Относно зацапването на променливата геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот hooligan_sk » Вто 18 сеп 2012 12:15


Т.нар променлива геометрия е замислена да работи винаги в сажди че и в масло. Няма градско, няма извънградско. Карам 2 нови ТДИ-та, на 60 000 и на 11 000км. За никакво продухване и зацапване неможе да става дума.
От май 2011г AHF-a ми е само за градско ползване, геометрията си се движи чудесно, няма пренадувания. За целта преди това съм сменил всичко по управлението на турбината - Н75, актуатор Гарет(нов), маркучи. След това съм си сложил оригиналния софт който има правилен цикъл на Н75, от 24-25%. Забелязал съм че масово се карат чипове с изкопирани карти от автомат, където цикъла е към 50% - и стой та гледай зацапване. ЕГР-а си работи по дефолт, нямам никви грижи от него. Вече доста над 1г колата си седи в града и никога не съм я карал целенасочено за "продухване". Няколко пъти съм я цедил просто за кеф до края на 4та и 5та - НЕ пренадува. Има минимален пик тук таме до 2,1-2,2, но веднага се заковава на 1,95. Та за мен проблема е главно от не добре работещи клапани и кофти софт. От тук на там ако зацапа веднъж за 2 години градско каране.... здраве да е :beer




Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот nasko1978 » Вто 18 сеп 2012 12:21


Хулигане,ти го написа много ясно и точно,евала!!! :да: :012:
Ама да има кой да слуша!?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Вто 18 сеп 2012 14:36


hooligan_sk написа:Т.нар променлива геометрия е замислена да работи винаги в сажди че и в масло. Няма градско, няма извънградско. Карам 2 нови ТДИ-та, на 60 000 и на 11 000км. За никакво продухване и зацапване неможе да става дума.


Бате има разлика между коли на 60 и 11 хиляди и коли на по 100 и незнайсе хиляди. При вторите има в пъти повече картерни газове, некоректно изгаряне и тнт. От тук и нагара и саждите в изгорелите газове са други при тия коли.
А това, че има и некоректно чипнати коли, което още завишава отлагането на нагар в пр. геометрия е също вярно.

Но новата кола е нова и със сигурност отлагането е по малко от колкото при старата- при която се вижда резултата от образуването на нагар в геометрията. Тоест има си поносимост до която работи и после заклинва!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Вто 18 сеп 2012 14:49


nasko1978 написа:Хулигане,ти го написа много ясно и точно,евала!!! :да: :012:
Ама да има кой да слуша!?

Добре де.. от 100 ТДИ 20% са тези с чипове - нека да ги сложим с "кофти" софт....смяна на актуатор и Н75...то това ако беше явен консуматив, от фирмата с кеф биха го обявили че ТРЯБВА да се сменя на едиколко си години или смяна на масла... и въпреки това маса народ писка за турбината че пренадува..то даже "пренадува" го казват запознатите, другите казват "забива муцунатана 120"....поне за българи и руснаци знам със сигурност... а за продухването ..това е начин да се спасиш в стил "направи си сам " mhihi А има и много хора, които даже и вероятно не го осъзнават и си карат така, щото е нормално... :012:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Вто 18 сеп 2012 15:24


Тоя клапан е нищо повече от един електромагнитен вентил за вакум, подобен има и за клапата за рециркулация на ауди Б4 да я командва. Незнам какво ще му се счупи толкова или работи или не или отваря или затваря.
Но нали е за турбото на геометрията и вече тука истерията - о, боже този клапан, струващ хиляди левове и незнам какво си. Та и име си има даже Н75. :063:


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот nasko1978 » Вто 18 сеп 2012 15:40


Ти отварял ли си такъв клапан или май не знаеше къде стои изобщо! :screwy mhihi
Клапана струва 80-120 лв.нов и е писано много пъти как се проверява и да може и да не работи коректно,а не както ти си мислиш : или работи или не! :012:

:lock: spam


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот hooligan_sk » Вто 18 сеп 2012 16:23


Н75 става бавен, актуатора засяда само на някви места и понякога... има много варианти. Съветвам ви основно, а и най-лесно да чекнете на VCDS на колко % ви стои Н75 на празен ход, защото на 50-55% не изтегля геометрията до край. Това ще го усетите под формата на "задръстване" точно при градско каране, където често махате товара от мотора, ако мога така да се изразя. :beer

ПП: всичко това го обсъдихме в темата на Niksi който без да иска караше с един комп на автомат и... чистеше геометрия като улав mhihi А и в други теми.

:arrow:
:lock:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот FELIPE » Вто 18 сеп 2012 17:20


:D Хулигане, къде се гледа на колко стои Н75,на кой канал и какво пише на прозорчето :beer


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот hooligan_sk » Вто 18 сеп 2012 17:24


FELIPE написа::D Хулигане, къде се гледа на колко стои Н75,на кой канал и какво пише на прозорчето :beer


Duty cycle е прозорчето, но канала не помня кой беше. Да чукна на дърво, от 6-7 месеца не съм виждал вагком :Mr Green Fun


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот airjohn » Вто 18 сеп 2012 17:27


На 11 канал. Последното прозорче "Duty cycle MAP"


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Сря 19 сеп 2012 8:40


nasko1978 написа:Ти отварял ли си такъв клапан или май не знаеше къде стои изобщо! :screwy mhihi
Клапана струва 80-120 лв.нов и е писано много пъти как се проверява и да може и да не работи коректно,а не както ти си мислиш : или работи или не! :012:

:lock: spam


За това къде стои клапана - отпред на мотора при ремъците от страната на турбото, до там ходи и вакумчето на актуатора.
Не съм отварял такъв клапан, но ако се наложи ще го разпарчотосам незабавно. :mrgreen:

От какво се задръства той, нали само разреден въздух минава там ?
Аз като питам дали е нормално да започва да върви от 2200 оборота тия мотори, а преди това да е като трактор, нали за това питам. Да разбера как работи системата, тоя клапан и тнт. Ама много малко хора казват нещо.
А като нещо не съм на ясно и веднага яка атака и тежка присъда ! Ми колега обесни, дали е нормална работата при моя случаи на АВФ мотора и кое как ? :?:


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот nasko1978 » Сря 19 сеп 2012 8:57


Няма никакъв проблем колега,никого не атакувам!Напротив,форума е за взаимопомощ! :да:
Аз също съм новобранец и се опитвам да чета когато мога и се уча от грешките си! :012:
Има десетки теми отпреди години ,в които много от знаещите хора във форума са описвали много ясно за тези проблеми,ама някои почват много да УМУВАТ И СТАВА ПЪЛНА БОЗА!!! :beat_butt2

Ще ти дам едно жокерче за "разреденият" въздух - НА МНОГО ОТ НОВИТЕ КЛАПАНИ Н75 ИМА ПОСТАВЕНО ПРЕДИ НЕГО ВЪЗДУШНО ФИЛТЪРЧЕ !!!!!Защо ли!!!

А защо и как върви твоята кола,ами пак е писано много - направи качествена диагностика,направи логове и ги пусни тук за обсъждане,ама кой да слуша! :да:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот morfei1 » Сря 19 сеп 2012 9:21


Принципно N75 не е направен да се разглабя, не че е невъзможно, дори има клипчета в youtube how to. Лепят го с някви лепила. Дали работи и колко след това..... никой не знае :roll:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Сря 19 сеп 2012 10:04


Всъщност тоя Н75 не действа ли на on/off принцип? И като така не следва ли, че трябва МНОГО да се е запушил ( визирам него по повод филтрите пред по-новите) за да дава проблем.. и следва резонния въпрос - ако се замени с клапан с подобно действие но с по-голяма "производителност" какъв ще е ефекта ? :?:
имайки наум че това все пак мести актуатора, Би следвало да мести геометрията в 2 те крайни положения много по-енергично, обаче не знам как ще се отрази на прецизноста на регулиране...


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Сря 19 сеп 2012 10:14


:?: :?: :?: Спецовете да кажат за "Клапанът"



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: radotom и 112 госта