Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
- samo_pechka
- Мнения: 9066
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Да ти кажа ...вкарай най-големия , който може да влезе
. Отделно има едни ,дето се ползват за малки камиончета и други . Т.е. те са с маалко по-малък стартов ток , но пък са с дебели плочи направени и вероятността да се случи това което е станало при теб , а именно прекъсване на връзка или плоча , се минимизира . То верно , в Бг вс. си е и на късмет малко 
- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
сегашня като го гледам май заема цялото пространство
.А като марка какво ще препоръчате?То зависи и от паричките де,но незнам сега кои масово се купуват.Какви са ви наблюденията от winmaxx.Някой ползва ли такъв?
- tdi fen
- Мнения: 4746
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
зависи от паричките varta,exide,banner,berga от по-евтините gigawatt може и монбат
- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Здравейте отново.Днес поразгледах на светло как са клемите и се оказа, че плюсовата беше поразхлабена,а и има някакъв допълнителен кабел към нея свързан с болт-и той беше разхлабен и може би не е правил добър контакт.Затегнах,колата си запали нормално,покарах гасих,пак палих-проблеми никакви.Замерих с мултицет напрежението на акумулатора преди да запаля-12.20волта.Знам,че за добре зареден трябва да е над 12.60волта,но мисълта ми беше,че ако има избила връзка или клетка щеше да показва под 12 волта.При вече загрял и работещ мотор,алтернатора дава 14.20-14.40 волта което мисля е много добре.Ще видим как ще се представи занапред акумулатора.
Поздрави :)
Поздрави :)

- tdi fen
- Мнения: 4746
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
зареди го на зарядно
- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Здравейте колеги :)Да не пускам нова тема та....в нета се зачетох за маслата и по-точно как можем в домашни условия да си проверим състоянието на маслото.Капка от щеката се капва на някаква попивателна хартия,ама точно каква трябва да е незнам.Аз използвах бяла салфетка.И според начина на петната които се получават след 5,6 часа да кажем,можем да определим състоянието на маслото.Ясно че най-добре може да се определи в лаборатория,но не е така достъпно за всеки и било скъпо удоволствие.
Признак за все още добро масло е това че по-бързо трябва да се разлива(да попива)и съответно цветът да е светъл.При мен се получи сивкав цвят,на лапма почти прозрачно беше петното и в средата имаше черни петънца явно сажди.Някой от вас правил ли е подобни опити или не?Цялато ми питане за това е че аз минавам много малко км за година.Маслото да кажем ми е за 10000,но за година аз ще мина 3500 ориентировъчно и то 90% от тях градско.Ясно,че при градско каране ресурса на маслото по-бързо свършва и при мен се получава така че за година трябва да сменя масло на изминати 3000-4000км.Затова според мен е хубаво да може човек горе-долу да определи как е маслото.Четох че й в някои бензиностанции продавали тест ленти за определяне състоянието на маслото.Има ли ги и някой да ли ги е ползвал?
Благодаря!
Признак за все още добро масло е това че по-бързо трябва да се разлива(да попива)и съответно цветът да е светъл.При мен се получи сивкав цвят,на лапма почти прозрачно беше петното и в средата имаше черни петънца явно сажди.Някой от вас правил ли е подобни опити или не?Цялато ми питане за това е че аз минавам много малко км за година.Маслото да кажем ми е за 10000,но за година аз ще мина 3500 ориентировъчно и то 90% от тях градско.Ясно,че при градско каране ресурса на маслото по-бързо свършва и при мен се получава така че за година трябва да сменя масло на изминати 3000-4000км.Затова според мен е хубаво да може човек горе-долу да определи как е маслото.Четох че й в някои бензиностанции продавали тест ленти за определяне състоянието на маслото.Има ли ги и някой да ли ги е ползвал?
Благодаря!
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Ами дори и да караш колата само градско, то хората са го казали - масло се сменя на 8-10 хил. км или 10-12 месеца, зависи от качеството и самото масло, разбира се.
- samo_pechka
- Мнения: 9066
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
При предимно градско каране падат наполовина км. за смяната му . Т.е. от десет на пет , пет и петстотин км. и сменяш ( примерно )
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
И това защо
?
?- samo_pechka
- Мнения: 9066
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Един път защото се "навъртат" часовете за работа на мотора, за много по-"малко" километри . Втори път присадките п/в окислителните процеси се изчерпват много по-бързо ( студено/топло/ ниски обороти на мотора и т.н. ) . Това натоварва мотора и маслото му преждевременно, променят се вискозитет , мазилни качества и др. . И затова е силно препоръчително по-ранната му смяна ( говоря за изминати км. градско ) .
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Аз знам, че масло се сменя на предписаните от производителя километри (примерно 7-8 хил. за бензиновите двигатели) ИЛИ не по-късно от 12 месеца от предишната смяна. Което дойде първо. 

-
mtm_golf
- Мнения: 271
- Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Както един познат с блокирал двигател каза: "Вече ще си сменям редовно маслото на всеки 50 000км." Аз лично на 10 000км. макс. 12 000....
-
BOGOOO
- Мнения: 47
- Регистриран на: Вто 04 яну 2011 9:20
- Автомобил: Vw Golf mk4 TDi
- Двигател: AJM - 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
някой ще сподели ли мнение относно добавките за чистене на дюзи на Liqui Moli и Carlube. Дали си струва да се ползват и изобщо как се установява, че дюзите са ти "запушени"? :)
-
valiosport
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Не е нужно да чакаш да се запушат дюзите, че да слагаш добавка, добавка се слага периодично
Точно от тази добавка на Лики Моли слагам, аз правя така като намалее горивото, отивам на колонката, сипвам половината добавка(цялата е за 70 литра) и пълня резервара до половината, максимум 25 литра защото резервата е 7 литра, паля колата и газ някъде надълго да мина поне 300км. и на нормални обороти не на 1800, някъде на около 2500 до 3000 оборота, това го правя с цел да не се утаява добавката, като се прибера си доливам резервара и си сменям горивния филтър.
Аз така процедирам, не е нужно и ти да правиш така.
Точно от тази добавка на Лики Моли слагам, аз правя така като намалее горивото, отивам на колонката, сипвам половината добавка(цялата е за 70 литра) и пълня резервара до половината, максимум 25 литра защото резервата е 7 литра, паля колата и газ някъде надълго да мина поне 300км. и на нормални обороти не на 1800, някъде на около 2500 до 3000 оборота, това го правя с цел да не се утаява добавката, като се прибера си доливам резервара и си сменям горивния филтър.
Аз така процедирам, не е нужно и ти да правиш така.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта