Здравейте колеги, имам питане относно това: кога мотора работи по-тихо и по меко и кога по-шумно и по-твърдо ? Имам предвид от гледна точка на сместа т.е. как работи мотора при по- богата смес и съответно при по-бедна смес....питам , защото оня ден и подадох малко повече гориво на моята кола и започна да върви повече, но мотора стана малко по-шумен и работи по-твърдо...та чакам мнения
п.п. мотора е 1,6 тд с кулер 80к.с.
работа на мотора при богата смес
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Моето мнение е, че когато е точно сместа работи най-тихо. Имам впечатление, че когато е бедна доста трака доста, още повече, че с богата смес центровката може малко да се върне назад. Ти не си я бутал вероятно и затова ти работи шумно. Ако с тази смес бутнеш центровката съвсем малко назад би трябвало да ти набира и по-бързо. Освен това при различните помпи е различно. На помпа "лукас" от механичните знам едно болтче с което се удължава момента на впръскване и започва да работи по-тихо и да върви по-добре. Отделно има регулиране на турбото, като надуе да пусне повече гориво, ако си бутнал там е нормално да стане по-шумна.
Колега Zinoto, помпата е БОШ механича и я пипам отзад има едно като болт над ел. клапана на помпата...като го навивам пуска повече и обратно като го разхлабвам пуска по малко гориво/как точно се определя колко трябва да е порцията гориво???/ ...центровка не съм пипал, но искам да пипна малко и налягането на надува на турбината, ако знаеш обясни ми как и откъде става номера...
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Порцията на тези помпи се прави на стенд. Ориентировъчно можеш да се ръководиш от вървенето и пушека, но само ако компресията ти е добре, дюзите не пикаят и отварят на предписаното налягане, чист въздушен и нафтов филтър и точна центровка. От опит знам, че при малко по-богата смес от заводското разхода е по-малкък, но преминеш ли границата на оптималното може да стане лакома като змей. Аз ползвам друг ориентир: пак всичко от гореизброените неща е проверено + подгревните свещи. На -10 градуса с хубава нафта без никакви добавки трябва да запали от един оборот с едно подгряване и без газ и да заработи равномерно веднага без да мени обороти. Налягането на турбото се регулира от клапана за максималното налягане, малко се натяга, да изпуска част от изгорелите газове при по-голямо налягане, ама без манометър не те съветвам да пипаш.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 42 госта