


термостат на 1Z
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
термостат на 1Z
здравейте колеги тай като колата загрява много бавно мисля да сменя термостата но за първи път имам дизел и не съм сигурен къде се намира.Аз мисля че се намира зад помпата на хидравликата но ако може да каже някой който го е сменял ще съм много благодарен да сподели
- flash
- Мнения: 751
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:29
- Автомобил: Golf III GT TDI
- Двигател: 1z 1994
- Местоположение: София/Плевен
Re: термостат на 1Z
колега щом за първи път имаш дизел (ТДИ) трябва да свикнеш че колата ще ти загрявя по-бавно
Първо провери дали термостата ти е заминал преди да сменяш....ако не знаеш как , използваи търсачката има много изписани теми 


- 1z
- Мнения: 758
- Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
- Автомобил: seat ibiza
- Двигател: atd
- Местоположение: Русе Слънчев Бряг
Re: термостат на 1Z
lubo_bubaka написа:здравейте колеги тай като колата загрява много бавно мисля да сменя термостата но за първи път имам дизел и не съм сигурен къде се намира.Аз мисля че се намира зад помпата на хидравликата но ако може да каже някой който го е сменял ще съм много благодарен да сподели
Тди-то по-принцип загрява много бавно,то това е и целта ако не си сигурен че е за смяна не го сменяй,ако пък толкова напираш да сменяш си запази стария че вариянта да искаш да го сложеш пак е голям

-
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: термостат на 1Z
ми не съм на 100% сигурен че е за смяна но при сегашните температури като пусна колата по инерция за 500 метра и веднага пада на 80 градуса иначе държи 90 но ги вдига за 10км на извънградско струва ми се много бавно
какво да кажем за -15градуса
какво да кажем за -15градуса
- tdi fen
- Мнения: 4708
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: термостат на 1Z
този мотор май има допълнително подгряване,ако не греша ?
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: термостат на 1Z
A защо пускаш по инерция?Това не добре за двигателя.А и ти харчи излишно.ТДИ-то загрява по-бавно.Запали колата,изчакай стелката да стигне 70градуса и пипни долния мъркуч на радиатора.Ако е студен,значи термостата все още не е отворил.Трябва да започне да се затопля когато стрелката ти е на 90градуса,Ако се затопля по-рано сменявай термостат и си готов.И НЕ ПУСКАЙ ПО ИНЕРЦИЯ.
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: термостат на 1Z
tdi fen написа:този мотор май има допълнително подгряване,ако не греша ?
Не всики имат.Ако е правен за страни,където няма много големи студове като Италия,нямат подгрев на антифриза.И дори да има сега не работи.
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: термостат на 1Z
lubo_bubaka написа:здравейте колеги тай като колата загрява много бавно мисля да сменя термостата но за първи път имам дизел и не съм сигурен къде се намира.Аз мисля че се намира зад помпата на хидравликата но ако може да каже някой който го е сменял ще съм много благодарен да сподели
Колега ако на извънградско не ти пада температурата по добре не я пипай колицата.Аз мината седмица си сменях моя термостат защото рядко минаваше 70 градуса,да не говорим,че като я пусна по някой баир надолу влизаше в "бялото".С новия термостат ми държи 80 градуса единсвено на място ми загрява до 90.Както казват колегите тди-то загрява много бавно.Сутрин ми трябват 7-8 мин рбота на място и 4-5 км да си влезе в топлинен режим двигатела при температура на въздуха около 10 градуса.Представям си какво ще стане на -5

- vaikata_milen
- Мнения: 263
- Регистриран на: Нед 19 окт 2008 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
Re: термостат на 1Z
колега сменяи го смело само 15 лв е а пък и сигурно си е заминал моя беше,сега сам винаги на 90 нямА зна4ение нагорниште или надолниште,оба4е наистина бавно загрява тоз двигател
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: термостат на 1Z
ми ще проверя какво е състоянието на долния маркуч при 70градуса и тогава ще преценя какво да правя иначе когато карам извънградско си държи около 88-90 градуса при сегашни температури.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: термостат на 1Z
Загрее ли веднъж трябва да ти е закована темп на 90. Ако пада при по-големи скорости тогава е за смяна... а иначе с ТДИ си е мега клинч зимата 

-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: термостат на 1Z
hooligan_sk написа:Загрее ли веднъж трябва да ти е закована темп на 90. Ако пада при по-големи скорости тогава е за смяна... а иначе с ТДИ си е мега клинч зимата
За това хората са измислили печките бе колега.
Аз с нетърпение чакам зимата да си изпробвам моята.
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: термостат на 1Z
Защото харчи излишно,на първо място.И другото не е хубаво за двигателя.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: термостат на 1Z
malic написа:а защо не трявбва да се пуска по енерция колата като е тди ?
Ами ползвай търсачката и напиши принудителен празен ход (ППХ) е изключително благоприятно за ТДИ и за джоба на шоф.

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта