Здравейте, проблемът ми е следният.
Сутрин при първо палене свещите си подгряват както трябва, бендиксът ми изпуска (но не в това ми е проблема сега) а в това, че върти супер дълго време без да запали. Чак след 3-4-5 минути пали. И днеска за първи път като запали ми направи един проблем, светна ми лампата за маслото почна да мига и да пищи нещо там...после запали и сичко си беше в норми, нито свети нито пищи. Както казах това с пищенето ми го направи за първи път (след продължително въртене на стартера без да изпусне бендикса), а с това ТРУДНО палене го прави от няколко дена насам.
От къде може да е проблема?
ДВГ - AEF
Модел на количката : VW Polo 1.9D 1999 година (6N)



Проблем при първо палене :(
- djdaka
- Мнения: 207
- Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
- Автомобил: VW Tiguan R-line
- Двигател: CUV 150hp
- Местоположение: Русе
Re: Проблем при първо палене :(
При тези температури, а пали трудно... да не е прескочил ремъка и да е изгубила центровка.
Поздрави
Поздрави
- eras3r
- Мнения: 763
- Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 22:13
- Автомобил: Citroen C5 2014г
- Двигател: 2 0hdi 163hp
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем при първо палене :(
Надали ще е от ремъка, понеже това го прави ако не е палена примерно от вечерта до сутринта. Иначе си пали като по часовник.
Re: Проблем при първо палене :(
Виж сутрин преди да палиш дали има нафта в прозрачните тръби преди помпата.
Re: Проблем при първо палене :(
danii написа:Виж сутрин преди да палиш дали има нафта в прозрачните тръби преди помпата.
Както ти писа колегата виж за въздух в системата и сменял ли си скоро горивен филтър ?
П.П. има едни възвратни(невъзвратни) клапани ,ако случайно ти връща/пада нафтата. Успех.
- eras3r
- Мнения: 763
- Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 22:13
- Автомобил: Citroen C5 2014г
- Двигател: 2 0hdi 163hp
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем при първо палене :(
Абе има малко въздух ама съвсееееееееееем малко.
Иначе...когато запали след "n"тият път като запали и едно огромно кълбо дим от ауспуха...
п.п. Днеска като я запалих реших да видя дали духа от мястото на щеката за маслото...и резултата беше беше духа амааааааааааааааааа съвсеееееееееееем слабо (излиза въздух нали) което според мен не е толкова тревожно...
Иначе...когато запали след "n"тият път като запали и едно огромно кълбо дим от ауспуха...
п.п. Днеска като я запалих реших да видя дали духа от мястото на щеката за маслото...и резултата беше беше духа амааааааааааааааааа съвсеееееееееееем слабо (излиза въздух нали) което според мен не е толкова тревожно...
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем при първо палене :(
Не е страшно да духа през щеката, и не е критерии, че двг-то е за ремонт, по-стршното е да гори масло. Като начало виж центровката да не би да е мръднала. Иначе лампата на маслото след стартиране, ако продължи да свети и зумерчето пищи е индикация, че има високо или ниско маслено налягане. Може клапана на масления филтър да се запушва (от кога не си сменял масло).
- eras3r
- Мнения: 763
- Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 22:13
- Автомобил: Citroen C5 2014г
- Двигател: 2 0hdi 163hp
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем при първо палене :(
Маслото ми е на 4-5000км. Казаха ми, че това с пиещенето оная сутрин е от това, че много дълго съм държал завъртян стартера 
Оттогава не е мигала и светила и пищяла...

Оттогава не е мигала и светила и пищяла...
- _Impuls_
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 09 дек 2008 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем при първо палене :(
Колега само да те питам как ги провери свещите че подгряват на 100% и са здряви.
- gushliak
- Мнения: 55
- Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем при първо палене :(
eras3r написа:Абе има малко въздух ама съвсееееееееееем малко.
Иначе...когато запали след "n"тият път като запали и едно огромно кълбо дим от ауспуха...
Колега, отиди да ти проверят затягането на болта на зъбното колело на коляновия вал! Конструктивен недостатък на някои от моторите на VW-груп - разхлабва се болта, оттам отива шпонката, а след нея и леглото й! Резултатът е мърдане на центровката поради грешно завъртане на ремъка и ... забрави за паленето!
При мен започна да пали все по-трудно и точно с това "огромно кълбо дим от ауспуха", докато една сутрин въобще не запали. Излекуваха ме за 1/2 ден - ново зъбно колело, болт и Локтайт + по-яко стягане, отколкото въобще можеш да си представиш и си готов!
Това, обаче, само при условие, че леглото на з.к. не е толкова разбито, че и с таз процедура не могат да ти помогнат! Тогава ... гориш! Отиваш на смяна на колянов вал, което ...

Успех!

- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем при първо палене :(
gushliak написа:eras3r написа:Абе има малко въздух ама съвсееееееееееем малко.
Иначе...когато запали след "n"тият път като запали и едно огромно кълбо дим от ауспуха...
Колега, отиди да ти проверят затягането на болта на зъбното колело на коляновия вал! Конструктивен недостатък на някои от моторите на VW-груп - разхлабва се болта, оттам отива шпонката, а след нея и леглото й! Резултатът е мърдане на центровката поради грешно завъртане на ремъка и ... забрави за паленето!
При мен започна да пали все по-трудно и точно с това "огромно кълбо дим от ауспуха", докато една сутрин въобще не запали. Излекуваха ме за 1/2 ден - ново зъбно колело, болт и Локтайт + по-яко стягане, отколкото въобще можеш да си представиш и си готов!
Това, обаче, само при условие, че леглото на з.к. не е толкова разбито, че и с таз процедура не могат да ти помогнат! Тогава ... гориш! Отиваш на смяна на колянов вал, което ...![]()
Успех!
Ами може и да се наваря коляновия вал. И да се направи като на ТДИ без канал за шпонка и съответно зъбно колело като на ТДИ. Ама си е играчка и пари повечко, ако е разбит коляновия вал това е добро решение. Найстина си провери центровката и особено зъбното колело на кол.вал, иначе не търси подгревни свещи в това топло време.
Успех.

П.П Погледни тази тема може да ти е от полза. Това е кол. вал на ААЗ(предполагам).http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=51
- ruskia
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем при първо палене :(
Свещите са колега, аз имах същия проблем, само че с Г2, счупих си стартера от въртене... После оправих стартера и смених свещите, почна да пали от четвърт оборот... Закарай я при някой майстрор да ти измери свещите и ще ти каже дали работят или не, надали ще ти вземе и пари.
Успех
Успех
Последна промяна от ruskia на Чет 21 май 2009 13:05, променено общо 1 път.
- martin4o_mom4e
- Мнения: 376
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем при първо палене :(
Ако е коляновя вал има и друг вариан от пасат Б3 и става идеално,при него захващането е много по-сигурно от това на голфа.
- _Impuls_
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 09 дек 2008 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем при първо палене :(
Незнаех че този модел поло има проблема на ААZ. Но Все пак ако е центровката няма да му прави номера с изпушването само сутрин а при всяко второ стартиране на двигателя.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем при първо палене :(
_Impuls_ написа:Незнаех че този модел поло има проблема на ААZ. Но Все пак ако е центровката няма да му прави номера с изпушването само сутрин а при всяко второ стартиране на двигателя.
Не съм казал че има проблем като ААЗ, само цитирах заварянето на кол. вал, че може да се избегне купуването на нов. А това в червеното го прави само сутрин на студен ДВГ не е здължително да е всеки път.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта