Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как работи при Вас

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stefan_milk
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
Контакти:

Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как работи при Вас

Мнениеот stefan_milk » Пон 19 окт 2009 17:54


Здравеите на всички!!
Искам да питам как трабва да работи въпросния клапан ?
Трябва ли да цъка на празен ход или не и при вас как е ?
Какъв му е принципа на действие?
При мене имам чувството че цъка с оборотите на двигателя,а по някога не ще-давам газ да включи турбината и след малко цъкане спира сам ??!?!
Мнения!!!!!!!!!!

Последна промяна от stefan_milk на Чет 22 окт 2009 13:58, променено общо 1 път.




mishofren
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 15 май 2008 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ВАРНА

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот mishofren » Пон 19 окт 2009 18:05


здрасти колега имаш проблем сварвенето на колата или търсиш информация


Потребителски аватар
stefan_milk
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
Контакти:

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот stefan_milk » Пон 19 окт 2009 18:08


ами мисля че нямам проблем върви доста прилично - за информация повече


Потребителски аватар
Лъвчо
KMETO
Мнения: 1649
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:58
Автомобил: Passat B5 syncro
Двигател: AFN
Местоположение: Радомир/София

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот Лъвчо » Пон 19 окт 2009 22:19


:търсачкаа


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот morfei1 » Пон 19 окт 2009 22:44


Ми нещо не се получават нещата с търсене за N75 или Н75 :roll: ?


Потребителски аватар
stefan_milk
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
Контакти:

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот stefan_milk » Вто 20 окт 2009 9:14


в търсачката излизат теми в които само е споменат въпросният Н75


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот milmar » Вто 20 окт 2009 11:59


И при мен така цъка , и аз съм търсил във форума , но няма писано . Вероятно това си му е работата - релето няма средно положение (полуотворено/полузатворено) , то е елемент с две крайни положения - отворено /затворено (или превключващо в случая) . За да може регулирането да е по-точно , релето трябва да "цъка" по-често и да държи налягането след турбото според задание .

Споделям знания от автоматиката по принцип , а не конкретно за случая :oops: , но след като никой никъде не пише , явно никой не знае ... а ако някой занае -явно не намира за необходимо да каже :lol: .

ПП Мисля , че дори само като дам на контакт започва да цъка ... не съм сигурен обаче


mishofren
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 15 май 2008 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ВАРНА

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот mishofren » Вто 20 окт 2009 12:20


На регулиращия клапан за налягане на турбонадувния агрегат се подава налягане от магнитния клапан за ограничаване налягането на надува N75. Клапанът N75 получава сигнали от ЕБУ. По такъв начин налягането на надува оказва влияние на характеристиката на двигателя.
Налягането на турбонадува се корегира от ЕБУ допълнително от температурата на смукателния колектор, като тя влияе на плътността на турбонадувния въздух. С помоща на датчика за височина се корегира зададената характеристика за налягане на турбонадува в зависимост от атмосферното налягане, така че двигателя да получава винаги еднакво количество въздух. Започвайки примерно от 1500 м надморска височина, налягането в турбонадува се намалява, за да се предотврати при по-разредения въздух превишаване на номиналните обороти на турбокомпресора.Аз това съм чел за този клапан да но ти помогне


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот milmar » Вто 20 окт 2009 13:31


mishofren написа:...С помоща на датчика за височина се корегира зададената характеристика за налягане на турбонадува в зависимост от атмосферното налягане...

Добре :) :да: , разбрахме за надморската височина :) .

Въпроса е : ако се абстрахираме от всички датчици и компютри , в крайна сметка как точно превключва това реле ( електромагнитен пнвематичен разпределител ) , нормално как трябва да "цъка" , това че регулира е ясно .


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот fox_vt » Вто 20 окт 2009 17:44


и при мен цъка но имай предвид че цъка щото компа така му казва демек както каза колегата включва и изключва постоянно като ако закъснее с включването прави пикове турбото а ако закъснее с изключването не надува както тряя.Все пак има много други фактори които влияят на работата му.Когато запалиш не трябва да цъка само на контакт ама да ти кажа честно не съм го слушал като запали дали цъка.


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот mladeja » Вто 20 окт 2009 17:55


При мен цъкаше ама после даде фира - да речем след 7-8 месеца.След година смених и сега не цъка.Предполагам разцъква когато му омекнат мембраните и иде смърт.Защото какво да ограничава турбонадува при празе ход на мотора.До колкото си спомням при мен цъкаше даже само на контакт.Дефекта на стария Н75 бе че мъничките тръбички бяха позапушени от боклуци - прах и масло става тапа.А вътре механизма дето трябва да се движи клеясва.Тогава според мен става въпросното цъкане на клапана.
Аз не съм с 1З с АХУ съм.Но предполагам това не е от особенно значение.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот fox_vt » Вто 20 окт 2009 18:03


няма значения дали 13 или Аху,искаш да кажеш че новият не цъка ли?Въттре в клапана няма мембрани има само на променливите турбини-тук има само едно "капаче"което в едното положение запушва най горния отвор а в другото положение долния-демек страничния който е за клапана на турбото(байпаса)бива свързан с нагнетения въздух на турбото при ограничаването му в едното положение а при другото с атмосферата.


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот mladeja » Вто 20 окт 2009 18:16


Свалих и двата клапана Н75 и този за ЕГР.Подадох на бобинките 12 волта.Никакво цъкане и от двете.Взех първия попаднал ми спрей и впръсках в отворите и на двата клапана.После изчаках да подейства и установих, че излиза страхотна мизерия отвътре когато ги обърнах да изтече каквото има вътре.Изчаках да изсъхнат и отново попадох 12 В. Зацъкаха и викам отървах се леко този път.Монтирах и тръгнах да направя тест.Уви резултата бе същия като в началото.Демонтирах отново и отворих по- големия ЕГР видях, че мембраната е станала на кашкавал пане.Предположих че същото е и и при Н75 и си купих и двата клапана.След монтажа нещата си дойдоха на мястото - тоест двигателя си стана такъв какъвто го помнех от преди година е нещо.Отзивчив.Изваждането не бе малко но следващия път ще се огранича само в Н75.
Новия клапан не цъка нито на контак нито на празе ход.Специално проверих при монтажа.Сега не съм проверявал.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот fox_vt » Вто 20 окт 2009 19:06


клапана на егр има мембрана щото работи с вакуум но Н75 няма знам защото съм го отварял доста пъти.И понеже доста съм си играл с него не мога да повярвам че при подаване на постоянно 12в и ще цъка той цука на контакт така си мисля щото компа пуска и спира захранването.


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Клапан Н75 1.9 TDI - 1Z Как е при Вас

Мнениеот airjohn » Вто 20 окт 2009 19:37


Н75 при даване на контакт свързва актуатора на турбото с вакума за да може след стартиране на двигателя лопатките на геометрията да застанат в положение на макс. производителност.Това продължава до момента в който налягането на турбото наближи зададеното от ЕКУ, които от своя страна започва да прекъсва импулсно захранването към Н75.В зависимост от дължината на импулсите се ограничава налягането на турбината.Клапанът Н75 свързва актуатора на турбото с вакумната магистрала или с атмосферата.При връзка с атмосферата актуаторът задава минимална производителност на турбото.При превишаване на зададеното от ЕКУ налягане за >от 6 сек. ЕКУ минава в сервизен режим и разтоварва напълно турбото (свързва актуатора с атмосферата)-колата няма мощност(забива).След изключване на запалването ЕКУ се рестартира и чака следващ по-дълъг от 6 сек. пик.В Н75 също има мембрана!http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=92783&hilit=%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 77 госта