термостат на 1Z

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
lubo_bubaka
Мнения: 90
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

термостат на 1Z

Мнениеот lubo_bubaka » Чет 24 сеп 2009 19:10


здравейте колеги тай като колата загрява много бавно мисля да сменя термостата но за първи път имам дизел и не съм сигурен къде се намира.Аз мисля че се намира зад помпата на хидравликата но ако може да каже някой който го е сменял ще съм много благодарен да сподели




Потребителски аватар
flash
Мнения: 751
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:29
Автомобил: Golf III GT TDI
Двигател: 1z 1994
Местоположение: София/Плевен

Re: термостат на 1Z

Мнениеот flash » Чет 24 сеп 2009 19:37


колега щом за първи път имаш дизел (ТДИ) трябва да свикнеш че колата ще ти загрявя по-бавно ;) Първо провери дали термостата ти е заминал преди да сменяш....ако не знаеш как , използваи търсачката има много изписани теми ;)


Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Re: термостат на 1Z

Мнениеот 1z » Чет 24 сеп 2009 19:40


lubo_bubaka написа:здравейте колеги тай като колата загрява много бавно мисля да сменя термостата но за първи път имам дизел и не съм сигурен къде се намира.Аз мисля че се намира зад помпата на хидравликата но ако може да каже някой който го е сменял ще съм много благодарен да сподели

Тди-то по-принцип загрява много бавно,то това е и целта ако не си сигурен че е за смяна не го сменяй,ако пък толкова напираш да сменяш си запази стария че вариянта да искаш да го сложеш пак е голям :beer


lubo_bubaka
Мнения: 90
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: термостат на 1Z

Мнениеот lubo_bubaka » Чет 24 сеп 2009 19:46


ми не съм на 100% сигурен че е за смяна но при сегашните температури като пусна колата по инерция за 500 метра и веднага пада на 80 градуса иначе държи 90 но ги вдига за 10км на извънградско струва ми се много бавно
какво да кажем за -15градуса


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4709
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: термостат на 1Z

Мнениеот tdi fen » Чет 24 сеп 2009 20:51


този мотор май има допълнително подгряване,ако не греша ?


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: термостат на 1Z

Мнениеот rosen79 » Чет 24 сеп 2009 20:52


A защо пускаш по инерция?Това не добре за двигателя.А и ти харчи излишно.ТДИ-то загрява по-бавно.Запали колата,изчакай стелката да стигне 70градуса и пипни долния мъркуч на радиатора.Ако е студен,значи термостата все още не е отворил.Трябва да започне да се затопля когато стрелката ти е на 90градуса,Ако се затопля по-рано сменявай термостат и си готов.И НЕ ПУСКАЙ ПО ИНЕРЦИЯ.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: термостат на 1Z

Мнениеот rosen79 » Чет 24 сеп 2009 20:54


tdi fen написа:този мотор май има допълнително подгряване,ако не греша ?

Не всики имат.Ако е правен за страни,където няма много големи студове като Италия,нямат подгрев на антифриза.И дори да има сега не работи.


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: термостат на 1Z

Мнениеот krasio00o » Чет 24 сеп 2009 21:37


lubo_bubaka написа:здравейте колеги тай като колата загрява много бавно мисля да сменя термостата но за първи път имам дизел и не съм сигурен къде се намира.Аз мисля че се намира зад помпата на хидравликата но ако може да каже някой който го е сменял ще съм много благодарен да сподели


Колега ако на извънградско не ти пада температурата по добре не я пипай колицата.Аз мината седмица си сменях моя термостат защото рядко минаваше 70 градуса,да не говорим,че като я пусна по някой баир надолу влизаше в "бялото".С новия термостат ми държи 80 градуса единсвено на място ми загрява до 90.Както казват колегите тди-то загрява много бавно.Сутрин ми трябват 7-8 мин рбота на място и 4-5 км да си влезе в топлинен режим двигатела при температура на въздуха около 10 градуса.Представям си какво ще стане на -5 :)


Потребителски аватар
vaikata_milen
Мнения: 263
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли

Re: термостат на 1Z

Мнениеот vaikata_milen » Чет 24 сеп 2009 22:43


колега сменяи го смело само 15 лв е а пък и сигурно си е заминал моя беше,сега сам винаги на 90 нямА зна4ение нагорниште или надолниште,оба4е наистина бавно загрява тоз двигател


lubo_bubaka
Мнения: 90
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: термостат на 1Z

Мнениеот lubo_bubaka » Пет 25 сеп 2009 9:38


ми ще проверя какво е състоянието на долния маркуч при 70градуса и тогава ще преценя какво да правя иначе когато карам извънградско си държи около 88-90 градуса при сегашни температури.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: термостат на 1Z

Мнениеот hooligan_sk » Пет 25 сеп 2009 12:10


Загрее ли веднъж трябва да ти е закована темп на 90. Ако пада при по-големи скорости тогава е за смяна... а иначе с ТДИ си е мега клинч зимата mhihi


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: термостат на 1Z

Мнениеот milenski_77 » Пет 25 сеп 2009 13:20


hooligan_sk написа:Загрее ли веднъж трябва да ти е закована темп на 90. Ако пада при по-големи скорости тогава е за смяна... а иначе с ТДИ си е мега клинч зимата mhihi

За това хората са измислили печките бе колега.
Аз с нетърпение чакам зимата да си изпробвам моята.


malic
Мнения: 33
Регистриран на: Пет 25 сеп 2009 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: термостат на 1Z

Мнениеот malic » Пет 25 сеп 2009 14:12


а защо не трявбва да се пуска по енерция колата като е тди ?


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: термостат на 1Z

Мнениеот rosen79 » Пет 25 сеп 2009 16:33


Защото харчи излишно,на първо място.И другото не е хубаво за двигателя.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: термостат на 1Z

Мнениеот bobitur » Пет 25 сеп 2009 19:26


malic написа:а защо не трявбва да се пуска по енерция колата като е тди ?

Ами ползвай търсачката и напиши принудителен празен ход (ППХ) е изключително благоприятно за ТДИ и за джоба на шоф. :D



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта