почистване на горивен филтър

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Vanich
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

почистване на горивен филтър

Мнениеот Vanich » Нед 30 ное 2008 17:29


Преди 15 000км смених горивният филър, но ми се струва, че ще е добре да развия капачката от долу да изтече мръсотията. От време на време съм карал пасата с евтина нафта и със сигурност са се насъбрали мизериики.
Някой правил ли е тази процедура? Вздух в системата ще остане ли?




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 30 ное 2008 18:08


Я направо си смени филтъра - :idea3


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 30 ное 2008 18:11


Е на 15000 е малко рано да се сменя, ама ако наистина е затлачен с боклуци, почистване едва ли ще му помогне.


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Мнениеот K » Нед 30 ное 2008 18:38


На колко хиляди е добре да се сменя филтъра ? Минал съм вече над 20 хиляди и се ослушвам за смяна


Потребителски аватар
PESHERLAN
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот PESHERLAN » Нед 30 ное 2008 18:41


K написа:Минал съм вече над 20 хиляди и се ослушвам за смяна


:да:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Нед 30 ное 2008 19:26


Това с почистването го забрави, един филтър струва 36лв. не е милион. Аз го сменям през смяна на масло, тоест 20000км., но карам и с хубава нафта.... или поне си мисля, че карам с такава.... :roll:

Последна промяна от morfei1 на Нед 30 ное 2008 19:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vanich
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vanich » Нед 30 ное 2008 19:26


Филтъра с който съм в момента е купен оригинален за 76лв от Порше и нямам нямерения да го сменям преди 30 000км на колкото е нормално да се сменя!
Единствено ме интересува дали ще се получи въздушна възглавница във горивната система при иточване на боклуците, ако има такива??!!


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Нед 30 ное 2008 19:32


Vanich написа:Филтъра с който съм в момента е купен оригинален за 76лв от Порше и нямам нямерения да го сменям преди 30 000км на колкото е нормално да се сменя!
Единствено ме интересува дали ще се получи въздушна възглавница във горивната система при иточване на боклуците, ако има такива??!!


Ох като почнете с тези ОРИГИНАЛНИ части от Порше, където правят супер пробег и цените им са x2. Блажени са вярващите.

Въпреки че филтрите ви са супер оригинални имайте предвид, че можете да го скапите точно след първото зареждане с кофти нафта. Да не си мислите, че щом вашите са двойно по-скъпи не се задръстват? За нищо на света няма да карам горивния си филтър 30000км., поне докато живея в България и карам с V-power, който сигурно е по-зле от Биодизела в Германия :(

Малко се отклонявам от темата, но какъв е пробега на оригинален въздушен филтър от Порше?


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Нед 30 ное 2008 20:02


Аз пък горивен филтър не съм сменял от 3 или 4 години! Да, не се шегувам ;) Изминати са към 30-40 000 км. и не виждам смисъл да го сменям.
Почвате леко да се превръщате в параноици :lol: Сменяй, ако има нужда - ще усетиш. Преди като карах с "наливно" гориво имах проблеми и смених почти нов филтър. От тогава насетне - резервоара никога под 10-15 литра и вече 4-та година нямам проблеми :)
А за почистване - кажи как би могло да стане това??? За цената му не си заслужава да се правят каквито и да било експерименти.


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Нед 30 ное 2008 20:20


Не, че някой ме е питал, ама да споделя и аз. Всички филтри и маслото задължително на 10к км. Онзи ден реках ей така ревизионно да проверя как е въздушния филтър след 6к км и трябва да ви кажа, че плачеше за смяна. Целия беше набит с пепел и мръсотия. Тия цифри дето ги казвате - 20-30-40к км сигурно са за Германия, ама за нашите условия - чисти и хубави пътища и качествени и добри горива .... филтрите трябва да се сменят доста по-често, ако си цените колите. Мое мнение.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Нед 30 ное 2008 20:31


Профилактичното изтупване на въздушния филтър на 5000км е много добра идея, която е почти задължително да се прави в нашата прашна държава. За съжаление аз не го изтупвам на 5000км. защото ме мързи, но задължително го сменям на 10000км, защо така или иначе си го плащам в следващите 10000км. в повишен разход, ако пропусна да го сменя.

До 30000км. си позволявам да карам само филтъра на купето.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 30 ное 2008 20:48


В новите двигатели, говоря за помпа-дюза, смяната на горивния филтър се препоръчва на 60 000 км! Това е естествено при тяхното гориво. За България е добре на 30 000 км, но естествено при каране с читава нафта, без съмнителни горивни източници.


Потребителски аватар
recaro_7
Мнения: 73
Регистриран на: Чет 10 яну 2008 20:49
Автомобил: Vw Passat B5.5 tdi
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот recaro_7 » Нед 30 ное 2008 20:55


Точно така...колегата по-горе е много прав :lol:
Аз го потупвам моят възд.филтър на 2500-3000км. и си е екстра.
Но да 10000км задължително въннн :wink: .


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Нед 30 ное 2008 21:11


The^Maniac написа:...ама за нашите условия - чисти и хубави пътища и качествени и добри горива ....

Че какво ни е на горивата :lol: По-вероятно е да си запушиш горивния филтър от продължително каране на резервата - ще го напълниш с всичко, което е по дъното на резервоара :?
Рядко оставам с под 1/3 от горивото в резервоара и оттук смятам, че не е необходимо горивният филтър да се сменя със същата честота както въздушния - той яде периодично бой, а на смяна на маслото отива в коша :)


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Нед 30 ное 2008 22:44


Smeagol написа:
The^Maniac написа:...ама за нашите условия - чисти и хубави пътища и качествени и добри горива ....

Че какво ни е на горивата :lol: По-вероятно е да си запушиш горивния филтър от продължително каране на резервата - ще го напълниш с всичко, което е по дъното на резервоара :?
Рядко оставам с под 1/3 от горивото в резервоара и оттук смятам, че не е необходимо горивният филтър да се сменя със същата честота както въздушния - той яде периодично бой, а на смяна на маслото отива в коша :)


Добре де колега, ама тая мизерия на дъното от къде ли е дошла? Не цялата ла*нарщина се утаява!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 38 госта