


Центровка 2,4 ТД .
Центровка 2,4 ТД .
Колеги някой наясно ли е относно центровките на 2,4 ТД ,имам проблем с центровките на едно VW LT ,по-конкретно - белезите на маховика са „Х" ,„0" и „-" ,кой за какво е?
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Центровка 2,4 ТД .
2.4I написа:Колеги поне предположение?
Колега отдавна бях видял въпроса ти ,но за съжаление не знам отговор.Тоя мотор нямаше ли го и при по-старите Волва .В някой форум на Волво да провериш

Re: Центровка 2,4 ТД .
samo_pechka написа:2.4I написа:Колеги поне предположение?
Колега отдавна бях видял въпроса ти ,но за съжаление не знам отговор.Тоя мотор нямаше ли го и при по-старите Волва .В някой форум на Волво да провериш...
Има го във Волво ,VW ,Ауди и сигурно още др.
От нашия форум намерих това - http://www.autoprospect.ru/volkswagen/transporter/2-5-2-4-5-cilindrovyjj-dizelnyjj-dvigatel.html ,но и от там не успях да разбера защо белезите са няколко и на кой точно е центровката .
При направена центровка на чертата -

- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Центровка 2,4 ТД .
Линка който си гледал е за VW T4 бусовете,т.е. не е за LT 2.4 ТД твоят е 6 цилиндров двигател (така мисля-да не съм нещо в грешка
),а онези са 4 и 5 цилиндрови двигатели.Що не питаш ей този човек от форума memberlist.php?mode=viewprofile&u=128232 навремето е имал проблем със своето LT- пак за белезите viewtopic.php?f=66&t=101917 забелязах ,че снимките нещо ги няма в темата му 


Re: Центровка 2,4 ТД .
Мерси колега ,писах ЛС на човека .
Вярно е ,че не са същия двг но са може да се каже най-близкото което намерих във форума за този двг.
Вярно е ,че не са същия двг но са може да се каже най-близкото което намерих във форума за този двг.
Re: Центровка 2,4 ТД .
дай му малко предварение трябва да се оправи охлабваш болта на разпределитеният вал и завъртяш колелото на помпата по посока на движение или по просто към теб по малко вратваш
Re: Центровка 2,4 ТД .
ivo1_r написа:дай му малко предварение трябва да се оправи охлабваш болта на разпределитеният вал и завъртяш колелото на помпата по посока на движение или по просто към теб по малко вратваш
Пробвах - върви по-зле. Именно затова се съмнявам да не е объркана центровката колянов вал - разпределителен вал. Другото което ме гложди е дали центровката на помпата и на разпределителния са на един и същ белег спрямо разпределителния - както писах по-горе на маховика са 3 белега - „-" ,„0" и „Х".
Мерси за предложението.
Да добавя и др. което не съм описал по-горе - ремонта се състоеше в смяна на главата (старата бе пукната) , „новата" глава я купихме с дюзи ,тъй като резбите на старите и дюзите на настоящата глава се различаваха (стъпката е еднаква ,но профила на резбата бе различен ) ,оставихме „новите " дюзи .
Re: Центровка 2,4 ТД .
по принцип и така става да се зацепи помпата или на z трябва да е другият белег но ако си зацепил разпределителният вал с коляновият вал на средната резка на разпред.вал нали има процеп отзадната страна по голямата част трябва дае от долу и да е наравно с задната част на главата процепа и може да сложиш белега на помпата с резката на корпуса на помпата и после от колелота да оправиш предварението или закаснение а сащо така нали има и за чоп на помпата слагаш чопа и гледаш да не ти е напанат чопа е 15мм
Re: Центровка 2,4 ТД .
ivo1_r написа:по принцип и така става да се зацепи помпата или на z трябва да е другият белег но ако си зацепил разпределителният вал с коляновият вал на средната резка на разпред.вал нали има процеп отзадната страна по голямата част трябва дае от долу и да е наравно с задната част на главата процепа и може да сложиш белега на помпата с резката на корпуса на помпата и после от колелота да оправиш предварението или закаснение а сащо така нали има и за чоп на помпата слагаш чопа и гледаш да не ти е напанат чопа е 15мм
Колега при мен „Z" няма - за всеки случай пак ще проверя . По-важното е зацепването на колянов-разпределителен ,на маховика кой белег се взима предвид „0" ,„-" или „Х" щото ако там не е зацепен правилно ,помпата и да е ...
- villi78
- Мнения: 117
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 13:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Troyan
- Контакти:
Re: Центровка 2,4 ТД .
Наясно ли си какво точно правиш (в смисъл,направи го по бабешкия метод като не си сигурен в белезите)
Re: Центровка 2,4 ТД .
villi78 написа:Наясно ли си какво точно правиш (в смисъл,направи го по бабешкия метод като не си сигурен в белезите)
Би трябвало да съм ,с буталото в ГМТ не съм сигурен дали ще стане - 3-те белега са в разстояние на няколко зъба на маховика ,т.е. и 3-те ще отговарят на ГМТ на 1-ви правено на око ,според мен белезите не случайно са 3 ,следващия въпрос е кой за какво е ? Впрочем по-горе писах ,че направих центровка с която пали (с голяяям зор) и върви ,но и паленето и вървежа са много -по зле от преди ,мъчих го и с центровка на помпата (да му дам предварение ,кол гориво и тнт.) - подобри се с малко вървежа ,но паленето не ,като и двете както казах са далеч от преди ремонта .
- villi78
- Мнения: 117
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 13:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Troyan
- Контакти:
Re: Центровка 2,4 ТД .
2.4I написа:villi78 написа:Наясно ли си какво точно правиш (в смисъл,направи го по бабешкия метод като не си сигурен в белезите)
Би трябвало да съм ,с буталото в ГМТ не съм сигурен дали ще стане - 3-те белега са в разстояние на няколко зъба на маховика ,т.е. и 3-те ще отговарят на ГМТ на 1-ви правено на око ,според мен белезите не случайно са 3 ,следващия въпрос е кой за какво е ? Впрочем по-горе писах ,че направих центровка с която пали (с голяяям зор) и върви ,но и паленето и вървежа са много -по зле от преди ,мъчих го и с центровка на помпата (да му дам предварение ,кол гориво и тнт.) - подобри се с малко вървежа ,но паленето не ,като и двете както казах са далеч от преди ремонта .
Разпределителния вал как зацепваш??
Re: Центровка 2,4 ТД .
villi78 написа:2.4I написа:villi78 написа:Наясно ли си какво точно правиш (в смисъл,направи го по бабешкия метод като не си сигурен в белезите)
Би трябвало да съм ,с буталото в ГМТ не съм сигурен дали ще стане - 3-те белега са в разстояние на няколко зъба на маховика ,т.е. и 3-те ще отговарят на ГМТ на 1-ви правено на око ,според мен белезите не случайно са 3 ,следващия въпрос е кой за какво е ? Впрочем по-горе писах ,че направих центровка с която пали (с голяяям зор) и върви ,но и паленето и вървежа са много -по зле от преди ,мъчих го и с центровка на помпата (да му дам предварение ,кол гориво и тнт.) - подобри се с малко вървежа ,но паленето не ,като и двете както казах са далеч от преди ремонта .
Разпределителния вал как зацепваш??
Така

- villi78
- Мнения: 117
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 13:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Troyan
- Контакти:
Re: Центровка 2,4 ТД .
да така е,виж на помпата на 1ви да е в натяг и зацепвай,може да се чуем по скайпа да изкоментираме ако искаш до 30мин съм на линия
Re: Центровка 2,4 ТД .
villi78 написа:да така е,виж на помпата на 1ви да е в натяг и зацепвай,може да се чуем по скайпа да изкоментираме ако искаш до 30мин съм на линия
Нямам скайп

Въпроса е на кой белег на маховика се зацепва ,при зацепване на „0" се получава едно логическо недоразумение - двигателя прави няколко оборота (разбира се пробвано на ръка с ключ) и после нещо опира и дотам , на „Х" не съм пробвал ,а на „-" както казах запали ама ...
Относно зацепването на „0" ,другото е ,че става и не особенно лесно ,има един момент в който трябва да завъртиш и маховика и разпределителния иначе опира и ни назад ни напред ,та филма е ...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта