Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот samo_pechka » Съб 27 дек 2014 20:50


Да ти кажа ...вкарай най-големия , който може да влезе :biggrin . Отделно има едни ,дето се ползват за малки камиончета и други . Т.е. те са с маалко по-малък стартов ток , но пък са с дебели плочи направени и вероятността да се случи това което е станало при теб , а именно прекъсване на връзка или плоча , се минимизира . То верно , в Бг вс. си е и на късмет малко :redface




Потребителски аватар
iliyan nikolov
Мнения: 46
Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
Автомобил: vw passat b5
Двигател: 1.9 tdi AFN
Местоположение: Сливен

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот iliyan nikolov » Съб 27 дек 2014 21:56


сегашня като го гледам май заема цялото пространство :biggrin .А като марка какво ще препоръчате?То зависи и от паричките де,но незнам сега кои масово се купуват.Какви са ви наблюденията от winmaxx.Някой ползва ли такъв?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4722
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот tdi fen » Съб 27 дек 2014 23:03


зависи от паричките varta,exide,banner,berga от по-евтините gigawatt може и монбат


Потребителски аватар
iliyan nikolov
Мнения: 46
Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
Автомобил: vw passat b5
Двигател: 1.9 tdi AFN
Местоположение: Сливен

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот iliyan nikolov » Нед 28 дек 2014 11:36


Здравейте отново.Днес поразгледах на светло как са клемите и се оказа, че плюсовата беше поразхлабена,а и има някакъв допълнителен кабел към нея свързан с болт-и той беше разхлабен и може би не е правил добър контакт.Затегнах,колата си запали нормално,покарах гасих,пак палих-проблеми никакви.Замерих с мултицет напрежението на акумулатора преди да запаля-12.20волта.Знам,че за добре зареден трябва да е над 12.60волта,но мисълта ми беше,че ако има избила връзка или клетка щеше да показва под 12 волта.При вече загрял и работещ мотор,алтернатора дава 14.20-14.40 волта което мисля е много добре.Ще видим как ще се представи занапред акумулатора.

Поздрави :) :love.vwclub


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4722
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот tdi fen » Нед 28 дек 2014 11:38


зареди го на зарядно


Потребителски аватар
iliyan nikolov
Мнения: 46
Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
Автомобил: vw passat b5
Двигател: 1.9 tdi AFN
Местоположение: Сливен

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот iliyan nikolov » Съб 21 фев 2015 18:18


Здравейте колеги :)Да не пускам нова тема та....в нета се зачетох за маслата и по-точно как можем в домашни условия да си проверим състоянието на маслото.Капка от щеката се капва на някаква попивателна хартия,ама точно каква трябва да е незнам.Аз използвах бяла салфетка.И според начина на петната които се получават след 5,6 часа да кажем,можем да определим състоянието на маслото.Ясно че най-добре може да се определи в лаборатория,но не е така достъпно за всеки и било скъпо удоволствие.
Признак за все още добро масло е това че по-бързо трябва да се разлива(да попива)и съответно цветът да е светъл.При мен се получи сивкав цвят,на лапма почти прозрачно беше петното и в средата имаше черни петънца явно сажди.Някой от вас правил ли е подобни опити или не?Цялато ми питане за това е че аз минавам много малко км за година.Маслото да кажем ми е за 10000,но за година аз ще мина 3500 ориентировъчно и то 90% от тях градско.Ясно,че при градско каране ресурса на маслото по-бързо свършва и при мен се получава така че за година трябва да сменя масло на изминати 3000-4000км.Затова според мен е хубаво да може човек горе-долу да определи как е маслото.Четох че й в някои бензиностанции продавали тест ленти за определяне състоянието на маслото.Има ли ги и някой да ли ги е ползвал?



Благодаря!


Потребителски аватар
GreyGreen
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 28 яну 2015 10:48
Автомобил: A4
Двигател:

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот GreyGreen » Нед 22 фев 2015 16:31


Ами дори и да караш колата само градско, то хората са го казали - масло се сменя на 8-10 хил. км или 10-12 месеца, зависи от качеството и самото масло, разбира се.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот samo_pechka » Нед 22 фев 2015 23:06


При предимно градско каране падат наполовина км. за смяната му . Т.е. от десет на пет , пет и петстотин км. и сменяш ( примерно )


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот lz2aii » Пон 23 фев 2015 8:41


И това защо :gruebel ?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот i.e.i » Пон 23 фев 2015 9:43


Конденз :th_up


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот samo_pechka » Пон 23 фев 2015 10:28


Един път защото се "навъртат" часовете за работа на мотора, за много по-"малко" километри . Втори път присадките п/в окислителните процеси се изчерпват много по-бързо ( студено/топло/ ниски обороти на мотора и т.н. ) . Това натоварва мотора и маслото му преждевременно, променят се вискозитет , мазилни качества и др. . И затова е силно препоръчително по-ранната му смяна ( говоря за изминати км. градско ) .


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот НарКол » Пон 23 фев 2015 11:57


Аз знам, че масло се сменя на предписаните от производителя километри (примерно 7-8 хил. за бензиновите двигатели) ИЛИ не по-късно от 12 месеца от предишната смяна. Което дойде първо. :th_up


mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот mtm_golf » Чет 26 фев 2015 22:04


Както един познат с блокирал двигател каза: "Вече ще си сменям редовно маслото на всеки 50 000км." Аз лично на 10 000км. макс. 12 000....


BOGOOO
Мнения: 47
Регистриран на: Вто 04 яну 2011 9:20
Автомобил: Vw Golf mk4 TDi
Двигател: AJM - 2000
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот BOGOOO » Чет 26 фев 2015 22:57


някой ще сподели ли мнение относно добавките за чистене на дюзи на Liqui Moli и Carlube. Дали си струва да се ползват и изобщо как се установява, че дюзите са ти "запушени"? :)


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот valiosport » Чет 26 фев 2015 23:36


Не е нужно да чакаш да се запушат дюзите, че да слагаш добавка, добавка се слага периодично :mhihi
Точно от тази добавка на Лики Моли слагам, аз правя така като намалее горивото, отивам на колонката, сипвам половината добавка(цялата е за 70 литра) и пълня резервара до половината, максимум 25 литра защото резервата е 7 литра, паля колата и газ някъде надълго да мина поне 300км. и на нормални обороти не на 1800, някъде на около 2500 до 3000 оборота, това го правя с цел да не се утаява добавката, като се прибера си доливам резервара и си сменям горивния филтър.
Аз така процедирам, не е нужно и ти да правиш така.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта