



зацепване на 1,9 тд ?
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 31 яну 2010 11:35
- Автомобил: DAS AUTO
- Двигател: 1Z-1996
- Местоположение: ruseto
зацепване на 1,9 тд ?
здр колеги може ли някои да ми каже как точно се зацепва 1,9тд? не можах да намеря схема. Благодаря предварително 

Последна промяна от strigaca на Съб 03 юли 2010 13:15, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: зацепване на 1,9 тд
От майстор!



- martin4o_mom4e
- Мнения: 376
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Пазарджик
Re: зацепване на 1,9 тд ?
На коляновия вал белега се намира на кожуха на скоростите има една тапа махаш и въртиш маховика докато не видиш един прорез (внимавай че са 2 белега ГМТ и ДМТ)
На помпата белега ти е - върху ролката има една дупка с по-малък диаметър от другите,тази дупка трявва да застане срешу същата дупка която се намира на ламарината зад ролката (може да центроваш с болт с подходяшта дебелина)
На разпределителния - сваляш капака на клапаните и в задния край на разпределителния вал (не този в който е ролката,а в другия) има прорез,този прорез трябва да застане успорено на ръба на главата (най лесно става с планка)
Това са белезите за центровка на ремъка.Дано ти е станало ясно
На помпата белега ти е - върху ролката има една дупка с по-малък диаметър от другите,тази дупка трявва да застане срешу същата дупка която се намира на ламарината зад ролката (може да центроваш с болт с подходяшта дебелина)
На разпределителния - сваляш капака на клапаните и в задния край на разпределителния вал (не този в който е ролката,а в другия) има прорез,този прорез трябва да застане успорено на ръба на главата (най лесно става с планка)
Това са белезите за центровка на ремъка.Дано ти е станало ясно

- sensho1980
- Мнения: 142
- Регистриран на: Чет 02 юли 2009 21:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: зацепване на 1,9 тд ?
Ето това е обяснение колкото и схванат да е човек ще го разбере евала колега
От майстор!
[/quote] трябва ли да спамим колеги то е ясно че от маистор ама ако идея си няма човек кое е ремък кое шаиба и така
От майстор!


- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: зацепване на 1,9 тд ?
трябва ли да спамим колеги то е ясно че от маистор ама ако идея си няма човек кое е ремък кое шаиба и така[/quote]sensho1980 написа:Ето това е обяснение колкото и схванат да е човек ще го разбере евала колега
От майстор!![]()
...............................................................
Колега, това съм го написал, щото съм ходил да зацепвам по гаражи колите на разни нещастници. Изтеглили нещо от нета и започват ремонт. В един момент нещата се объркват и "Маисторе, ела помагай"!
Мислиш ли, че му е излязло по - евтино да ида на място да го правя?
Ако някой иска да се учи, само от форума не става, трябва да видиш и да пипнеш.


-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: зацепване на 1,9 тд ?
muns61 написа:трябва ли да спамим колеги то е ясно че от маистор ама ако идея си няма човек кое е ремък кое шаиба и такаsensho1980 написа:Ето това е обяснение колкото и схванат да е човек ще го разбере евала колега
От майстор!![]()
...............................................................
Колега, това съм го написал, щото съм ходил да зацепвам по гаражи колите на разни нещастници. Изтеглили нещо от нета и започват ремонт. В един момент нещата се объркват и "Маисторе, ела помагай"!
Мислиш ли, че му е излязло по - евтино да ида на място да го правя?
Ако някой иска да се учи, само от форума не става, трябва да видиш и да пипнеш.


абсолутно си прав колега,само с 4етене по форумите не става трябва си и опит.успех на колегата със зацепването

- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
Re: зацепване на 1,9 тд ?
muns61 написа:трябва ли да спамим колеги то е ясно че от маистор ама ако идея си няма човек кое е ремък кое шаиба и такаsensho1980 написа:Ето това е обяснение колкото и схванат да е човек ще го разбере евала колега
От майстор!![]()
...............................................................
Колега, това съм го написал, щото съм ходил да зацепвам по гаражи колите на разни нещастници. Изтеглили нещо от нета и започват ремонт. В един момент нещата се объркват и "Маисторе, ела помагай"!
Мислиш ли, че му е излязло по - евтино да ида на място да го правя?
Ако някой иска да се учи, само от форума не става, трябва да видиш и да пипнеш.
![]()
Това ти си го смяташ и аз нямам намерение да споря с теб. Първо - защото мисля, че си прав. Второ - защото всеки си има право на собствено мнение.
Но някак си това голо мнение: "От майстор!" не би трябвало да принадлежи на форума и на добрия тон, с който целим да помогнем на колега от форума. Второто ти мнение е много по-изчерпателно и е подкрепено с факти, а не е просто една гола теза.
А . . .всеки си има глава на раменете, кола и пари и може да си разполага с тях, както намери за добре.
Представи си ти питаш как да си смениш примерно съединителя и някой ти напише: КАто си купиш нова кола! Няма да ти помогне много. . .
No offence
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: зацепване на 1,9 тд ?
Да допълня само,зъбното колело на разпределителния вал се охлабва (гайката) и се освобождава от вала(чрез скоба или дорник се избива от конуса на вала,там шпонка няма!).След обиране на хлабината на ремъка и леко натягане,гайката на разпределителния вал(зъбното колело) се стяга(мисля да беше с 45кг/м).Необходим е инструмент за "контра",в краен случай и планката в другия край ще свърши работа,но не е правилно!
- martin4o_mom4e
- Мнения: 376
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Пазарджик
Re: зацепване на 1,9 тд ?
emo-gar написа:Да допълня само,зъбното колело на разпределителния вал се охлабва (гайката) и се освобождава от вала(чрез скоба или дорник се избива от конуса на вала,там шпонка няма!).След обиране на хлабината на ремъка и леко натягане,гайката на разпределителния вал(зъбното колело) се стяга(мисля да беше с 45кг/м).Необходим е инструмент за "контра",в краен случай и планката в другия край ще свърши работа,но не е правилно!
Колега може ли да допълниш малко защо ?
Аз единствено оптяжната ролка развивам и демферната шайба и вадя и слагам новия ремък и после центровка правя.Не свалям или разхлабвам зъбни колела.
ПП.Говоря само когато сменям агренажен ремък (без ролки)
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: зацепване на 1,9 тд ?
emo-gar написа:Да допълня само,зъбното колело на разпределителния вал се охлабва (гайката) и се освобождава от вала(чрез скоба или дорник се избива от конуса на вала,там шпонка няма!).След обиране на хлабината на ремъка и леко натягане,гайката на разпределителния вал(зъбното колело) се стяга(мисля да беше с 45кг/м).Необходим е инструмент за "контра",в краен случай и планката в другия край ще свърши работа,но не е правилно!
.............................................
Да не бъркаш мотора?
А 45 кгм знаеш ли колко е?

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: зацепване на 1,9 тд ?
Объркал съм "мерната" единица бре,имах в предвид числото горе-долу да уцеля по спомен,ма без да искам съм го умножил Х10
.За Nm да се счита.А мотора,дали е 1Z/AHU-по същата описана нагоре технология се сменя ремък,та дори на моя "прост" 1Y така се прави(то оттам и опита де)

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: зацепване на 1,9 тд ?
За сваляне и качване на ремъка не е нужно да развиваш и сваляш колелото. Само ако ще сменяш семеринг на разпр. вал. 

Re: зацепване на 1,9 тд ?
muns61 написа:За сваляне и качване на ремъка не е нужно да развиваш и сваляш колелото. Само ако ще сменяш семеринг на разпр. вал.
По принцип става и без да развиваш колелото,но не е правилно и си е селяния.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: зацепване на 1,9 тд ?
danii написа:muns61 написа:За сваляне и качване на ремъка не е нужно да развиваш и сваляш колелото. Само ако ще сменяш семеринг на разпр. вал.
По принцип става и без да развиваш колелото,но не е правилно и си е селяния.
Обясни, ако обичаш, кое налага свалянето на ангренажното колело на разпред. вал на мотор с обтяжна ролка?
Че ние на село пропускаме да го махаме и правим капитална грешка.
Предварително благодаря!
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: зацепване на 1,9 тд ?
Защото при натягане на ремъка се получава така,че се измества центровката или на помпата ,или на разпр.вал.Когато колелото е охлабено-има възможност то да поеме "компенсацията",без да се измести вала.Просто от технологична гледна точка,зъбните колела в ангренажния механизъм при ,производството и първоначална сглобка, бягат от точните ценрти.Малко тъпо обяснявам,но това не е моя измишльотина!Изместването важи най-вече за "прикачния инвентар"-ГНП,то не са конзоли,то не са фланци-е,има някакви допуски в монтажа.
И си задайте въпроса :защо няма шпонки на тия зъбни колела!?И не се дръжте по "селски",това не ви прави нито "по-тарикати",нито по-умни.Просто прочетете,проверете при съмнение,ако ви изнася-правете го,ако ли не-ваш избор.
И си задайте въпроса :защо няма шпонки на тия зъбни колела!?И не се дръжте по "селски",това не ви прави нито "по-тарикати",нито по-умни.Просто прочетете,проверете при съмнение,ако ви изнася-правете го,ако ли не-ваш избор.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта