Здравеите на всички!!
Искам да питам как трабва да работи въпросния клапан ?
Трябва ли да цъка на празен ход или не и при вас как е ?
Какъв му е принципа на действие?
При мене имам чувството че цъка с оборотите на двигателя,а по някога не ще-давам газ да включи турбината и след малко цъкане спира сам ??!?!
Мнения!!!!!!!!!!



Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как работи при Вас
- stefan_milk
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
- Контакти:
Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как работи при Вас
Последна промяна от stefan_milk на Чет 22 окт 2009 13:58, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: Чет 15 май 2008 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ВАРНА
Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас
здрасти колега имаш проблем сварвенето на колата или търсиш информация
- stefan_milk
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
- Контакти:
Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас
ами мисля че нямам проблем върви доста прилично - за информация повече
- stefan_milk
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
- Контакти:
Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас
в търсачката излизат теми в които само е споменат въпросният Н75
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас
И при мен така цъка , и аз съм търсил във форума , но няма писано . Вероятно това си му е работата - релето няма средно положение (полуотворено/полузатворено) , то е елемент с две крайни положения - отворено /затворено (или превключващо в случая) . За да може регулирането да е по-точно , релето трябва да "цъка" по-често и да държи налягането след турбото според задание .
Споделям знания от автоматиката по принцип , а не конкретно за случая
, но след като никой никъде не пише , явно никой не знае ... а ако някой занае -явно не намира за необходимо да каже
.
ПП Мисля , че дори само като дам на контакт започва да цъка ... не съм сигурен обаче
Споделям знания от автоматиката по принцип , а не конкретно за случая


ПП Мисля , че дори само като дам на контакт започва да цъка ... не съм сигурен обаче
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: Чет 15 май 2008 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ВАРНА
Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас
На регулиращия клапан за налягане на турбонадувния агрегат се подава налягане от магнитния клапан за ограничаване налягането на надува N75. Клапанът N75 получава сигнали от ЕБУ. По такъв начин налягането на надува оказва влияние на характеристиката на двигателя.
Налягането на турбонадува се корегира от ЕБУ допълнително от температурата на смукателния колектор, като тя влияе на плътността на турбонадувния въздух. С помоща на датчика за височина се корегира зададената характеристика за налягане на турбонадува в зависимост от атмосферното налягане, така че двигателя да получава винаги еднакво количество въздух. Започвайки примерно от 1500 м надморска височина, налягането в турбонадува се намалява, за да се предотврати при по-разредения въздух превишаване на номиналните обороти на турбокомпресора.Аз това съм чел за този клапан да но ти помогне
Налягането на турбонадува се корегира от ЕБУ допълнително от температурата на смукателния колектор, като тя влияе на плътността на турбонадувния въздух. С помоща на датчика за височина се корегира зададената характеристика за налягане на турбонадува в зависимост от атмосферното налягане, така че двигателя да получава винаги еднакво количество въздух. Започвайки примерно от 1500 м надморска височина, налягането в турбонадува се намалява, за да се предотврати при по-разредения въздух превишаване на номиналните обороти на турбокомпресора.Аз това съм чел за този клапан да но ти помогне
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас
mishofren написа:...С помоща на датчика за височина се корегира зададената характеристика за налягане на турбонадува в зависимост от атмосферното налягане...
Добре



Въпроса е : ако се абстрахираме от всички датчици и компютри , в крайна сметка как точно превключва това реле ( електромагнитен пнвематичен разпределител ) , нормално как трябва да "цъка" , това че регулира е ясно .
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас
и при мен цъка но имай предвид че цъка щото компа така му казва демек както каза колегата включва и изключва постоянно като ако закъснее с включването прави пикове турбото а ако закъснее с изключването не надува както тряя.Все пак има много други фактори които влияят на работата му.Когато запалиш не трябва да цъка само на контакт ама да ти кажа честно не съм го слушал като запали дали цъка.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас
При мен цъкаше ама после даде фира - да речем след 7-8 месеца.След година смених и сега не цъка.Предполагам разцъква когато му омекнат мембраните и иде смърт.Защото какво да ограничава турбонадува при празе ход на мотора.До колкото си спомням при мен цъкаше даже само на контакт.Дефекта на стария Н75 бе че мъничките тръбички бяха позапушени от боклуци - прах и масло става тапа.А вътре механизма дето трябва да се движи клеясва.Тогава според мен става въпросното цъкане на клапана.
Аз не съм с 1З с АХУ съм.Но предполагам това не е от особенно значение.
Аз не съм с 1З с АХУ съм.Но предполагам това не е от особенно значение.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас
няма значения дали 13 или Аху,искаш да кажеш че новият не цъка ли?Въттре в клапана няма мембрани има само на променливите турбини-тук има само едно "капаче"което в едното положение запушва най горния отвор а в другото положение долния-демек страничния който е за клапана на турбото(байпаса)бива свързан с нагнетения въздух на турбото при ограничаването му в едното положение а при другото с атмосферата.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас
Свалих и двата клапана Н75 и този за ЕГР.Подадох на бобинките 12 волта.Никакво цъкане и от двете.Взех първия попаднал ми спрей и впръсках в отворите и на двата клапана.После изчаках да подейства и установих, че излиза страхотна мизерия отвътре когато ги обърнах да изтече каквото има вътре.Изчаках да изсъхнат и отново попадох 12 В. Зацъкаха и викам отървах се леко този път.Монтирах и тръгнах да направя тест.Уви резултата бе същия като в началото.Демонтирах отново и отворих по- големия ЕГР видях, че мембраната е станала на кашкавал пане.Предположих че същото е и и при Н75 и си купих и двата клапана.След монтажа нещата си дойдоха на мястото - тоест двигателя си стана такъв какъвто го помнех от преди година е нещо.Отзивчив.Изваждането не бе малко но следващия път ще се огранича само в Н75.
Новия клапан не цъка нито на контак нито на празе ход.Специално проверих при монтажа.Сега не съм проверявал.
Новия клапан не цъка нито на контак нито на празе ход.Специално проверих при монтажа.Сега не съм проверявал.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас
клапана на егр има мембрана щото работи с вакуум но Н75 няма знам защото съм го отварял доста пъти.И понеже доста съм си играл с него не мога да повярвам че при подаване на постоянно 12в и ще цъка той цука на контакт така си мисля щото компа пуска и спира захранването.
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас
Н75 при даване на контакт свързва актуатора на турбото с вакума за да може след стартиране на двигателя лопатките на геометрията да застанат в положение на макс. производителност.Това продължава до момента в който налягането на турбото наближи зададеното от ЕКУ, които от своя страна започва да прекъсва импулсно захранването към Н75.В зависимост от дължината на импулсите се ограничава налягането на турбината.Клапанът Н75 свързва актуатора на турбото с вакумната магистрала или с атмосферата.При връзка с атмосферата актуаторът задава минимална производителност на турбото.При превишаване на зададеното от ЕКУ налягане за >от 6 сек. ЕКУ минава в сервизен режим и разтоварва напълно турбото (свързва актуатора с атмосферата)-колата няма мощност(забива).След изключване на запалването ЕКУ се рестартира и чака следващ по-дълъг от 6 сек. пик.В Н75 също има мембрана!http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=92783&hilit=%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Piqndurnik и 39 госта