Автомобила е Б5.5 2001г, AVF - 131 к. с.
Налице са признаци, че въпросния датчик не работи добре - на моменти отчита нормално, на моменти стрелката пада на 0.
Въпроса ми е това оказва ли влияние на работата на двигателя, в смисъл дали лъже ЕКУ-то, че двигателя е студен и от там да качва разхода?
Минавайки край един магазин за авточасти спрях да купя въпросния датчик, но ми казаха, че били два вида и по-добре първо да сваля стария, така ли е наистина?
Благодаря за отговорите!



За температурния датчик, отново
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: За температурния датчик, отново
За работата на мотора ще окаже влияние ако не е изправен, но само този, който е към ЕКУ-то.
Двата са в един корпус - един за таблото другия за ЕКУ-то.
При теб явно е само този за таблото, защото ако е другия, щеше да усетиш промяна на работата на мотора.
Двата са в един корпус - един за таблото другия за ЕКУ-то.
При теб явно е само този за таблото, защото ако е другия, щеше да усетиш промяна на работата на мотора.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: За температурния датчик, отново
ето тук ще намериш отговор на повечето въпроси:
viewtopic.php?t=48091&postdays=0&postorder=asc&highlight=g62&start=15.
Поведението на стрелката съответства точно на повреден G62 (температурен датчик)
ето и една друга тема:
viewtopic.php?f=24&t=156312
Когато няма кой да му подава информация, ECU-то ползва собствени (резервни) заводски зададени стойности. В този смисъл ECU-то не се лъже, тъй като когато реалните подадени стойности са извън определен диапазон, ECU-то просто ги игнорира и ползва собствените. По времето когато същият датчик не работеше на моята кола, не бях забелязал някаква осезаема разлика в разхода. Това което са ти казали от магазина че са два вида, ми се струва най-малкото несериозно. По отношение на формата и функцията, е изключено да има различни. Най-вероятно са имали предвид че са различни цветове (както често ще срещнеш/чуеш да се дискутира: моят е черен, моят е син, моят е зелен). За двигатели като твоя (AVF) нямам идея къде точно се намира, но така или иначе оригинално вграден датчик можеш да видиш на снимките, които съм постнал в горните теми (от тях можеш да вземеш и парт номера, за по-прецизно търсене)
viewtopic.php?t=48091&postdays=0&postorder=asc&highlight=g62&start=15.
Поведението на стрелката съответства точно на повреден G62 (температурен датчик)
ето и една друга тема:
viewtopic.php?f=24&t=156312
Когато няма кой да му подава информация, ECU-то ползва собствени (резервни) заводски зададени стойности. В този смисъл ECU-то не се лъже, тъй като когато реалните подадени стойности са извън определен диапазон, ECU-то просто ги игнорира и ползва собствените. По времето когато същият датчик не работеше на моята кола, не бях забелязал някаква осезаема разлика в разхода. Това което са ти казали от магазина че са два вида, ми се струва най-малкото несериозно. По отношение на формата и функцията, е изключено да има различни. Най-вероятно са имали предвид че са различни цветове (както често ще срещнеш/чуеш да се дискутира: моят е черен, моят е син, моят е зелен). За двигатели като твоя (AVF) нямам идея къде точно се намира, но така или иначе оригинално вграден датчик можеш да видиш на снимките, които съм постнал в горните теми (от тях можеш да вземеш и парт номера, за по-прецизно търсене)
Re: За температурния датчик, отново
Колега fichtenweg, искрено благодаря за точния и изчерпателен отговор по темата!!!
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За температурния датчик, отново
go_show написа:Колега fichtenweg, искрено благодаря за точния и изчерпателен отговор по темата!!!
Мога само да допълня,че наистина има два вида като размер а не само цвят.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: За температурния датчик, отново
airjohn написа:go_show написа:Колега fichtenweg, искрено благодаря за точния и изчерпателен отговор по темата!!!
Мога само да допълня,че наистина има два вида като размер а не само цвят.
Колеги, когато и аз преди време търсех този температурен сензор, попаднах на различни по размер. Спомням си, че другият модел беше по-къс (предложиха ми такъв в Ауто+). Отказах се да го купя най-вече поради факта, че се различаваше от заводски вградения не само по големина, ами и по формата на куплунга. Също така металната (осезателна) част на оригиналния, която контактува с охладителната течност е по-дълга. При такива съществени разлики смятам че въпросният (по-къс) не се класира за еквивалент на оригиналната резервна част за G62, поради което изобщо пропуснах да го спомена в горния пост. Правилният отговор който трябва да дават магазините е: (да речем) "ние продаваме два вида" (не че сензорите биват два вида).
viewtopic.php?f=24&t=163690
Последна промяна от fichtenweg на Чет 08 окт 2009 21:10, променено общо 1 път.
- niko_77
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пон 17 ное 2008 19:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat AWX
Re: За температурния датчик, отново
Чел съм, че при неработещ датчик G62 за температурата на антифриза, ECU използва данните получени от G81, който е за температурата на горивото, за да си сметне данните и обратно.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: За температурния датчик, отново
niko_77 написа:Чел съм, че при неработещ датчик G62 за температурата на антифриза, ECU използва данните получени от G81, който е за температурата на горивото, за да си сметне данните и обратно.
това обаче е валидно за двигателите помпа дюза, при обикновения TDI не е така. ECU-то ползва само резервни стойности, и не взема сигнал от други датчици за да калкулира количеството гориво което следва да се впръска:
Substitute function for G81 and G62:
If one of these signals is missing,
or both, the coolant and fuel temperatures
are calculated with stored substitute values.
Двигателите помпа дюза, в крайна сметка, също разчитат на тези резервни стойности тогава когато G62 и G81 не подават сигнали в допустимия диапазон.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта