Колеги, трябва да сменям масло и консумативите към него - става въпрос за Голф 4, 1.9тди 99г. И тъй като имам канал и на предишната кола винаги сам си си сменял тези неща ( но тя беше Форд и бензинова) искам да ви попитам следното :
1. Има ли някакви тънкости при смяната на горивния филтър- чувал съм, че новият трябва да се пълни с нафта и тем подобни?
2. Да ми кажете как се сменя масленият, понеже не съм сменял досега такъв- хартиен ми дадоха и къде му е кутията - с него по не съм наясно..
Благодаря ВИ!
Смяна горивен и маслен филтри
Еми при горивния махаш скобите, откачаш го и преди да сложиш новия както спомена трябва да го напълниш с нафта, не че е фатално, ако забравиш ама ще се озори колата докато подкачи и го напълни за да запали!
Сега относно масления - на Голф 4 не зная как е положението, но предполагам няма да е много по различно от на Голф 3! На Г3 масления няма кутия и на старите ТДИ като моя се намира отпред и отдолу на двигателя точно под радиатора - един черен цилиндър, който е с гладки стени и ти трябва по-специален ключ за да го отвинтиш! Като погледнеш в кухината между двигателя и радиатора трябва да се вижда, предполагам като махнеш пласмасовия капак на двигателя де, защото на 4-ката той е по-големичък.
Сега относно масления - на Голф 4 не зная как е положението, но предполагам няма да е много по различно от на Голф 3! На Г3 масления няма кутия и на старите ТДИ като моя се намира отпред и отдолу на двигателя точно под радиатора - един черен цилиндър, който е с гладки стени и ти трябва по-специален ключ за да го отвинтиш! Като погледнеш в кухината между двигателя и радиатора трябва да се вижда, предполагам като махнеш пласмасовия капак на двигателя де, защото на 4-ката той е по-големичък.
- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=123889
Няма проблем да се развие с такъв ключ. Ако ключе е с верига сложи един парцал да не надереш капачката.



Няма проблем да се развие с такъв ключ. Ако ключе е с верига сложи един парцал да не надереш капачката.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
искам да споделя с вас за смяната на масления филър....преди години имах бенз.голф и от приятели дочух, че при смяната на масления филтър предварително го пълнели с масло...направих същото и сипах маслото в двигателя до небходимото количество и запалих мотора....и какво се получи - не дигаше налягане не и не двигателя се разтропа ...уплаших се и загасих. чудих се кво да правя и накрая реших тропа не ттропа трябва да вдигне налягането и повторно запалих е некак си го вдигна.... от тогава никога не го правя този вариант...сигурно се е образувала въздушна тапа , незнам.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
OvivO написа:Това важи по-скоро за горивния филтър - да се напълни предварително.
А ако филтъра е от металните, завиващи се, то е хубаво да се намаже гумения пръстен, който е на филтъра , леко с масълце, поне аз така знам и съм го правил.
разбира се , горивния задължително го пълня за да не се мъчи електромотора и веднага пали.
пс: а що се отнася до завиване стягам само на ръка и не с пълната си сила и после отвиване пак на ръка.
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Stivi написа:Тези приятели не са разбирали много от коли,може и те да са чули за пълненето на горивния и са решили че щом е филтър все се пълни
Хм това май опира до майстор, всеки различно ми е казвал. Говоря за филтрите които са от ламарина и се завиват директно.
На няколко пъти съм виждал да пълнят масления филтър и след запитване от моя страна са ми казвали.
-Нали докато се напълни (изгасне лампата на таблото) работи без масло.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта