Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
FGRC
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SOFIA

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот FGRC » Сря 09 яну 2013 13:52


1,9АФН студен двигател за магистрално каране.Иска натоварване,предполагам знаещите ме разбират какво искам да кажа.




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот brum » Сря 09 яну 2013 15:00


kossis написа:Колега, я като покараш на -10 и напиши дали ти държи повече от 70 в градско и на место като работи мотора. Разбирасе и с пуснато парно. Абе разбираш ме какво искам да кажа.


Зависи колко силно е пуснато парното. Ако купето е загряло и просто поддържа температурата на купето няма да изстива и ще държи не 70, а 90 градуса. Ако обаче купето е студено и парното е пуснато на максимума ще пада и под 70 градуса.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот kossis » Сря 09 яну 2013 15:55


Е това ми трябваше колега като отговор :да: На моя пасат 131 коня го гледам всяка сутрин тоя номер. В едната посока 6 км и са при -8 градуса таман загрее на 70 и аз спра на светофар и хоп 60 градуса от парното вътре. Но имам и една изгоряла свещ на антифриза и събота ги сменям и трите заедно.

Имам и едно друго питане- ще го копирам от другата тема че не им се пише пак, по тоя въпрос !

Един въпрос с повишена трудност в тоя ред на мисли-

Е сега мамка му, тука в работата ми имам до мене един радиатор-дълъг дето грее само себеси и от едната страна входния е на телесна температура 35 градуса, а от другата връщашата е ледена. Така в тоя ред на мисли- аз като барам долния на радиатора на колата и той е леден а горе е някъде 60-70 градуса та дали има слаба циркулация и дали от 60 градуса може долния да е свалил флуида до температурата на околния въздух ?

Дали ми сванахте мисълта. А и радиатора е топъл зад перката като го барам, само долния е леден. :roll:

Пави ми впечатление че на место ако е стигнала стрелката до 70 от ръчканката и като върти вътрешното парно и пак пада на 60 и тнт. За сега залагам на изгорялата свещ на антифриза. Но дали и термостата не е.....
Не ми се сменя термостат, щото до тука като съм сменял на другите кошници -ефекта е бил О. А и виждам че е привидно затворен, ама дали ?
Тая кошница иска магистрала !

Като се сменя термостат на АВФ мотор много ли антифриз губи и може ли да се събере без да се сваля долната кора ?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот brum » Сря 09 яну 2013 16:07


Ако предният радиатор стопли преди стрелката да е стигнала най-горното положение първият път - термостата ти отваря рано. Май отварят на 85-87 градуса (може и да греша, но беше на 80 градуса) а стрелката на 80 стига най-горното положение. След като веднъж е отворил и с парното свалиш температурата трябва да седи затворен и предният радиатор горе дето влиза маркуча да изстине.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот Andonov » Сря 09 яну 2013 16:10


Стрелката се вдига горе още на 75 градуса. Термостата започва да отваря на 87.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот kossis » Сря 09 яну 2013 16:17


Е горния е топъл, ама долния е леден. А от дифузионното размесване и радиатора се нагрява. Но дали термостата не е малко открехнат или пък малко не е дозатворил ?

В крайна сметка ми държи от 60 до 70 като загрее. Тоест е в някаква норма. А и тия свещи греят много, като ги пипах направо пари таралежа. Та сега ми бачкат 2 и като ги направя 3 ще видиме резултата.
Ако държи все 70 за 6 км мисля че е ок при тия минуси.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот brum » Сря 09 яну 2013 17:24


При тия 6км ако стига до 70 градуса (по vag-com) и не качва стрелката до горе, а ти е топъл радиатора където влиза маркуча термостата ти не е читав.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот kossis » Сря 09 яну 2013 21:24


Е хубаво де и горния ли да е леден- нали горе и свещите греят. То тогава тоя двигател няма стопляне. Какво значи стрелката горе ?

И по вагком температурата е с 8-10 градуса по малко, от стрелката на таблото заради цирово аналоговото преобразуване и грешката от това.

И аз го видях личмо това, че при 60 на стрелка - вага казва 54 примерно и с нарастване на температурата грешката намалява, но я има и пак се разминават и при 70 пак вага е по малко !

Тоест и температурата ми на мотора е по малка от тази показана от стрелката.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот Andonov » Чет 10 яну 2013 7:56


От 75 до 105 градуса на мотора, стрелката на таблото стои на 90 градуса.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот kossis » Чет 10 яну 2013 9:35


Точно колега ето това е казано на кратко грешката която дава стрелката при преобразуването на сигнала.
Лошото е че това показва че на стрелката не може да се вярва много :!:

Я кажете това ли е свеща за моя пасат за подгрев на антифриза, като се има в предвид че не е с резба, а е с куплунг за моята кола. Абе като на цилиндровите.

Че моя доставчик ми взел с резба за завиване и тя е доста късичка.

http://cn.oemol.com/oem/en_oem_detail/77001/N10302102/AUDI/SKODA/SEAT/VW_Glowplug.html

Прави ми впечатление че е по къса и по дебела от цилиндровите и тая с куплунга ?

Никой не каза и за сменянето на термостата- отвиват се два шестограма, от другата страна дали се разкача съединението или не ? Алтернатора дали пречи ? Антифриза сигурно изтича, но има ли вариант да се събере от горе или само долу с леген ? О-пръстена с термостата ли е или е гарнитурка?

А и нещо също интересно което се сещам сега- те тия датчиците за температурата са сложени по тръбите и казват че мотора е загрял на примерно 60, обаче термостата е заврян челно към блока и там температурата е по висока. Как мислите, дали има такова разминаване в тези неща ?

:idea: Колеги, колеги- вчера го барах тоя мотор и кво да ви кажа. Майче съм прав. След 6 км - температурата беше 65 по стрелка. външната около 0. Барам горния -топличък, радиатора и той топъл. После барам долния -леден(в него има некъв датчик) и успях да си навра ръката и под вентилатора и да пипна и долу питата на радиатора- ледена беше долу !!!
Като барнах блока на мотора около термостата и щях да се изгоря ! Е изводите можете и сами да ги направите в този момент каква е температурата на антифриза при термостата.
И като отворя капачката на преливника - антифриза се качва от горния връщащ и то с пукане, защото налягането в малкият кръг е голямо !!! :idea:

Тоест това че горното водно е топло, не ни казва колко е нагрят самия мотор и термостата !


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот kossis » Съб 12 яну 2013 22:12


Пиша го в отделен пост, защото като стане много голям и се пише трудно.

Та днеска смених подгревните свещи и - едната както и я измерих беше довиждане - като я отвих и на върха си имаше като от заварка капки метал- направо е извряла и се е разцепила !

След смяната - външната температура беше около -2 и започна да пуши таралежа и да гори антифриза, пипнах и се изгорих.
След пет минути парното започна да духа топло. После пипах и горния маркуч, но в продължение на 20 минути тоя остана леден и всичко беше ледено.

В крайна сметка за 20 минути работа на място стрелката не се одлепи и не показа признаци на загряване, но парното духаше приятно топло и то с по висока скорост на вентилатора !

Горното водно съединение остана ледено до края и отварях капачката да си доливам антифриз и се едно нямаше налягане и топлина :screwy :?: :!:

Тия свещи майче изключиха към 50-60 градуса на антифриза-щото като пипнах към края - вече не пареше, а беше само топъл таралежа !


Потребителски аватар
ti6ogb
Мнения: 379
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
Двигател: AVF - 2001
Местоположение: Gabrovo

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот ti6ogb » Нед 13 яну 2013 15:35


При температура - 13/ -14 колата загря за 5/6 км. до 70 гр.по стрелка(62 по климатроник),което е по-добро от преди смяната на термостата.Че не е фурна то е ясно,но явно стария е отварял малко по-рано.За сега това,а тия свещи не съм ги пипал и не знам дали са наред.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот kossis » Нед 13 яну 2013 18:44


Да колега, язък че им викаме Печки, та те за живи ледарки :да:

Някой да знае има ли адаптация на тия свещи до примерно 80 градуса от ваг-кома :?:

Е разбирасе ако тока от алтернатора и акуто не са достатъчни то и компа няма да разрешава тази консумация :idea:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот samo_pechka » Нед 13 яну 2013 18:54


Някъде бях гледал за PD мотор едни 180 А алтернатори :horror: такъв ми се види труден за "озорване" :D ако ще и пет свещи да има на хантифриза :Mr Green Fun


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1,9 ТДИ AFN пада температурата при работа на място

Мнениеот kossis » Нед 13 яну 2013 19:00


:да: То с тия в цилиндрите стават 7 броя -

4 кандила по 5 А при работен режим -20А*12В= 240 Вата (нали и те бачкат като е студ - докато мотора баца)
3 кандила по 8 А --------------------24А*12В= 288 Вата

общо- 528 Вата за / 44 А ток - ич не е малко :!:

Сметката не я правя при стартов ток на свещите щото ще ахнете !

Щото стартовия ток е 10 и 17 ампера на нова свещ както следва за едните и другите !

послепис :
Ех, едно време музиката ми беше 500 вата, а сега свещите :roll: :lol:, живот и преоритети !

Доволен съм от смяната на свещите- от нас до Централна гара (3-4 км) при температура -2 навън, започна да духа топло. При мене температурата я държи от 60 до 70 по стрелка, като на светофарите пада до 60- Незнам това дали е правилно .

Когато е 65 според стрелката -радиатора ми е леден надолу. А като е около 70 - термостата почти е започнал да отваря. Щото долния е почти загрял. Да не забравяме че температурата при термостата е по висока от тази на стрелката.
Е не изключвам и възможноста термостата ми да отваря малко по рано !
Но за сега и така ме устройва, пък ще видиме.

Колега ti6ogb, като гледам и при тебе тия цифри на Целзий се въртят някъде там. И да, не е фурна, ама става ! Не каза как се сменя тоя термостат, ако си го гледал де ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milenski_77 и 27 госта