
Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...
- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
VW не дават ли смяната на масло за този мотор м/у 12 и 15 хиляди? 

- 7 speed DSG
- Мнения: 260
- Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
Препоръчително е маслото да се сменя веднъж годишно или на 15000 км. Факт, но само ако автомобилът се шофира в нормални условия 
При положение, обаче, че караш предимно в София (изключително замърсен въздух и тонове прахоляк навсякъде), зареждаш некачествена нафта, пътуваш често и за кратко (под 10-15 км.), постояннен Stop & Go в жегите по светофари и задръствания и т. н. е по-добре препоръките да се разделят на две - или смяна на 6 месеца, или на 7500 км.
p. s. Всеки сам си решава

При положение, обаче, че караш предимно в София (изключително замърсен въздух и тонове прахоляк навсякъде), зареждаш некачествена нафта, пътуваш често и за кратко (под 10-15 км.), постояннен Stop & Go в жегите по светофари и задръствания и т. н. е по-добре препоръките да се разделят на две - или смяна на 6 месеца, или на 7500 км.
p. s. Всеки сам си решава

-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
С честа смяна повече вредиш на мотора отколкото го предпазваш
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
Абе че не вреди, не вреди, но е абсолютно безсмислено смяна на пълна синтетика под 15000 пък ако ще и с въглища да караш из задръстванията в Ню Йорк.
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
IRRITATING написа:С честа смяна повече вредиш на мотора отколкото го предпазваш
Аргументирай се ако обичаш.Дай някакво научно обяснение !
Все едно някой да ми каже,че повече от веднаж месечно не трябва да влизам в банята.
- Strahi
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 21:02
- Автомобил: Golf 4 TDI GTI
- Двигател: ARL
- Местоположение: София
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
Маркуч-част от турбопътищата. Този, който е от лявата страна и излиза от кулера и влиза в пластмасовата тръба с МАП-сензора. Върви комплект с двата гумени опръстена. Закупен от Порше, цена 113,88 лв.


- 7 speed DSG
- Мнения: 260
- Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
Оригинални рез. части
1J0 199 262 BF - тампон двигател (десен) - 177,12 лв.
1J0 199 555 AQ - тампон двигател (ляв) - 201,29 лв.
1J0 199 262 BF - тампон двигател (десен) - 177,12 лв.
1J0 199 555 AQ - тампон двигател (ляв) - 201,29 лв.
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...
Колко масло е нормално да гори този двигател от смяна до смяна т.е за 10000 км?
- mircho82
- Мнения: 378
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
- Автомобил: Golf IV TDI GTI
- Двигател: ARL 2001
- Местоположение: Плевен
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...
Ами според мен около литър е нормално, все пак са коли на по 200 и.....км
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...
1 литър е много масло за този двигател. Предишното масло което налях на този двигател беше някакъв Кастрол(не помня модела), го източих на точно 10 000км и беше спаднало с 1мм на щеката. Сега съм с Мотул 5/40 и не е мръднало още, преди това също съм наливал Мотул и пълня да дойде на макса на щеката, до смяната на 8-10 000км спада с максимум 300 грама.
А маркуча който е показал колегата по горе аз също имах проблем с него, бяха се изяли чоповете където хваща скобата, вързал съм го със свински опашки и вече повече от 15 000км няма проблем.
Колкото до пробега за смяна на маслото в книжката пише 15 000км или максимум една година. Също така в страни където е висока концентрацията на сяра в дизеловото гориво се препоръчва смяна на 7500км
А маркуча който е показал колегата по горе аз също имах проблем с него, бяха се изяли чоповете където хваща скобата, вързал съм го със свински опашки и вече повече от 15 000км няма проблем.
Колкото до пробега за смяна на маслото в книжката пише 15 000км или максимум една година. Също така в страни където е висока концентрацията на сяра в дизеловото гориво се препоръчва смяна на 7500км

-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...
При мен светна лампата на маслото преди малко. Долях 300-400 мл. явно толкова е загубило за около 9000 км. Явно турбината изпуска в турбопътищата. Дали да се занимавам с сервизи или да карам така, докато се скапе тотално?
- tdi fen
- Мнения: 4722
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...
разхода ти е почти никакъв нищо не пипай
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...
И как ти е светнала лампата за 400 грама загуба? Питам щото на мен никога не ми е светвала лампа?
Картерната вентилация също влиза в турбо пътищата...
Картерната вентилация също влиза в турбо пътищата...
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...
явно не съм се изразил правилно
в началото след смяната маслото беше около 2 мм под ниво макс на щеката. Към момента на светването на лампата беше около 1 мм над ниво мин, т.е. е загубило около 700 - 800 мл. А аз долях 400 мл защото толкова имам и сега нивото е малко над средата на щеката. Докъм смяната дакажем 10000 км, ще е загубило общо около литър. Марката е ТОТАЛ 9000 5 W40.
дали да мина на по дебело масло 10W40?
в началото след смяната маслото беше около 2 мм под ниво макс на щеката. Към момента на светването на лампата беше около 1 мм над ниво мин, т.е. е загубило около 700 - 800 мл. А аз долях 400 мл защото толкова имам и сега нивото е малко над средата на щеката. Докъм смяната дакажем 10000 км, ще е загубило общо около литър. Марката е ТОТАЛ 9000 5 W40.
дали да мина на по дебело масло 10W40?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...
10/40 не е маслото за твоята кола. И 10/40 не е по гъсто от 5/40, или по точно по-гъсто е но когато маслото е студено. Когато загрее гъстотата е същата.
Защо не изведеш временно картерната вентилация в някакъв отделен съд за да си сигурен че не губи оттам маслото и тогава да се хвърляш на 4 цифрени ремонти.
Защо не изведеш временно картерната вентилация в някакъв отделен съд за да си сигурен че не губи оттам маслото и тогава да се хвърляш на 4 цифрени ремонти.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 60 госта