Центровка 2,4 ТД .

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот 2.4I » Съб 31 мар 2012 22:39


Колеги някой наясно ли е относно центровките на 2,4 ТД ,имам проблем с центровките на едно VW LT ,по-конкретно - белезите на маховика са „Х" ,„0" и „-" ,кой за какво е?




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот samo_pechka » Пон 02 апр 2012 8:27


2.4I написа:Колеги поне предположение?

Колега отдавна бях видял въпроса ти ,но за съжаление не знам отговор.Тоя мотор нямаше ли го и при по-старите Волва .В някой форум на Волво да провериш :roll: ...


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот 2.4I » Пон 02 апр 2012 10:44


samo_pechka написа:
2.4I написа:Колеги поне предположение?

Колега отдавна бях видял въпроса ти ,но за съжаление не знам отговор.Тоя мотор нямаше ли го и при по-старите Волва .В някой форум на Волво да провериш :roll: ...

Има го във Волво ,VW ,Ауди и сигурно още др.
От нашия форум намерих това - http://www.autoprospect.ru/volkswagen/transporter/2-5-2-4-5-cilindrovyjj-dizelnyjj-dvigatel.html ,но и от там не успях да разбера защо белезите са няколко и на кой точно е центровката .
При направена центровка на чертата - Изображение двигателя пали и върви ,но и двете със голям зор ,а преди ремонта (сменяхме спукана глава) палеше от четвърт.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот samo_pechka » Пон 02 апр 2012 13:49


Линка който си гледал е за VW T4 бусовете,т.е. не е за LT 2.4 ТД твоят е 6 цилиндров двигател (така мисля-да не съм нещо в грешка :roll: ),а онези са 4 и 5 цилиндрови двигатели.Що не питаш ей този човек от форума memberlist.php?mode=viewprofile&u=128232 навремето е имал проблем със своето LT- пак за белезите viewtopic.php?f=66&t=101917 забелязах ,че снимките нещо ги няма в темата му :cry:


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот 2.4I » Пон 02 апр 2012 18:43


Мерси колега ,писах ЛС на човека .
Вярно е ,че не са същия двг но са може да се каже най-близкото което намерих във форума за този двг.


ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот ivo1_r » Сря 04 апр 2012 20:52


дай му малко предварение трябва да се оправи охлабваш болта на разпределитеният вал и завъртяш колелото на помпата по посока на движение или по просто към теб по малко вратваш


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот 2.4I » Сря 04 апр 2012 21:39


ivo1_r написа:дай му малко предварение трябва да се оправи охлабваш болта на разпределитеният вал и завъртяш колелото на помпата по посока на движение или по просто към теб по малко вратваш

Пробвах - върви по-зле. Именно затова се съмнявам да не е объркана центровката колянов вал - разпределителен вал. Другото което ме гложди е дали центровката на помпата и на разпределителния са на един и същ белег спрямо разпределителния - както писах по-горе на маховика са 3 белега - „-" ,„0" и „Х".
Мерси за предложението.
Да добавя и др. което не съм описал по-горе - ремонта се състоеше в смяна на главата (старата бе пукната) , „новата" глава я купихме с дюзи ,тъй като резбите на старите и дюзите на настоящата глава се различаваха (стъпката е еднаква ,но профила на резбата бе различен ) ,оставихме „новите " дюзи .


ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот ivo1_r » Чет 05 апр 2012 21:39


по принцип и така става да се зацепи помпата или на z трябва да е другият белег но ако си зацепил разпределителният вал с коляновият вал на средната резка на разпред.вал нали има процеп отзадната страна по голямата част трябва дае от долу и да е наравно с задната част на главата процепа и може да сложиш белега на помпата с резката на корпуса на помпата и после от колелота да оправиш предварението или закаснение а сащо така нали има и за чоп на помпата слагаш чопа и гледаш да не ти е напанат чопа е 15мм


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот 2.4I » Пет 06 апр 2012 7:54


ivo1_r написа:по принцип и така става да се зацепи помпата или на z трябва да е другият белег но ако си зацепил разпределителният вал с коляновият вал на средната резка на разпред.вал нали има процеп отзадната страна по голямата част трябва дае от долу и да е наравно с задната част на главата процепа и може да сложиш белега на помпата с резката на корпуса на помпата и после от колелота да оправиш предварението или закаснение а сащо така нали има и за чоп на помпата слагаш чопа и гледаш да не ти е напанат чопа е 15мм

Колега при мен „Z" няма - за всеки случай пак ще проверя . По-важното е зацепването на колянов-разпределителен ,на маховика кой белег се взима предвид „0" ,„-" или „Х" щото ако там не е зацепен правилно ,помпата и да е ...


Потребителски аватар
villi78
Мнения: 117
Регистриран на: Съб 21 май 2011 13:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Troyan
Контакти:

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот villi78 » Пет 06 апр 2012 8:00


Наясно ли си какво точно правиш (в смисъл,направи го по бабешкия метод като не си сигурен в белезите)


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот 2.4I » Пет 06 апр 2012 9:41


villi78 написа:Наясно ли си какво точно правиш (в смисъл,направи го по бабешкия метод като не си сигурен в белезите)

Би трябвало да съм ,с буталото в ГМТ не съм сигурен дали ще стане - 3-те белега са в разстояние на няколко зъба на маховика ,т.е. и 3-те ще отговарят на ГМТ на 1-ви правено на око ,според мен белезите не случайно са 3 ,следващия въпрос е кой за какво е ? Впрочем по-горе писах ,че направих центровка с която пали (с голяяям зор) и върви ,но и паленето и вървежа са много -по зле от преди ,мъчих го и с центровка на помпата (да му дам предварение ,кол гориво и тнт.) - подобри се с малко вървежа ,но паленето не ,като и двете както казах са далеч от преди ремонта .


Потребителски аватар
villi78
Мнения: 117
Регистриран на: Съб 21 май 2011 13:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Troyan
Контакти:

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот villi78 » Пет 06 апр 2012 9:44


2.4I написа:
villi78 написа:Наясно ли си какво точно правиш (в смисъл,направи го по бабешкия метод като не си сигурен в белезите)

Би трябвало да съм ,с буталото в ГМТ не съм сигурен дали ще стане - 3-те белега са в разстояние на няколко зъба на маховика ,т.е. и 3-те ще отговарят на ГМТ на 1-ви правено на око ,според мен белезите не случайно са 3 ,следващия въпрос е кой за какво е ? Впрочем по-горе писах ,че направих центровка с която пали (с голяяям зор) и върви ,но и паленето и вървежа са много -по зле от преди ,мъчих го и с центровка на помпата (да му дам предварение ,кол гориво и тнт.) - подобри се с малко вървежа ,но паленето не ,като и двете както казах са далеч от преди ремонта .

Разпределителния вал как зацепваш??


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот 2.4I » Пет 06 апр 2012 10:43


villi78 написа:
2.4I написа:
villi78 написа:Наясно ли си какво точно правиш (в смисъл,направи го по бабешкия метод като не си сигурен в белезите)

Би трябвало да съм ,с буталото в ГМТ не съм сигурен дали ще стане - 3-те белега са в разстояние на няколко зъба на маховика ,т.е. и 3-те ще отговарят на ГМТ на 1-ви правено на око ,според мен белезите не случайно са 3 ,следващия въпрос е кой за какво е ? Впрочем по-горе писах ,че направих центровка с която пали (с голяяям зор) и върви ,но и паленето и вървежа са много -по зле от преди ,мъчих го и с центровка на помпата (да му дам предварение ,кол гориво и тнт.) - подобри се с малко вървежа ,но паленето не ,като и двете както казах са далеч от преди ремонта .

Разпределителния вал как зацепваш??

Така Изображение ,само че аз използвам метален профил с подходяща дължина и дебелина - тази на разпределителния трудно се обърква няма начин центровката да е сбъркана тотално - няма да запали ,а и това би било малкия...


Потребителски аватар
villi78
Мнения: 117
Регистриран на: Съб 21 май 2011 13:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Troyan
Контакти:

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот villi78 » Пет 06 апр 2012 10:49


да така е,виж на помпата на 1ви да е в натяг и зацепвай,може да се чуем по скайпа да изкоментираме ако искаш до 30мин съм на линия


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Центровка 2,4 ТД .

Мнениеот 2.4I » Пет 06 апр 2012 11:02


villi78 написа:да така е,виж на помпата на 1ви да е в натяг и зацепвай,може да се чуем по скайпа да изкоментираме ако искаш до 30мин съм на линия

Нямам скайп :?
Въпроса е на кой белег на маховика се зацепва ,при зацепване на „0" се получава едно логическо недоразумение - двигателя прави няколко оборота (разбира се пробвано на ръка с ключ) и после нещо опира и дотам , на „Х" не съм пробвал ,а на „-" както казах запали ама ...
Относно зацепването на „0" ,другото е ,че става и не особенно лесно ,има един момент в който трябва да завъртиш и маховика и разпределителния иначе опира и ни назад ни напред ,та филма е ...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта