Въпрос за перката на радИАтора.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Въпрос за перката на радИАтора.

Мнениеот milenski_77 » Вто 11 авг 2009 8:05


Колеги при какво показание на стрелката на уреда на таблото на Голф 3 ТД би трябвало да се включи първата и втората степен на вентилатора на радиатора?
Карам Голфа от зимата и досега никога не беше подминавал средата на температурата. Обаче онзи ден в едно задръстване бая си потрака на място и стрелката отиде на следващото деление след средата. Заслушах се, но не чух да работи перката.Нямах възможност да сляза и после като излязох от задръстването температурата падна.
Като се прибрах откачих буксата и я замостих с кабел.И двете скорости си бачкат и вентилатора си работи.
Та въпроса ми е дали ми е заминал датчика на радиатора или е било рано за включване на перката?




Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за перката на радятора.

Мнениеот rosen79 » Вто 11 авг 2009 8:17


Палиш я и чакаш.Наблюдаваш стрелката и перката кога ще се включи.До колкото знам на 93-94 градуса трябва да се включи първата степен.За втората не съм много сигурен.Има и нещо друго,не вярвай много на уредите.


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Въпрос за перката на радятора.

Мнениеот milenski_77 » Вто 11 авг 2009 8:23


И аз четох някъде че на 94 градуса трябва да се включи първата степен, но горе-долу на кое деление отговаря на таблото.
Това с чакането може и да го направя, но пък от друга страна ми предстои смяна на радиаторчето на парното и може би ще си сменя и датчика на радиатора за да ми е мирна главата.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за перката на радятора.

Мнениеот rosen79 » Вто 11 авг 2009 8:25


Много е относително на кое положение на стрелката,ще са достигнати тези стойности на антифриза.Някъде между средата и следващата черта.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за перката на радИАтора.

Мнениеот milmar » Вто 11 авг 2009 9:41


Освен да гледаш стрелките , ако нямаш някакакъв термометър , можеш да съдиш каква е температурата по надуването на маркучите . Ако си със нормален антифриз и нямаш пробив на гарнитура , то до 80-85 градуса маркучите на охладителната система са меки . До 90-100 градуса да речем , с по-голямко усилие можеш да ги смачкаш . Ако са толкова твърди , че не поддават при стискане с ръка , значи имаш 100-110 градуса . При 120-130 задължително "избива" предпазния клапан на капака на разширителния съд .

Това разбира се е много неточен метод за "определяне" на температура :) , но също носи информация ако се съмняваш в показанията на уреда .


salama
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Въпрос за перката на радИАтора.

Мнениеот salama » Вто 11 авг 2009 17:35


Здравей колега.По спомени -твоя датчик е със съпротивление вътре,така че с промяна на температурата се променя и съпротивлението-с мултицет спокоино можеш да го замериш(при студен мотор какви стоиности ще ти даде/ и когато започне да загрява дали си променя стоиностите), но това че си променя стоиностите не означава че отговарят на завода производител.По принцип проблема може да се съдържа на друго място-термостата отваря на 2 степени първата отваря на 2;3мм ,но за да отвори толкова си мисля че беше след 87;88 градуса.Втората го отваря на 5;6мм.(на цяло) мисля беше над 92-93 градуса на водата,обаче ако ти е сгънал термостата и отваря само в първа степен може да имаш проблем-защото по малко количество вода ще отива към радиатора и ниската степен на вентилатора оспява да я охлади водата(антифриза)-датчика не сработва естевено по температура за да включи втората степен на вентилатора(а вътре ти на таблото ти отчита високи стоиности при ,които е задължително да се е включила и втората степен на вентилатора).Желателно е да се провери и термостата ти.Пиша по спомени може и да греша някъде.Моля колегите да ме поправят-ако съм допуснал грешки.Успех


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Въпрос за перката на радИАтора.

Мнениеот milenski_77 » Сря 12 авг 2009 11:42


Колега термостата го сменях лично аз зимата, понеже стария отваряше много рано и колата не вдигаше повече от 70 градуса.
С новия термостат, който е марка Беер колата си загрява нормално, като до 80 градуса радятора си е студен.
Аз не съм сигурен че датчика за вентилатора не работи, но искам да го проверя за да не ме изненада в някое задръстване и да сменям после гарнитура на главата.
Може би направо ще го сменя, защото вчера минах през един магазин и ми казаха че е около 16-18 лв, но в момента го нямат наличен.
така че ще си реше кардинално проблема.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за перката на радИАтора.

Мнениеот fox_vt » Пон 17 авг 2009 22:59


аз моя термостат като го сменях и след тва чаках повече от час на ПХ да се включи перката и накрая ми писна и седнах вътре и я държах на 2000-2500 оборота-бах мн бавно загрява ама и перката бая бързо смъква градусите -за 5 сец. смъкна 3-4 градуса.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за перката на радИАтора.

Мнениеот rosen79 » Пон 17 авг 2009 23:05


Дизел на място много бавно загрява.Поне новите.


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Въпрос за перката на радИАтора.

Мнениеот milenski_77 » Вто 18 авг 2009 6:56


Колеги темата може да приключи.
Онзи ден я оставух на място да работи след като се прибрах в къщи и стрелката беше на средата.
След няколко минути като стигна до следващото деление се включи перката на първа степен и свали температурата до малко над средата.
С това вече нещата са ясни.
Всичко е наред с датчика и перката.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за перката на радИАтора.

Мнениеот fox_vt » Вто 18 авг 2009 19:59


rosen79 написа:Дизел на място много бавно загрява.Поне новите.


ама тей де ама нали като се подготвях за смяна на водна помпа и термостат що де изчетох и секи вика "оставяш я да работи докато се включи перката" и таа аз буквално.... mhihi mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта