Смяна горивен и маслен филтри

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Iritais
Мнения: 54
Регистриран на: Нед 29 юни 2008 12:00
Автомобил: Golf 5 Plus
Двигател: BKC 2006
Местоположение: София

Смяна горивен и маслен филтри

Мнениеот Iritais » Сря 07 яну 2009 20:33


Колеги, трябва да сменям масло и консумативите към него - става въпрос за Голф 4, 1.9тди 99г. И тъй като имам канал и на предишната кола винаги сам си си сменял тези неща ( но тя беше Форд и бензинова) искам да ви попитам следното :

1. Има ли някакви тънкости при смяната на горивния филтър- чувал съм, че новият трябва да се пълни с нафта и тем подобни?

2. Да ми кажете как се сменя масленият, понеже не съм сменял досега такъв- хартиен ми дадоха и къде му е кутията - с него по не съм наясно..

Благодаря ВИ!




Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetman » Сря 07 яну 2009 20:53


Еми при горивния махаш скобите, откачаш го и преди да сложиш новия както спомена трябва да го напълниш с нафта, не че е фатално, ако забравиш ама ще се озори колата докато подкачи и го напълни за да запали!
Сега относно масления - на Голф 4 не зная как е положението, но предполагам няма да е много по различно от на Голф 3! На Г3 масления няма кутия и на старите ТДИ като моя се намира отпред и отдолу на двигателя точно под радиатора - един черен цилиндър, който е с гладки стени и ти трябва по-специален ключ за да го отвинтиш! Като погледнеш в кухината между двигателя и радиатора трябва да се вижда, предполагам като махнеш пласмасовия капак на двигателя де, защото на 4-ката той е по-големичък.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Сря 07 яну 2009 21:35


На Голф 4, масления филтър се намира отгоре и се сменя отгоре. Като отвориш капака, в средата има една алуминиева тръба, отгоре е с пластмасова капачка. Там се намира масления филтър. Въпросната капачка се развива със специален ключ.

Изображение


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Мнениеот OvivO » Чет 08 яну 2009 10:50


Според мен не би било проблем да се развие и със ключ за старите филтри, тези с коланите . . . Ако се стегне хубаво и се внимава . . .


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Luciano » Чет 08 яну 2009 11:08


http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=123889
:shock :shock :shock

Няма проблем да се развие с такъв ключ. Ако ключе е с верига сложи един парцал да не надереш капачката.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Чет 08 яну 2009 11:55


искам да споделя с вас за смяната на масления филър....преди години имах бенз.голф и от приятели дочух, че при смяната на масления филтър предварително го пълнели с масло...направих същото и сипах маслото в двигателя до небходимото количество и запалих мотора....и какво се получи - не дигаше налягане не и не двигателя се разтропа ...уплаших се и загасих. чудих се кво да правя и накрая реших тропа не ттропа трябва да вдигне налягането и повторно запалих е некак си го вдигна.... от тогава никога не го правя този вариант...сигурно се е образувала въздушна тапа , незнам.


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Мнениеот OvivO » Чет 08 яну 2009 12:01


Това важи по-скоро за горивния филтър - да се напълни предварително.

А ако филтъра е от металните, завиващи се, то е хубаво да се намаже гумения пръстен, който е на филтъра , леко с масълце, поне аз така знам и съм го правил.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Чет 08 яну 2009 12:08


OvivO написа:Това важи по-скоро за горивния филтър - да се напълни предварително.

А ако филтъра е от металните, завиващи се, то е хубаво да се намаже гумения пръстен, който е на филтъра , леко с масълце, поне аз така знам и съм го правил.

разбира се , горивния задължително го пълня за да не се мъчи електромотора и веднага пали.

пс: а що се отнася до завиване стягам само на ръка и не с пълната си сила и после отвиване пак на ръка.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Чет 08 яну 2009 13:42


kiko946 написа:преди години имах бенз.голф и от приятели дочух, че при смяната на масления филтър предварително го пълнели с масло...


Тези приятели не са разбирали много от коли,може и те да са чули за пълненето на горивния и са решили че щом е филтър все се пълни :lol:


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Чет 08 яну 2009 13:48


Stivi написа:Тези приятели не са разбирали много от коли,може и те да са чули за пълненето на горивния и са решили че щом е филтър все се пълни :lol:

Хм това май опира до майстор, всеки различно ми е казвал. Говоря за филтрите които са от ламарина и се завиват директно.
На няколко пъти съм виждал да пълнят масления филтър и след запитване от моя страна са ми казвали.
-Нали докато се напълни (изгасне лампата на таблото) работи без масло.


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Мнениеот OvivO » Чет 08 яну 2009 13:52


Е то дърпа маслото ( би трябвало ) за секунда-две, а по стените на цилиндрите е останало някакво остатъчно - все пак си е смазано !

Вчера го смених и лампичката ми загасна още със запалването. Това за първи път ми се случва, обикновено мига един-два пъти на други коли като съм сменял.


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Чет 08 яну 2009 16:58


С какво разви последно кутията на филтъра?


Потребителски аватар
Iritais
Мнения: 54
Регистриран на: Нед 29 юни 2008 12:00
Автомобил: Golf 5 Plus
Двигател: BKC 2006
Местоположение: София

Мнениеот Iritais » Чет 08 яну 2009 17:17


Колеги, благодаря ви много за изчерпателните отговори :D



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта