За температурния датчик, отново

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
go_show
Мнения: 53
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

За температурния датчик, отново

Мнениеот go_show » Пет 02 окт 2009 12:17


Автомобила е Б5.5 2001г, AVF - 131 к. с.
Налице са признаци, че въпросния датчик не работи добре - на моменти отчита нормално, на моменти стрелката пада на 0.
Въпроса ми е това оказва ли влияние на работата на двигателя, в смисъл дали лъже ЕКУ-то, че двигателя е студен и от там да качва разхода?
Минавайки край един магазин за авточасти спрях да купя въпросния датчик, но ми казаха, че били два вида и по-добре първо да сваля стария, така ли е наистина?
Благодаря за отговорите!




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: За температурния датчик, отново

Мнениеот Andonov » Пет 02 окт 2009 12:35


За работата на мотора ще окаже влияние ако не е изправен, но само този, който е към ЕКУ-то.
Двата са в един корпус - един за таблото другия за ЕКУ-то.
При теб явно е само този за таблото, защото ако е другия, щеше да усетиш промяна на работата на мотора.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: За температурния датчик, отново

Мнениеот fichtenweg » Нед 04 окт 2009 8:19


ето тук ще намериш отговор на повечето въпроси:

viewtopic.php?t=48091&postdays=0&postorder=asc&highlight=g62&start=15.

Поведението на стрелката съответства точно на повреден G62 (температурен датчик)

ето и една друга тема:

viewtopic.php?f=24&t=156312

Когато няма кой да му подава информация, ECU-то ползва собствени (резервни) заводски зададени стойности. В този смисъл ECU-то не се лъже, тъй като когато реалните подадени стойности са извън определен диапазон, ECU-то просто ги игнорира и ползва собствените. По времето когато същият датчик не работеше на моята кола, не бях забелязал някаква осезаема разлика в разхода. Това което са ти казали от магазина че са два вида, ми се струва най-малкото несериозно. По отношение на формата и функцията, е изключено да има различни. Най-вероятно са имали предвид че са различни цветове (както често ще срещнеш/чуеш да се дискутира: моят е черен, моят е син, моят е зелен). За двигатели като твоя (AVF) нямам идея къде точно се намира, но така или иначе оригинално вграден датчик можеш да видиш на снимките, които съм постнал в горните теми (от тях можеш да вземеш и парт номера, за по-прецизно търсене)


Потребителски аватар
go_show
Мнения: 53
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: За температурния датчик, отново

Мнениеот go_show » Пон 05 окт 2009 7:44


Колега fichtenweg, искрено благодаря за точния и изчерпателен отговор по темата!!!


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: За температурния датчик, отново

Мнениеот airjohn » Пон 05 окт 2009 8:05


go_show написа:Колега fichtenweg, искрено благодаря за точния и изчерпателен отговор по темата!!!

Мога само да допълня,че наистина има два вида като размер а не само цвят.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: За температурния датчик, отново

Мнениеот fichtenweg » Пон 05 окт 2009 9:09


airjohn написа:
go_show написа:Колега fichtenweg, искрено благодаря за точния и изчерпателен отговор по темата!!!

Мога само да допълня,че наистина има два вида като размер а не само цвят.


Колеги, когато и аз преди време търсех този температурен сензор, попаднах на различни по размер. Спомням си, че другият модел беше по-къс (предложиха ми такъв в Ауто+). Отказах се да го купя най-вече поради факта, че се различаваше от заводски вградения не само по големина, ами и по формата на куплунга. Също така металната (осезателна) част на оригиналния, която контактува с охладителната течност е по-дълга. При такива съществени разлики смятам че въпросният (по-къс) не се класира за еквивалент на оригиналната резервна част за G62, поради което изобщо пропуснах да го спомена в горния пост. Правилният отговор който трябва да дават магазините е: (да речем) "ние продаваме два вида" (не че сензорите биват два вида).

viewtopic.php?f=24&t=163690

Последна промяна от fichtenweg на Чет 08 окт 2009 21:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niko_77
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 17 ное 2008 19:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat AWX

Re: За температурния датчик, отново

Мнениеот niko_77 » Сря 07 окт 2009 20:58


Чел съм, че при неработещ датчик G62 за температурата на антифриза, ECU използва данните получени от G81, който е за температурата на горивото, за да си сметне данните и обратно.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: За температурния датчик, отново

Мнениеот fichtenweg » Сря 07 окт 2009 22:22


niko_77 написа:Чел съм, че при неработещ датчик G62 за температурата на антифриза, ECU използва данните получени от G81, който е за температурата на горивото, за да си сметне данните и обратно.


това обаче е валидно за двигателите помпа дюза, при обикновения TDI не е така. ECU-то ползва само резервни стойности, и не взема сигнал от други датчици за да калкулира количеството гориво което следва да се впръска:

Substitute function for G81 and G62:
If one of these signals is missing,
or both, the coolant and fuel temperatures
are calculated with stored substitute values.

Двигателите помпа дюза, в крайна сметка, също разчитат на тези резервни стойности тогава когато G62 и G81 не подават сигнали в допустимия диапазон.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], deodriver и 47 госта