Добре че са Валео да им отворят очитеСменяли ли сте демферния маховик?
-
IRRITATING
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Да те от VAG не са се сетили да слагат едномасов
Добре че са Валео да им отворят очите
Добре че са Валео да им отворят очитеRe: Сменяли ли сте демферния маховик?
Добре де колко се спестява като сложиш обикновенният маховик ?
За какво им е на тия Шваби да правят тоя демпферен маховик като можело и бе него ?
Те и без това се чудят как да поевтинят продукта.
За какво им е на тия Шваби да правят тоя демпферен маховик като можело и бе него ?
Те и без това се чудят как да поевтинят продукта.
- hooligan_sk
- Модератор

- Мнения: 7868
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Бтв, карал съм същия като моя гоуф, но с твърд маховик. Много по-добре се държи отколкото с оригиналния двумасов(нов при мен). Много по-лек и приятен е, никакви допълнителни вибрации не усетих. Аз сложих двумасов защото разликата в цената не беше голяма, 250-300лв. Твърдия ми допада много повече обаче.
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
На всички почитатели на "твърдия" или "едномасов" маховик бих препоръчал да попрочетат каква е функцията на двумасовия и защо инженерите от Волфсбург залагат на него при малко по-новите си автомобили. Твърдият маховик е по-лек,не се разбива и....според мен дотук свършват предимствата му. Друг е въпроса,че скоростните кутии на ВАГ са си проектирани и направени да издържат доста повече натоварване,отколкото им трябва.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
защо инженерите от Волфсбург залагат на него при малко по-новите си автомобили.
Има логика - автомобилите стават все по-НЕнадеждни и така инжЕлерите постигат сериозен финансов успех: правят готин на хартия и дрислив на здравина възел, какъвто е демпферният маховик,после добавят към него скоростна кутия, вероятно по-дрислива от старите ( по-лека, по-нежна,по-евтина) и в резултат ето - няма го вечният Голф 2, дето спира само с базука или след 700000 км и се заменя с творение, измислено да издържи точно определени километри и да се смени, а който не иска да сменя колата навреме си плаща дебело за гяволъка..

п.с съжалявам за оффтопика, но помислете и ще видите че съм прав... защото е в сила и еврейската поговорка откакто свят светува: За каквото и да ти говорят, знай, че става дума за пари!

Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Абсолютно и напълно съгласен с казаното от колегата и не мисля,че е много офф. Тук обаче идва момента,в който хора семейни,с малки деца избират напълно логично и здравомислещо "творение,издържащо точно определени километри".И няма как да е иначе,защото при всички недостатъци на новите автомобили,те имат две основни предимства - по-сигурни и по-комфортни са. А тези творения вървят в комплект или с демферен маховик или с DSG автомат,чието обслужване и живот отново биха могли да се поставят под въпрос.
- stefan4o
- Мнения: 19340
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Какво не му харесвате на демпфера? В общия случай изкарва и над 200 хиляди километра пробег. Това, че тук си купуваме уморени от каране бараки е съвсем нямащо нищо общо с това, какво са искали и постигнали немските инженери. На шваба не му дреме какъв му е маховикът, щото докато дойде ред да го смени, колата е вече при третия си собственик (вторият е арабин, молдовец и т.н. посредник). Недейте така смело да отричате нововъведенията в автомобилостроенето. Реалната разлика в цената на два комплекта маховик със съединител може и 200 лева да няма. Не знам защо всеки скача на твърдия, като ако демпферният не е менте ще изкара доста повече, отколкото ще се задържи автомобила у него. Свикнете с мисълта, че няма повече да има коли като Голф двойката. Който му е скъпо да си продаде колата с демпфер и да си купи голф двойка все още ги има, макар и приличащи на кокошарници вече повечето
Не може хем таковата в рая, хем онаковата докрая 
Не може хем таковата в рая, хем онаковата докрая 
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Това, че тук си купуваме уморени от каране бараки е съвсем нямащо нищо общо с това, какво са искали и постигнали немските инженери. На шваба не му дреме какъв му е маховикът, щото докато дойде ред да го смени, колата е вече при третия си собственик (вторият е арабин, молдовец и т.н. посредник).
Ами уморената барака си е барака, обаче чета тук и там за доста хора, сменили прочутия маховик и скоро успели да го скапят, а той достига до сериозни цифри като съотношение с цената на същата тази уморена трошка. А втората част точно подкрепя и изразеното мнение за "изчисления живот" на съвременния автомобил и покрай все по-добрите изчисления не е далече момента в който колата ще се разкапва 5 дена след гаранцията или 200 км след гаранционните километри
...за радост и слава на производителите...
А относно необходимостта от демпфера - карам заедно с моята и още 4 коли със и без демпфери и не съм забелязал разлика в работата на съединителя - значи за "шофера" е все тая - е, ако махнем ония красиви графики за ударите върху кутията и вибрациите за кого тогава е по добре тази иновация? ПО ефективен ли е? Или има някакви по-добри показатели ? Има.... дебела цена има и се троши, за разлика от старите... 
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Хора, нищо вечно няма !
Голф 2 и пасат В3 имат издръжливи мотори, но и те се чупат и рано или късно се налага ремонт на мотора им.
Да не говориме че гният и после оправяне няма !
Издръжливите мотори са такива, защото са слаби-малко вървят и малко се износват !
А като искаме да караме по мощни и вървежни бараки -те ще се износват повече !
Демпферния маховик си е добра измислица, но проблема му е в цената.
А това че на някой му се разбил новия скъп демпфер- сигурно си има причина-или е некачествен, или нещо не е добре сменен или пък има и друга причина която го разбива.
И все пак според мене за мощен дизел с тежко купе-като пасата този елемент си е необходим !
Може би за Голфа може да не е проблем и без него ! Но това е доста по малка и лека кола от Пасата.
Все пак има значение и тежеста на купето-това са няколко сили-едната на мотора и другата на гравитацията, масата на купето и триенето !
Тези сили са противоположни и трябва взаимно да се преодолеят -появява се сила на усукване в момента на пресрещането им !
Е за това тия инженери са го измислили тоя маховик и при увеличаване на противоположните сили -необходимостта от тоя маховик нараства !
А че може и без него и инженерите сигурно го знаят-все пак и феродният диск има демпферни пружини дето работят за това, но при по тежките машини шанса да строшиш нещо с обикновен маховик нараства !
Голф 2 и пасат В3 имат издръжливи мотори, но и те се чупат и рано или късно се налага ремонт на мотора им.
Да не говориме че гният и после оправяне няма !
Издръжливите мотори са такива, защото са слаби-малко вървят и малко се износват !
А като искаме да караме по мощни и вървежни бараки -те ще се износват повече !
Демпферния маховик си е добра измислица, но проблема му е в цената.
А това че на някой му се разбил новия скъп демпфер- сигурно си има причина-или е некачествен, или нещо не е добре сменен или пък има и друга причина която го разбива.
И все пак според мене за мощен дизел с тежко купе-като пасата този елемент си е необходим !
Може би за Голфа може да не е проблем и без него ! Но това е доста по малка и лека кола от Пасата.
Все пак има значение и тежеста на купето-това са няколко сили-едната на мотора и другата на гравитацията, масата на купето и триенето !
Тези сили са противоположни и трябва взаимно да се преодолеят -появява се сила на усукване в момента на пресрещането им !
Е за това тия инженери са го измислили тоя маховик и при увеличаване на противоположните сили -необходимостта от тоя маховик нараства !
А че може и без него и инженерите сигурно го знаят-все пак и феродният диск има демпферни пружини дето работят за това, но при по тежките машини шанса да строшиш нещо с обикновен маховик нараства !
- hooligan_sk
- Модератор

- Мнения: 7868
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Съединителя си има пружини и поне при роторните помпи по никакъв начин не е необходим двумасов маховик. Признанието от волфсбург го има - 1Z. На мен лично много повече ми допада как се работи с масивен маховик. Педала става брутално лек, направо като откачен(явно помпите му са по-яки заради двумасовия), колата тръгва изключително леко от място и поне субективно е доста по-пъргава. Вибрации по скоростния лост и педала - 0. 

Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Какво е отношението на мекотата на педала към демпферният маховик колега ?
Значи на Пасат 5.5 помпите са пластмасови и са слабички-аз смених притискателен и фероден с лагера точно заради твърд педал и малко по-омекна !
Майстора ми смени и помпата към съединителя, щото беше леко пукната- много лигава зглобка-с некви метални шипки и пластмасови щуцерчета-няма ги тия резбованите маркучета ! Новата е алуминиева !
Та как маховика прави педала по мек в зависимост от вида му ???
Като натискаш педала буташ притискателните пластини на "слънчевия"-притискателен диск-аз така знам и на схемите и на гледане това съм констатирал !
И като позакалят тия пластини от работа и температурата и стават по трудни за натискане !
Та за това и ми е интересно как маховика дето обира усукването при потегляне ще направи по мек педала-какъвто и да е било той ?
Значи на Пасат 5.5 помпите са пластмасови и са слабички-аз смених притискателен и фероден с лагера точно заради твърд педал и малко по-омекна !
Майстора ми смени и помпата към съединителя, щото беше леко пукната- много лигава зглобка-с некви метални шипки и пластмасови щуцерчета-няма ги тия резбованите маркучета ! Новата е алуминиева !
Та как маховика прави педала по мек в зависимост от вида му ???
Като натискаш педала буташ притискателните пластини на "слънчевия"-притискателен диск-аз така знам и на схемите и на гледане това съм констатирал !
И като позакалят тия пластини от работа и температурата и стават по трудни за натискане !
Та за това и ми е интересно как маховика дето обира усукването при потегляне ще направи по мек педала-какъвто и да е било той ?
- hooligan_sk
- Модератор

- Мнения: 7868
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Нямам представа. Аз също си представям че буташ огледалния диск. Но това съм усетил при шофиране на 2 еднакви коли - едната с нов комплект с двумасов, другата с нов комплект с масивен маховик. Иначе с по-лек маховик е нормално колата да е по-пъргава 

Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Извинявам се за въпроса може да не е в тази тема но нещо не можах да се ориентирам- още съм нов :) От скоро съм собственик на пасат Б6 2007 г. 1,9 TDI 105 к.с. и когато съм в баир и набирам от трета газ след това четвърта газ и между двете скорости има едно притеперване на колата. Това не се проявява на равно. От какво може да бъде това нещо.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
-
Infernal_fire
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Здравейте, имам и аз проблем става въпрос за Vw Golf 5 1.9TDI BKC 105 к.с. проблема при мен е когато паля, се получава едно прехлопване или нещо подобно и когато гася сякаш мотора ми ще падне на земята, също претрисането на празен ход си го има нямам други проблеми по някога при продължително каране и като спра се чува една вибрация но тя се чува само в купето или някъде отдолу, някакви идеи ?
Също забелязах когато подам газ на около 1000 оборота и задържа на 1000, някак си целия мотор почва да играе, но само на 1000 оборота го прави.
Също забелязах когато подам газ на около 1000 оборота и задържа на 1000, някак си целия мотор почва да играе, но само на 1000 оборота го прави.
- Stivi
- Мнения: 8379
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
От днес и аз съм с плътен маховик,засега не съм я карал както трябва за тест /само се прибрах от сервиза до вкъщи/ но поне за тоя пробег и няколкото потегляния които имах не откривам с нещо да е по-различно от демпфера! За 135лв пълен комплект /втора употреба само без аксиалния лагер/,20лв за нов такъв и 140лв за смяната мисля че е добре имайки предвид алтернативите
Стария маховик започна сериозно да "препитва" след едно каране на полусъединител във едни потопи и за около 150км след това направо започна да издава ламаринен шум при потегляне,луфта му е около 12мм по окомер,странното е че докато го карах тресящ при потегляне то се проявяваше само докато позагрее колата първите няколко потегляния а после се оправяше,но както вече казах от "тръгването" му до "свършването" му времето беше много кратко 
Стария маховик започна сериозно да "препитва" след едно каране на полусъединител във едни потопи и за около 150км след това направо започна да издава ламаринен шум при потегляне,луфта му е около 12мм по окомер,странното е че докато го карах тресящ при потегляне то се проявяваше само докато позагрее колата първите няколко потегляния а после се оправяше,но както вече казах от "тръгването" му до "свършването" му времето беше много кратко Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Mr.Be и 46 госта