Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот lord_aggo » Пет 20 юни 2014 23:17


VW не дават ли смяната на масло за този мотор м/у 12 и 15 хиляди? :gruebel




Потребителски аватар
7 speed DSG
Мнения: 260
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот 7 speed DSG » Съб 21 юни 2014 7:06


Препоръчително е маслото да се сменя веднъж годишно или на 15000 км. Факт, но само ако автомобилът се шофира в нормални условия :wink
При положение, обаче, че караш предимно в София (изключително замърсен въздух и тонове прахоляк навсякъде), зареждаш некачествена нафта, пътуваш често и за кратко (под 10-15 км.), постояннен Stop & Go в жегите по светофари и задръствания и т. н. е по-добре препоръките да се разделят на две - или смяна на 6 месеца, или на 7500 км.

p. s. Всеки сам си решава :beer


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот IRRITATING » Съб 21 юни 2014 10:39


С честа смяна повече вредиш на мотора отколкото го предпазваш


horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот horsito » Съб 21 юни 2014 11:54


Абе че не вреди, не вреди, но е абсолютно безсмислено смяна на пълна синтетика под 15000 пък ако ще и с въглища да караш из задръстванията в Ню Йорк.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот Росен2 » Съб 21 юни 2014 11:59


IRRITATING написа:С честа смяна повече вредиш на мотора отколкото го предпазваш

Аргументирай се ако обичаш.Дай някакво научно обяснение !
Все едно някой да ми каже,че повече от веднаж месечно не трябва да влизам в банята.


Потребителски аватар
Strahi
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 17 ное 2009 21:02
Автомобил: Golf 4 TDI GTI
Двигател: ARL
Местоположение: София

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот Strahi » Чет 17 юли 2014 12:59


Маркуч-част от турбопътищата. Този, който е от лявата страна и излиза от кулера и влиза в пластмасовата тръба с МАП-сензора. Върви комплект с двата гумени опръстена. Закупен от Порше, цена 113,88 лв.

Изображение


Потребителски аватар
7 speed DSG
Мнения: 260
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот 7 speed DSG » Чет 17 юли 2014 17:07


Оригинални рез. части

1J0 199 262 BF - тампон двигател (десен) - 177,12 лв.

1J0 199 555 AQ - тампон двигател (ляв) - 201,29 лв.


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...

Мнениеот anpa1 » Пон 26 дек 2016 19:34


Колко масло е нормално да гори този двигател от смяна до смяна т.е за 10000 км?


Потребителски аватар
mircho82
Мнения: 378
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
Автомобил: Golf IV TDI GTI
Двигател: ARL 2001
Местоположение: Плевен

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...

Мнениеот mircho82 » Чет 29 дек 2016 22:18


Ами според мен около литър е нормално, все пак са коли на по 200 и.....км


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...

Мнениеот valiosport » Пет 30 дек 2016 2:05


1 литър е много масло за този двигател. Предишното масло което налях на този двигател беше някакъв Кастрол(не помня модела), го източих на точно 10 000км и беше спаднало с 1мм на щеката. Сега съм с Мотул 5/40 и не е мръднало още, преди това също съм наливал Мотул и пълня да дойде на макса на щеката, до смяната на 8-10 000км спада с максимум 300 грама.
А маркуча който е показал колегата по горе аз също имах проблем с него, бяха се изяли чоповете където хваща скобата, вързал съм го със свински опашки и вече повече от 15 000км няма проблем.
Колкото до пробега за смяна на маслото в книжката пише 15 000км или максимум една година. Също така в страни където е висока концентрацията на сяра в дизеловото гориво се препоръчва смяна на 7500км :wink
Прикачени файлове
20160229_141922.jpg


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...

Мнениеот anpa1 » Пон 02 яну 2017 17:33


При мен светна лампата на маслото преди малко. Долях 300-400 мл. явно толкова е загубило за около 9000 км. Явно турбината изпуска в турбопътищата. Дали да се занимавам с сервизи или да карам така, докато се скапе тотално?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4722
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...

Мнениеот tdi fen » Пон 02 яну 2017 17:43


разхода ти е почти никакъв нищо не пипай


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...

Мнениеот valiosport » Пон 02 яну 2017 18:03


И как ти е светнала лампата за 400 грама загуба? Питам щото на мен никога не ми е светвала лампа?
Картерната вентилация също влиза в турбо пътищата...


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...

Мнениеот anpa1 » Пон 02 яну 2017 18:19


явно не съм се изразил правилно
в началото след смяната маслото беше около 2 мм под ниво макс на щеката. Към момента на светването на лампата беше около 1 мм над ниво мин, т.е. е загубило около 700 - 800 мл. А аз долях 400 мл защото толкова имам и сега нивото е малко над средата на щеката. Докъм смяната дакажем 10000 км, ще е загубило общо около литър. Марката е ТОТАЛ 9000 5 W40.
дали да мина на по дебело масло 10W40?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...

Мнениеот valiosport » Пон 02 яну 2017 19:07


10/40 не е маслото за твоята кола. И 10/40 не е по гъсто от 5/40, или по точно по-гъсто е но когато маслото е студено. Когато загрее гъстотата е същата.
Защо не изведеш временно картерната вентилация в някакъв отделен съд за да си сигурен че не губи оттам маслото и тогава да се хвърляш на 4 цифрени ремонти.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pspetkow и 84 госта