Мит ли е икономичността на дизела зимата

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Fen
Мнения: 295
Регистриран на: Пон 29 май 2006 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот Fen » Пет 28 окт 2011 9:12


FELIPE написа:.
Някакви мнения или съвети?


Не забравяй, че PD гори повече от предишното поколение дизели, така че не ги сравнявай. Когато е студен мотора, караш на кратки разстояния ... и особено през зимата 8-9-10 разход си е напълно нормален разход. Виж разхода на другите колеги с ASZ/ARL и ще видиш, че много рядко някой обявява под 7.5 - 8 разход градско, няма значение дали е зима или лято. Моята е падала и до 6.2 градско .... но това не е представителна извадка, защото това е било в часове с много малък трафик и хубави маршрути. Карай си колата и не му мисли.




jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот jollycatman » Пет 28 окт 2011 9:30


Stivi написа:
pe6kata написа:
jollycatman написа:И през зимата и през лятото ми харчи еднакво. Даже ми се струва, че през лятото е една идея в повече. Може би, защото през зимата понякога дори не си включвам парното (и съответно двигателят загрява по-бързо), докато през лятото климатроника е пуснат постоянно, а когато паркирам е на слънце (съответно компресорът върти яко, за да охлади).


значи зимата колата загрява по-бързо, щото през лятото върви с включен климатроник на изстудяване и ти охлажда съответно и мотора.

добре че не си вадиш с това хляба :horror:


Според мен колегата е искал да каже че лятото климата му бачка нонстоп и затова разхода му е по-висок от колкото зимата а не че климатика му охлажда мотора :) просто не се е изразил правилно !


Колегата Stivi, щом ти си ме разбрал, значи съм се изразил достатъчно ясно. Добре, че pe6kata не си вади хляба с български език, защото явно има проблем с четенето на сложни изречения. :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот pe6kata » Пет 28 окт 2011 9:43


ОК, не съм те разбрал, сори. Напоследък, колеги, чета толкова абсурдни неща във форума, че вече тръгвам с нагласата за някоя глупост...


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот jollycatman » Пет 28 окт 2011 12:54


pe6kata написа:ОК, не съм те разбрал, сори. Напоследък, колеги, чета толкова абсурдни неща във форума, че вече тръгвам с нагласата за някоя глупост...
:beer


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот StrEagle » Пет 28 окт 2011 13:55


През зимата като включиш климатика да отоплява, той не вдига ли разхода? :roll:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот Stivi » Пет 28 окт 2011 14:06


jollycatman написа:
pe6kata написа:ОК, не съм те разбрал, сори. Напоследък, колеги, чета толкова абсурдни неща във форума, че вече тръгвам с нагласата за някоя глупост...
:beer


StrEagle написа:През зимата като включиш климатика да отоплява, той не вдига ли разхода? :roll:


Ето бе веднага се появи една такава mhihi


ZanderBG
Мнения: 129
Регистриран на: Пет 17 дек 2010 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот ZanderBG » Пет 28 окт 2011 14:22


аз при минусови температури и при снеговалеж разход не гледам... само се сещам в ученическите години как съм мръзнал по автобусните спирки и си пускам отоплението на седалката :mrgreen: Само в най-големите студове съм оставял колата да работи на място и то не за да загрява мотора, а да се изчистят стъклата малко от малко... На място не може да загрее хич... Първите 1-2км разходът е силно завишен докато стигне мин. работна температура показва 12-14/100...

моя пасат 131кс дава 8-9/100 градско... в задръстванията съм стигал и 10/100... Климатроникът не се изключвацелогодишно е на 22С...

Бензиновите коли също вдигат рязко разхода като е студено първите 1-2-3км... А пък ГАЗарите обикновено палят на бензин death

На късо разсояние икономията е от късото разстояние... Колегата с пробег 4км в едната посока нека си сметне с колко му се "оскъпява" отиването до работата от тоя прословут "1л/100" отгоре... При разход 10/100, 4км ги минава с 1лев... Ако 2лв за нафта на ден са много :oops:

На дълъг път зима-лято, няма разлика... Пътувал съм при -18-20С от София до Виена... Разход под 7/100, а се кара 120-150кмч през цялото време...


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот Jivko7777 » Пет 28 окт 2011 14:52


StrEagle написа:През зимата като включиш климатика да отоплява, той не вдига ли разхода? :roll:


:063: mhihi :drinking:


Потребителски аватар
emohrisstov
Мнения: 1487
Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Село София
Контакти:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот emohrisstov » Пет 28 окт 2011 14:53


Именно!
Колегата над мен е много прав.
За късо разстояние колата харчи повече /100км, но пък по-малко защото е малко разстоянието eusa
Обратното, на дълъг път (примерно аз изминавам 16км до работа) колата харчи по-малко /100 но пък повече защото разстоянието е по-голямо.
Към колегата пуснал темата. Колега прегледай си обстойно колата и ако има нещо неизправно технически го отстрани.
Ако ти е изправна колата не се съсредоточавай толкова много в/у този разход.
Сметни да видиш колко ще спестиш ако за тези километри ти харчи с -1л/100.
Поздрави и безаварийна на всички :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот stefan4o » Пет 28 окт 2011 15:38


Егати логиката. Харчела по-малко щото минавала по-малко разстояние. Още малко и ще изкарате, че е по-добре да си караме колите само студени, че е по-икономично :bowdown Като сложиш нафта за 50 лева примерно и на късо разстояние при студена кола минеш дважди по-малко отколкото на дълго. Не знам за каква икономия говорите, при каране на къси разстояния. Точно тогава икономията е най-малка. :screwy Разход като се смята е стотинки/км. Ако твоят разход до работа 16км е 15ст/км, а моят е 25ст/км, щото работя на 3км от нас какво ме топли мен, че колата ми изгаряла по-малко гориво щото минавала по-късо разстояние :screwy

Последна промяна от stefan4o на Пет 28 окт 2011 15:49, променено общо 1 път.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот mili 75 » Пет 28 окт 2011 15:49


Колеги, моля ви, темата, ако някой е забелязал случайно, е дали е икономичен дизела през зимата, а не дали е икономичен на къси разстояния, на късо както казах и по-горе най-икономично е пеша :D .По принцип иначе по-темата нищо не му пречи на дизела да си е икономичен и през зимата като си достигне работната температура.


Потребителски аватар
emohrisstov
Мнения: 1487
Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Село София
Контакти:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот emohrisstov » Пет 28 окт 2011 16:10


stefan4o написа:Егати логиката. Харчела по-малко щото минавала по-малко разстояние. Още малко и ще изкарате, че е по-добре да си караме колите само студени, че е по-икономично :bowdown Като сложиш нафта за 50 лева примерно и на късо разстояние при студена кола минеш дважди по-малко отколкото на дълго. Не знам за каква икономия говорите, при каране на къси разстояния. Точно тогава икономията е най-малка. :screwy Разход като се смята е стотинки/км. Ако твоят разход до работа 16км е 15ст/км, а моят е 25ст/км, щото работя на 3км от нас какво ме топли мен, че колата ми изгаряла по-малко гориво щото минавала по-късо разстояние :screwy


Колега нямам предвид, че харчи Дважди или Трижди по-малко :Mr Green Fun
Друго исках да кажа, но нямам намерение да ти обяснявам. ;)

Да наистина темата е друга, съжалявам за моето лирическо отклонение :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот stefan4o » Пет 28 окт 2011 16:13


Аз много добре разбирам какво искаш да кажеш и съм съгласен с част от мнението ти. Но разходът се измерва в литри на 100. Оттам насетне са наистина само лирични отклонения. Така че това, че изминавала по 3-4км в посока съвсем не прави икономична колата, щото за 3км щяла да изгори много малко количество (което е така, действително и съм съгласен). Реално ти караш с 20 лева да речем 1.5 пъти повече, отколкото колегата със същата кола, който я кара на къси разстояния. Или бъркам?
Като обобщение - "икономията" идва от загрял двигател, не от студен, независимо дали за дизел, бензин, газ, метан става дума. Икономията идва от ходенето пеш и карането на колело. Оттам насетне е все набутвация, която е в различна степен според зависи много фактори.
Иначе добре го успокоявате, че поне откъм малко пробег ще спести нафта :bowdown


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот bnick » Пет 28 окт 2011 16:41


stefan4o написа:Аз много добре разбирам какво искаш да кажеш и съм съгласен с част от мнението ти. Но разходът се измерва в литри на 100. Оттам насетне са наистина само лирични отклонения. Така че това, че изминавала по 3-4км в посока съвсем не прави икономична колата, щото за 3км щяла да изгори много малко количество (което е така, действително и съм съгласен). Реално ти караш с 20 лева да речем 1.5 пъти повече, отколкото колегата със същата кола, който я кара на къси разстояния. Или бъркам?


Много е просто. За 3км в посока трябва да взема градски транспорт. Това означава 2лв на ден за билети. Колата за тези 6км ми гори 0,5 литра, което прави около 1,2 лв. Защо да не си ползвам колата в такъв случай, за да се тъпча в градския, да ми кашлят и кихат в лицето. Не мерси
Да, ще харчи повече от кола използвана на дълъг път, но важно е и да излизат сметките


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот K » Пет 28 окт 2011 16:50


За късите разстояния съм си намерил решението. Вложих това лято във велосипед и съм много доволен. Сутрешните блъскания по задръстванията ги избягвам прекрасно :mrgreen: Естествено ако е кофти времето няма как, вадя колата. Дори и студено да е, обличаш се по-дебело, една шапка и газ.

За някои това би било голям проблем - да превъзмогнат, че ще се движат с колело и че им е под достойнството. Нека, но колко пари се спестява от бензиностанциите :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта