
Сменяли ли сте демферния маховик?
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Да те от VAG не са се сетили да слагат едномасов
Добре че са Валео да им отворят очите

Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Добре де колко се спестява като сложиш обикновенният маховик ?
За какво им е на тия Шваби да правят тоя демпферен маховик като можело и бе него ?
Те и без това се чудят как да поевтинят продукта.
За какво им е на тия Шваби да правят тоя демпферен маховик като можело и бе него ?
Те и без това се чудят как да поевтинят продукта.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Бтв, карал съм същия като моя гоуф, но с твърд маховик. Много по-добре се държи отколкото с оригиналния двумасов(нов при мен). Много по-лек и приятен е, никакви допълнителни вибрации не усетих. Аз сложих двумасов защото разликата в цената не беше голяма, 250-300лв. Твърдия ми допада много повече обаче.
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
На всички почитатели на "твърдия" или "едномасов" маховик бих препоръчал да попрочетат каква е функцията на двумасовия и защо инженерите от Волфсбург залагат на него при малко по-новите си автомобили. Твърдият маховик е по-лек,не се разбива и....според мен дотук свършват предимствата му. Друг е въпроса,че скоростните кутии на ВАГ са си проектирани и направени да издържат доста повече натоварване,отколкото им трябва.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
защо инженерите от Волфсбург залагат на него при малко по-новите си автомобили.
Има логика - автомобилите стават все по-НЕнадеждни и така инжЕлерите постигат сериозен финансов успех: правят готин на хартия и дрислив на здравина възел, какъвто е демпферният маховик,после добавят към него скоростна кутия, вероятно по-дрислива от старите ( по-лека, по-нежна,по-евтина) и в резултат ето - няма го вечният Голф 2, дето спира само с базука или след 700000 км и се заменя с творение, измислено да издържи точно определени километри и да се смени, а който не иска да сменя колата навреме си плаща дебело за гяволъка..


п.с съжалявам за оффтопика, но помислете и ще видите че съм прав... защото е в сила и еврейската поговорка откакто свят светува: За каквото и да ти говорят, знай, че става дума за пари!

Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Абсолютно и напълно съгласен с казаното от колегата и не мисля,че е много офф. Тук обаче идва момента,в който хора семейни,с малки деца избират напълно логично и здравомислещо "творение,издържащо точно определени километри".И няма как да е иначе,защото при всички недостатъци на новите автомобили,те имат две основни предимства - по-сигурни и по-комфортни са. А тези творения вървят в комплект или с демферен маховик или с DSG автомат,чието обслужване и живот отново биха могли да се поставят под въпрос.
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Какво не му харесвате на демпфера? В общия случай изкарва и над 200 хиляди километра пробег. Това, че тук си купуваме уморени от каране бараки е съвсем нямащо нищо общо с това, какво са искали и постигнали немските инженери. На шваба не му дреме какъв му е маховикът, щото докато дойде ред да го смени, колата е вече при третия си собственик (вторият е арабин, молдовец и т.н. посредник). Недейте така смело да отричате нововъведенията в автомобилостроенето. Реалната разлика в цената на два комплекта маховик със съединител може и 200 лева да няма. Не знам защо всеки скача на твърдия, като ако демпферният не е менте ще изкара доста повече, отколкото ще се задържи автомобила у него. Свикнете с мисълта, че няма повече да има коли като Голф двойката. Който му е скъпо да си продаде колата с демпфер и да си купи голф двойка все още ги има, макар и приличащи на кокошарници вече повечето
Не може хем таковата в рая, хем онаковата докрая 


- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Това, че тук си купуваме уморени от каране бараки е съвсем нямащо нищо общо с това, какво са искали и постигнали немските инженери. На шваба не му дреме какъв му е маховикът, щото докато дойде ред да го смени, колата е вече при третия си собственик (вторият е арабин, молдовец и т.н. посредник).
Ами уморената барака си е барака, обаче чета тук и там за доста хора, сменили прочутия маховик и скоро успели да го скапят, а той достига до сериозни цифри като съотношение с цената на същата тази уморена трошка. А втората част точно подкрепя и изразеното мнение за "изчисления живот" на съвременния автомобил и покрай все по-добрите изчисления не е далече момента в който колата ще се разкапва 5 дена след гаранцията или 200 км след гаранционните километри



Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Хора, нищо вечно няма !
Голф 2 и пасат В3 имат издръжливи мотори, но и те се чупат и рано или късно се налага ремонт на мотора им.
Да не говориме че гният и после оправяне няма !
Издръжливите мотори са такива, защото са слаби-малко вървят и малко се износват !
А като искаме да караме по мощни и вървежни бараки -те ще се износват повече !
Демпферния маховик си е добра измислица, но проблема му е в цената.
А това че на някой му се разбил новия скъп демпфер- сигурно си има причина-или е некачествен, или нещо не е добре сменен или пък има и друга причина която го разбива.
И все пак според мене за мощен дизел с тежко купе-като пасата този елемент си е необходим !
Може би за Голфа може да не е проблем и без него ! Но това е доста по малка и лека кола от Пасата.
Все пак има значение и тежеста на купето-това са няколко сили-едната на мотора и другата на гравитацията, масата на купето и триенето !
Тези сили са противоположни и трябва взаимно да се преодолеят -появява се сила на усукване в момента на пресрещането им !
Е за това тия инженери са го измислили тоя маховик и при увеличаване на противоположните сили -необходимостта от тоя маховик нараства !
А че може и без него и инженерите сигурно го знаят-все пак и феродният диск има демпферни пружини дето работят за това, но при по тежките машини шанса да строшиш нещо с обикновен маховик нараства !
Голф 2 и пасат В3 имат издръжливи мотори, но и те се чупат и рано или късно се налага ремонт на мотора им.
Да не говориме че гният и после оправяне няма !
Издръжливите мотори са такива, защото са слаби-малко вървят и малко се износват !
А като искаме да караме по мощни и вървежни бараки -те ще се износват повече !
Демпферния маховик си е добра измислица, но проблема му е в цената.
А това че на някой му се разбил новия скъп демпфер- сигурно си има причина-или е некачествен, или нещо не е добре сменен или пък има и друга причина която го разбива.
И все пак според мене за мощен дизел с тежко купе-като пасата този елемент си е необходим !
Може би за Голфа може да не е проблем и без него ! Но това е доста по малка и лека кола от Пасата.
Все пак има значение и тежеста на купето-това са няколко сили-едната на мотора и другата на гравитацията, масата на купето и триенето !
Тези сили са противоположни и трябва взаимно да се преодолеят -появява се сила на усукване в момента на пресрещането им !
Е за това тия инженери са го измислили тоя маховик и при увеличаване на противоположните сили -необходимостта от тоя маховик нараства !
А че може и без него и инженерите сигурно го знаят-все пак и феродният диск има демпферни пружини дето работят за това, но при по тежките машини шанса да строшиш нещо с обикновен маховик нараства !
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Съединителя си има пружини и поне при роторните помпи по никакъв начин не е необходим двумасов маховик. Признанието от волфсбург го има - 1Z. На мен лично много повече ми допада как се работи с масивен маховик. Педала става брутално лек, направо като откачен(явно помпите му са по-яки заради двумасовия), колата тръгва изключително леко от място и поне субективно е доста по-пъргава. Вибрации по скоростния лост и педала - 0. 

Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Какво е отношението на мекотата на педала към демпферният маховик колега ?
Значи на Пасат 5.5 помпите са пластмасови и са слабички-аз смених притискателен и фероден с лагера точно заради твърд педал и малко по-омекна !
Майстора ми смени и помпата към съединителя, щото беше леко пукната- много лигава зглобка-с некви метални шипки и пластмасови щуцерчета-няма ги тия резбованите маркучета ! Новата е алуминиева !
Та как маховика прави педала по мек в зависимост от вида му ???
Като натискаш педала буташ притискателните пластини на "слънчевия"-притискателен диск-аз така знам и на схемите и на гледане това съм констатирал !
И като позакалят тия пластини от работа и температурата и стават по трудни за натискане !
Та за това и ми е интересно как маховика дето обира усукването при потегляне ще направи по мек педала-какъвто и да е било той ?
Значи на Пасат 5.5 помпите са пластмасови и са слабички-аз смених притискателен и фероден с лагера точно заради твърд педал и малко по-омекна !
Майстора ми смени и помпата към съединителя, щото беше леко пукната- много лигава зглобка-с некви метални шипки и пластмасови щуцерчета-няма ги тия резбованите маркучета ! Новата е алуминиева !
Та как маховика прави педала по мек в зависимост от вида му ???
Като натискаш педала буташ притискателните пластини на "слънчевия"-притискателен диск-аз така знам и на схемите и на гледане това съм констатирал !
И като позакалят тия пластини от работа и температурата и стават по трудни за натискане !
Та за това и ми е интересно как маховика дето обира усукването при потегляне ще направи по мек педала-какъвто и да е било той ?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Нямам представа. Аз също си представям че буташ огледалния диск. Но това съм усетил при шофиране на 2 еднакви коли - едната с нов комплект с двумасов, другата с нов комплект с масивен маховик. Иначе с по-лек маховик е нормално колата да е по-пъргава 

Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Извинявам се за въпроса може да не е в тази тема но нещо не можах да се ориентирам- още съм нов :) От скоро съм собственик на пасат Б6 2007 г. 1,9 TDI 105 к.с. и когато съм в баир и набирам от трета газ след това четвърта газ и между двете скорости има едно притеперване на колата. Това не се проявява на равно. От какво може да бъде това нещо.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Здравейте, имам и аз проблем става въпрос за Vw Golf 5 1.9TDI BKC 105 к.с. проблема при мен е когато паля, се получава едно прехлопване или нещо подобно и когато гася сякаш мотора ми ще падне на земята, също претрисането на празен ход си го има нямам други проблеми по някога при продължително каране и като спра се чува една вибрация но тя се чува само в купето или някъде отдолу, някакви идеи ?
Също забелязах когато подам газ на около 1000 оборота и задържа на 1000, някак си целия мотор почва да играе, но само на 1000 оборота го прави.
Също забелязах когато подам газ на около 1000 оборота и задържа на 1000, някак си целия мотор почва да играе, но само на 1000 оборота го прави.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
От днес и аз съм с плътен маховик,засега не съм я карал както трябва за тест /само се прибрах от сервиза до вкъщи/ но поне за тоя пробег и няколкото потегляния които имах не откривам с нещо да е по-различно от демпфера! За 135лв пълен комплект /втора употреба само без аксиалния лагер/,20лв за нов такъв и 140лв за смяната мисля че е добре имайки предвид алтернативите
Стария маховик започна сериозно да "препитва" след едно каране на полусъединител във едни потопи и за около 150км след това направо започна да издава ламаринен шум при потегляне,луфта му е около 12мм по окомер,странното е че докато го карах тресящ при потегляне то се проявяваше само докато позагрее колата първите няколко потегляния а после се оправяше,но както вече казах от "тръгването" му до "свършването" му времето беше много кратко 


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта