след смяна масло лампата трудно гасне

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Goldbergrz
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот Goldbergrz » Сря 08 юли 2009 21:29


Преди седмица смених масло, маслен филтър и въздушен филтър. При палене (без значение топла или студена)лампата на маслото продължава да мига докато не изфорсирам. Маслото което сложих е Castrol magnetec diesel 10W40. На какво може да се дължи това? На някой датчик или на маслена помпа? Двигателя е 1.9ТД AAZ

Преди смяната на маслото като запалех лампата мигаше 1-2 пъти и спираше - сега докато не дам газ не угасва :banghead:




Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот Dorian » Сря 08 юли 2009 22:30


Масления филтър сигурно е дефектен и маслото не може да циркулира правилно.


salama
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот salama » Чет 09 юли 2009 9:03


Здравей брат.Мой приятел имаше същият проблем-купил филтър ама някъв измислен(тънка лаисна)ние сме царе на икономията.Отиде после купи си качествен и си реши проблема,не знам ти с какъв си но е добре да ти бъде БОШ или оригиналният на VW.


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот krasio00o » Чет 09 юли 2009 19:48


Надявам се колега да не ми се сърди,че му използвам темата.Отчасти въпроса ми е свързан с тази тема.На моето тди 1з не всеки път след палене ми примигва лаппичката за маслото 1 път,няма знаечение дали е топъл или студен мотора.


Goldbergrz
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот Goldbergrz » Чет 09 юли 2009 20:53


Проблема решен!!!
Благодаря за отговорите на всички колеги :beer
ЗА БОГА БРАТЯ - НЕ СЛАГАЙТЕ FILTRON!!!


salama
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот salama » Пет 10 юли 2009 8:06


Добро утро брат krasio00o.Провери си нивото на маслото. Свети ли индикация на таблото не е добре,та камо ли на маслото.По принцип контролната индикация на мотора трябва да свети когато се даде ключа на позиция контакт:запалиш ли трябва да гасне(конкретизирам индикацията за мотора).Важен елемент който трябва да се провери и евентуално смени е филтъра,с какво масло си в момента,и на колко километри е?След евентуална смяна на тези консумативи продължи въпросният проблем-трябва да се търси по задълбочено(датчици).Виждал сам голф 2 с подобен проблем-,ама там работата беше друга:около всумакателя на маслената му помпа беше се позпушил (незнам какво масло са му наливали) и диаметъра се беше смалил а от там и нисък дебит на смазване в ниски обороти.Успех


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот my heart iS iCe » Пет 10 юли 2009 8:14


Не искам да правя нова тема за това искам да попитам, значи когато запаля ГОЛФ-а 1,4 сутрин или вечер при студен двигател лапата за маслото мига 2,3 пъти и спира? Това нормално ли е или е проблем маслото е сменено преди 2 хил км филтъра за маслото е сменен и филтара за въздуха?


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот krasio00o » Пет 10 юли 2009 17:25


salama написа:Добро утро брат krasio00o.Провери си нивото на маслото. Свети ли индикация на таблото не е добре,та камо ли на маслото.По принцип контролната индикация на мотора трябва да свети когато се даде ключа на позиция контакт:запалиш ли трябва да гасне(конкретизирам индикацията за мотора).Важен елемент който трябва да се провери и евентуално смени е филтъра,с какво масло си в момента,и на колко километри е?След евентуална смяна на тези консумативи продължи въпросният проблем-трябва да се търси по задълбочено(датчици).Виждал сам голф 2 с подобен проблем-,ама там работата беше друга:около всумакателя на маслената му помпа беше се позпушил (незнам какво масло са му наливали) и диаметъра се беше смалил а от там и нисък дебит на смазване в ниски обороти.Успех


Значи лампата ми светва на положение контакт ,след като запаля примигва един път и си гасне(и това не е винаги).Понякога като запаля и гасне веднага.Нивото е нормално.На ниски обороти непресветва.Километрите един господ знае колко показва ми 182 хил. .След смяната на маслото и филтъра пак го прави ,но по-рядко.Маслото ми е ESSO 10W40.Ако няма достатъчно налягане нетрябва ли да се обаждат повдигачите напраимер?


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот Dorian » Пет 10 юли 2009 23:19


IceHeart написа:Не искам да правя нова тема за това искам да попитам, значи когато запаля ГОЛФ-а 1,4 сутрин или вечер при студен двигател лапата за маслото мига 2,3 пъти и спира? Това нормално ли е или е проблем маслото е сменено преди 2 хил км филтъра за маслото е сменен и филтара за въздуха?

Нее нормално да ти премигва лампата,причините може да са от:малко масло в двигателя,кофти маслен филтър,ако голфа ти е 4-ка 1.4 те имат някаква цедка на картера която се запушва и неможе да качва маслото лесно,другото което е че маслото ти трябва да е 5w40 или 10W40,но в никакъв случай 15W40 :idea:


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот Ronin » Пет 10 юли 2009 23:42


Абе на 50% им премигва лампата от 1 до 3 пъти....аз пък карам само с филтрон и Кастрол магнетиц само че за бензин 10В40 и никакъв проблем...само един път бях сложил някакво френско измислено масло и тогава пресвяткваше лампата ......от тогава съм минал 60 000 км....


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот Stivi » Съб 11 юли 2009 19:25


Goldbergrz написа:Проблема решен!!!
Благодаря за отговорите на всички колеги :beer
ЗА БОГА БРАТЯ - НЕ СЛАГАЙТЕ FILTRON!!!


Не съм и помислял :)) По-добре по-евтино масло /но отговарящо на нормите/ с хубав филтър отколкото много скъпо масло с евтин филтър !


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот Siv » Вто 06 окт 2009 14:36


Здравейте колеги,

Карам пасат 3b4. малко преди да направя ТО много рядко се случваше да ми изпищи и да помига няколко пъти лампата за маслото преди палене. След ТО това се случва 80% от случайте, в които дам на контакт!

Интересното е че лампата не мига хаотичен брой пъти а точно 5 придружена от текст на немски "ölsensor werkstatt", което по мой некадърен превод означава "ремонт на маслен датчик".

Рядко, но се случва и да не мога да запаля като ток изобщо не се подава към стартера, няма жужене, бучене, цъкане или какъвто и да е звук. Чисто и просто когато завъртя ключа на контакт, такъв има, но когато го завъртя в положение запалване абсолютно нищо не се случва в следващите 3 до 10 минути. След което всичко се оправя, колата пали и забравям за случилото се до следващия път. Е сега си взимам отпуск и смятам да пооправя такива дребни (може би) проблеми.

Моля, който се е срещал с подобен проблем да сподели вероятни решения. както и да е в четвъртък ще отида за една диагностика до порше българия и каквото кажат това ще сменя, но не при тях :) След отстраняване на проблемът с или без помощ от форума ще споделя резултата.


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот Siv » Сря 21 окт 2009 20:55


Отговор - датчик за ниво на масло :)
Отговор 2 - Имам чувството, че има някакъв датчик на скоростите, който не позволява да се запали двигателя, ако не си на П - "паркинг". Последните 2 пъти (толкова ми се случи от както писах) просто размърдах малко лоста на скоростите и пали веднага.
Лек път!


Потребителски аватар
ceneto
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот ceneto » Пет 23 окт 2009 15:19


добре а аз като дам на контакт и лампата за маслото огасва сама след няколко секунди,
дето изчаквам преди да завъртя да запали
това так ли трябва да бъде?
не трябва ли да свети докато запаля и след това да угасне
п.с колата ер 1.9 тди ахф


Потребителски аватар
kusho
Мнения: 288
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: след смяна масло лампата трудно гасне

Мнениеот kusho » Пет 23 окт 2009 21:10


krasio00o написа:
salama написа:Добро утро брат krasio00o.Провери си нивото на маслото. Свети ли индикация на таблото не е добре,та камо ли на маслото.По принцип контролната индикация на мотора трябва да свети когато се даде ключа на позиция контакт:запалиш ли трябва да гасне(конкретизирам индикацията за мотора).Важен елемент който трябва да се провери и евентуално смени е филтъра,с какво масло си в момента,и на колко километри е?След евентуална смяна на тези консумативи продължи въпросният проблем-трябва да се търси по задълбочено(датчици).Виждал сам голф 2 с подобен проблем-,ама там работата беше друга:около всумакателя на маслената му помпа беше се позпушил (незнам какво масло са му наливали) и диаметъра се беше смалил а от там и нисък дебит на смазване в ниски обороти.Успех


Значи лампата ми светва на положение контакт ,след като запаля примигва един път и си гасне(и това не е винаги).Понякога като запаля и гасне веднага.Нивото е нормално.На ниски обороти непресветва.Километрите един господ знае колко показва ми 182 хил. .След смяната на маслото и филтъра пак го прави ,но по-рядко.Маслото ми е ESSO 10W40.Ако няма достатъчно налягане нетрябва ли да се обаждат повдигачите напраимер?

И при мен е така, 1 примигване след запалване. 1з с 10W40 Мобил



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 63 госта