индикация на таблото и за съпътстващото подгряване. Не знам точно какво направи на релето за подгряване, но сега след първоначалния подгрев и последващото палене на двигателя, лапата на таблото остава да свети докато не приключи допълнителното подгряване, което за мен си е една много полезна екстра. Случвало ми се е в някоя по- хладна лятна сутрин да няма първоначален подгрев, а след стартиране на мотора на има допълнителен.

И аз съм с индикатор колега,но съм писал че ТДИ не подгрява като е топло,поне започва да подгрява на около 4-5 градуса температура,иначе си подгрява след като запаля,но ако вдигна над 2600 оборота спира да грее,но се пишеше запо-бързо подгряване с керамични свещи,а не дали грее след като запали :beer


Потребителски аватар
andibula
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 29 авг 2010 9:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот andibula » Чет 24 ное 2011 22:01


Тя темата на колегата е защо му гори свещта на 4 цилиндър, а не кога грее и колко грее ама .........


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Гори ми подгревната свещ на 4ти цилиндър??

Мнениеот emo-gar » Пет 25 ное 2011 8:03


Ами той,човекът си каза:12 волтови-3 броя и една(горяща) 11 волтова,плюс спукана шина...поне аз така разбрах.Малко даже ме учуди факта,при условие че се опитвам да му подскажа,ами той се оправда с "некомпетентност в тока".А са все елементарни причини,в съвкупност водещи до проблема.Правилно са му казали още миналата година:купи си читави свещи ,ама не е повярвал,почнал е да слага подред от всякакви марки и видове.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта