Трети нов термостат - не затваря големия кръг.Решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Трети нов термостат - не затваря големия кръг.Решено

Мнениеот mili 75 » Сря 11 ное 2009 16:50


Колеги,дайте някаква монтажна схема на термостат на Пасат б5,АФН мотор,да не би да пропускам нещо,защото вече трети термостат сменям,последния е оригинален от Сакар ауто,и нещо не може да се затвори големия кръг и водата си върти през радиатора още отначало.От какво може да е това чудо,да неби в Италия нещо да са я бъзикали,защото там е по-топло.Чудя се друг термостат ли да търся или друг пластмасов преходник,който покрива термостата,абе нещо не пасва както трябва,та ви моля за идеи какво да гледам.Мислех, че като взема оригинален термостат всичко ще е наред,но проблема си остана и сега като захладня колата не загрява и парното е слабо.

Последна промяна от mili 75 на Нед 15 ное 2009 18:08, променено общо 1 път.




d1daka
Мнения: 200
Регистриран на: Нед 23 авг 2009 12:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pavlikeni

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг

Мнениеот d1daka » Чет 12 ное 2009 15:13


Дали пък не е 3-то менте?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг

Мнениеот brum » Чет 12 ное 2009 15:57


Не затваря още от както го монтират ли? Или кара 1000км и после почва да прави проблеми?


Потребителски аватар
kondzhagyulo
Мнения: 194
Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Балчик

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг

Мнениеот kondzhagyulo » Чет 12 ное 2009 16:28


И аз ще сменям в събота термостат, че и аз имам твоя проблем, ама ще ми е първи. Ще следя темата и ще кажа с моя термостат какво е положението.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг

Мнениеот mili 75 » Чет 12 ное 2009 16:50


Не затваря още като го монтирам,не намирам осезаема разлика между стария и новия.Чудя се дали не е вярно 3-то поред менте,но нали затова го купих от Скар ауто оригинален за 50 лв + 2-3 лв.пръстена.Монтажа на Пасат АФН мотор изглежда елементарен и на пръв поглед няма къде и как да сбъркаш.Слагаш термостата на мястото,слаед това гумения пръстен и плактмасовия капак-преходник и стягаш два болта с шестограм, от това по-проста манипулация здраве му кажи,и като сложим това, че самия термостат не е толкова сложен уред,направо акъла не ми го побира какво може да дава ядове.Ще го огледаме с един прятел пак,което означава източване на половината антифриз, и ако нищо не стане ще купя на BEHR,че ми ги похвалиха и после незнам.Прди време освен термостата ми казаха,че и таблото не показва правилно, но на топло време как си заграява и показва,а на студено неще.А и колата има почти всички признаци на неработещ термостат-радиатора и долния маркуч се затоплята 5 минути след запалването,достига 90 градуса само ако се кара на повече обороти и околната температура не е по-ниска от 10 градуса,дори и достигнала 90 градуса пада веднага при спускане по наклон или при намаляване на оборотите или стоене намясто и разбира се слабо парно.Ако е студено навън на място въобще не може да загрее до 90 градуса.Е такова чудо досега не бях виждал.Някой ако може да каже как да разбера дали добре пасва термостата преди да наливам антифриза какво трябва да се гледа,че ми писна с тази процедура наливане и изливане.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг

Мнениеот lrlmodo » Чет 12 ное 2009 17:28


Смени си корпуса на термостата, може да има дупчено нещо.
За по-сигурно извари термостата, за да се увериш че работи коректно


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг

Мнениеот brum » Чет 12 ное 2009 18:37


Купил си го от Сакар Ауто, но си си го монтирал сам, правилно ли те разбирам? Ако е така - свали термостата и го "свари" да видиш кога отваря. Ще ти трябва и термометър за по-висока температура. Ако термостата работи - сменяй коляното. За други варианти не се сещам.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг

Мнениеот morfei1 » Чет 12 ное 2009 18:41


И вземи си направи една промивка на охладителната система, и сложи нов антифриз. Може да изкараш доста боклуци, ако са се опитвали да запушват радиатор с някви прахчета или е карана дълго време с вода.


Потребителски аватар
kondzhagyulo
Мнения: 194
Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Балчик

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг

Мнениеот kondzhagyulo » Чет 12 ное 2009 19:53


mili 75 написа:Не затваря още като го монтирам,не намирам осезаема разлика между стария и новия.Чудя се дали не е вярно 3-то поред менте,но нали затова го купих от Скар ауто оригинален за 50 лв + 2-3 лв.пръстена.Монтажа на Пасат АФН мотор изглежда елементарен и на пръв поглед няма къде и как да сбъркаш.Слагаш термостата на мястото,слаед това гумения пръстен и плактмасовия капак-преходник и стягаш два болта с шестограм, от това по-проста манипулация здраве му кажи,и като сложим това, че самия термостат не е толкова сложен уред,направо акъла не ми го побира какво може да дава ядове.Ще го огледаме с един прятел пак,което означава източване на половината антифриз, и ако нищо не стане ще купя на BEHR,че ми ги похвалиха и после незнам.Прди време освен термостата ми казаха,че и таблото не показва правилно, но на топло време как си заграява и показва,а на студено неще.А и колата има почти всички признаци на неработещ термостат-радиатора и долния маркуч се затоплята 5 минути след запалването,достига 90 градуса само ако се кара на повече обороти и околната температура не е по-ниска от 10 градуса,дори и достигнала 90 градуса пада веднага при спускане по наклон или при намаляване на оборотите или стоене намясто и разбира се слабо парно.Ако е студено навън на място въобще не може да загрее до 90 градуса.Е такова чудо досега не бях виждал.Някой ако може да каже как да разбера дали добре пасва термостата преди да наливам антифриза какво трябва да се гледа,че ми писна с тази процедура наливане и изливане.

mili 75, Цената , която си дал за термостата е :shock , аз вчера си купих термостат на "BEHR" от "Ауто+" за 18.00лв.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг

Мнениеот mili 75 » Пет 13 ное 2009 9:49


Колеги има нещо като дпълнителна преработка на тръбата,която излиза от долния край на казанчето,оттам с тройник едното отклонение отива в долния маркуч след термостата, а другото отива в една от тръбите на охладителя за маслото.Вижда ми се нещо афтърмаркет,защто е набутано с метални преходници и нещо като В и К кранче, но без врътка,а с някакъв болт отгоре, не ми се вярва оригинално да се използват такива да ги нарека фитинги в завода.И затова си мисля,че се получава една допълнителна връзка на топлата вода от двигателя,която заобикаля термостата през масления охлдител т.е според мен водата в масления охладител трябва да си върти само през него и да няма връзка с радиатора.


korado80
Мнения: 57
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 15:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг

Мнениеот korado80 » Пет 13 ное 2009 10:56


ьз си сменях моя сложих си на BEER доволен съм струва 18лв наистина се сменя елементарно влизаси на мястото слагаш гумения пръстен мажеш с малко грес да не падне всичко и да не се размести и после слагаш пласмасовото капаче и стягаш
А да питам как се прави промивка


Потребителски аватар
damb
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг

Мнениеот damb » Пет 13 ное 2009 20:18


Показва ли ти температура на таблото ?? Ако не, то тогава трябва да видиш датчика на температурата. И аз така обвинявах термостата, смених го - а то датчик. Ето и темата , която бях пуснал :

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=163111


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг

Мнениеот bobitur » Пет 13 ное 2009 20:22


mili 75 написа:Колеги има нещо като дпълнителна преработка на тръбата,която излиза от долния край на казанчето,оттам с тройник едното отклонение отива в долния маркуч след термостата, а другото отива в една от тръбите на охладителя за маслото.Вижда ми се нещо афтърмаркет,защто е набутано с метални преходници и нещо като В и К кранче, но без врътка,а с някакъв болт отгоре, не ми се вярва оригинално да се използват такива да ги нарека фитинги в завода.И затова си мисля,че се получава една допълнителна връзка на топлата вода от двигателя,която заобикаля термостата през масления охлдител т.е според мен водата в масления охладител трябва да си върти само през него и да няма връзка с радиатора.

Колата от къде е внос? Просто ми е интересно. Имаше подобен случай и след направата на колата да заграва, голям филм и разходи. Като се започна с гарнитура ( се разтече от всякъде масло, антифриз) и накрая спукана глава.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Трети нов термостат - не затваря големия кръг.Решено

Мнениеот mili 75 » Нед 15 ное 2009 18:14


Колеги реших проблема с незагряването.Явно колата е карана в южна Италия и там човека е направил байпас на термостата с разклонение от маслоохладителя към долния маркуч на радиатора,но след термостата и затова оше със запалването е вкарвала топла вода в радиатора.Премахнах разклонението и сега си загрява добре.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта