след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот kiko946 » Чет 12 мар 2009 23:45


след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности ,плюсове и минуси ....кой е комон раил и кой помпа дюза ? моля някой колега накратко да обясни.

моля добрин не заключвай.

Последна промяна от kiko946 на Чет 12 мар 2009 23:48, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот dobrin » Чет 12 мар 2009 23:47


Ползвай малко търсачката. Разлики има в буталата, в турбините и т.н. Освен това и двата двигателя са помпа-дюза.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот kiko946 » Чет 12 мар 2009 23:57


комон райла , на път ли е вече към отпадане итова ли е вече по перспективната система , по мощен и сигурно по икономичен - помпа дюза ?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот dobrin » Чет 12 мар 2009 23:58


Напротив, от 2007 края мисля, ФВ се отказа от помпа-дюза и двигателите им са комън рейл. Но всичко това е писано достатъчно за него. Просто потръси и почети във форума.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот kiko946 » Пет 13 мар 2009 0:05


ако я знаеш темата къде е моля пусни ми линка


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот dobrin » Пет 13 мар 2009 0:08


search.php?keywords=%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D1%8A%D0%BD+%D1%80%D0%B5%D0%B9%D0%BB+%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0+%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B0&terms=all&author=&fid[]=24&sc=1&sf=titleonly&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот bai_ILIA » Пет 13 мар 2009 18:57


dobrin написа:Напротив, от 2007 края мисля, ФВ се отказа от помпа-дюза и двигателите им са комън рейл. Но всичко това е писано достатъчно за него. Просто потръси и почети във форума.

VW дълги години отказваха да минат на Common Rail и затова си имаха собствена ТДИ ПД система, която е по-шумна и по-лакома, но и по-бърза :twisted: ...Ама то е много просто - Common Rail е патент на Bosch и нашите тарикати от ВАГ не им се плащаше за това ама накрая се предадоха :)


Потребителски аватар
soto73
Мнения: 397
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 12:11
Автомобил: VW Passat B8 SPORT 2TDI BMT
Двигател: CRLB 2015
Местоположение: Мадрид/Ямбол
Контакти:

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот soto73 » Пет 13 мар 2009 19:54


bai_ILIA написа:VW дълги години отказваха да минат на Common Rail и затова си имаха собствена ТДИ ПД система, която е по-шумна и по-лакома, но и по-бърза :twisted: ...Ама то е много просто - Common Rail е патент на Bosch и нашите тарикати от ВАГ не им се плащаше за това ама накрая се предадоха :)

За по-шумен съм съгласен ама за по-лаком :roll:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот morfei1 » Пет 13 мар 2009 19:56


Еми ако може да се вярва на показанията които дават като среден разход , градско, извънградско..... комън рейл дава по-нисък разход.... :roll:


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот feikot » Съб 14 мар 2009 17:09


Ами аз може и да не съм вещ,в тия дизели,помпи дюзи и комън рейли, ама къде по икономичен ще е от 5 литра смесено да речем.Моя пасат е с AFN двигател като на италианския талон пишеше AVG, както и да е,явно това е нашия стандарт.Ами той ми гори 5, колко по икономичен да е, а до колкото разбрах е помпа-дюза.Така ли е ?


Потребителски аватар
mimojef
Мнения: 82
Регистриран на: Пет 07 ное 2008 23:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот mimojef » Съб 14 мар 2009 17:26


feikot написа:Ами аз може и да не съм вещ,в тия дизели,помпи дюзи и комън рейли, ама къде по икономичен ще е от 5 литра смесено да речем.Моя пасат е с AFN двигател като на италианския талон пишеше AVG, както и да е,явно това е нашия стандарт.Ами той ми гори 5, колко по икономичен да е, а до колкото разбрах е помпа-дюза.Така ли е ?

Не е така.
Нито е Помпа Дюза Нито е Комън Рейл


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот propparo » Съб 14 мар 2009 18:44


Точно така АФН-а си е чисто и просто ТДИ.
Комънрейла наистина е по-икономичен от помпа-дЮзата говорейки за съотношение мощност--разход.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот feikot » Съб 14 мар 2009 18:51


mimojef написа:
feikot написа:Ами аз може и да не съм вещ,в тия дизели,помпи дюзи и комън рейли, ама къде по икономичен ще е от 5 литра смесено да речем.Моя пасат е с AFN двигател като на италианския талон пишеше AVG, както и да е,явно това е нашия стандарт.Ами той ми гори 5, колко по икономичен да е, а до колкото разбрах е помпа-дюза.Така ли е ?

Не е така.
Нито е Помпа Дюза Нито е Комън Рейл



И това добре ли е или зле, добър ли е защото нямам наблюдение от доста време, но засега ме учудва колко е добър


Потребителски аватар
mimojef
Мнения: 82
Регистриран на: Пет 07 ное 2008 23:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот mimojef » Съб 14 мар 2009 19:38


Добър си е мотора. Някой биха казали, че е по-добър от дюза помпата, но аз не съм съглазен с това твърдение. Принципно мотора ти е с голям капацитет, но е от по-старата генерация (от 1996). Твоя е 110 коня а ПД-то е 116 което не е кой знае какъв +. ПД-то е малко по-икономичен от твоя, което също не е кой знае какъв +. А сега дойде момент да спомена най големия + на ПД-то а именно ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ! Твоят е доста по тромав и няма как да не е при сравнение на 235-те Нютона на AFN мотора с 285-те на AJM който е ПД и се ползва от Флксваген от 1998 до 2000г . А да не говорим за ATJ който пък е от 1999г. и е с 310 Нютон метра което го прави един доста еластичен и динамичен мотор, който буквално те залепя за облегалката при 1900 оборота!!!
Посочените двигатели са 1.9 литрови :012:


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот feikot » Съб 14 мар 2009 20:00


Абе той тоя и той доста залепя, а и аз мисля да го чипосам, някакви препоръки- съвети къде да го направя

А и не знам дали има някакво отражение но колата е 2000г. не е ли редно да е със ATJ или поне там другия който каза средния... а и мисля че чипа ще вдигне доста нютоните
edit- na 313



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Danny boy и 30 госта