куулер на TD

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

куулер на TD

Мнениеот alex synchro » Вто 06 юни 2006 15:56


Има ли смисъл от добавянето на куулер на мотор TD, при условие, че този мотор няма ECU?




Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 06 юни 2006 16:54


Има :-)


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex synchro » Вто 06 юни 2006 16:57


ACCELERATOR написа:Има :-)


добре де... като няма ECU, какво ще се постигне в крайна сметка само с един куулер?


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Вто 06 юни 2006 17:27


кулера -> охлажда нагнетения въздух от турбото -> повече кислород -> по-добро изгаряне :idea: :roll:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 06 юни 2006 17:29


Ще трябва да пуснеш малко повече нафта от помпата. По принцип кулера няма пряка връзка с ЕКУ-то, той представлява просто един радиатор, през който минава въздуха и се охлажда. В охладения въздух има повече кислород за единица обем, следователно може да се изгори повече гориво.
Така че - слагаш кулера, регулираш помпата да пуска повече нафта, и се кефиш на резултата :wink:


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex synchro » Вто 06 юни 2006 17:32


ACCELERATOR написа:Ще трябва да пуснеш малко повече нафта от помпата. По принцип кулера няма пряка връзка с ЕКУ-то, той представлява просто един радиатор, през който минава въздуха и се охлажда. В охладения въздух има повече кислород за единица обем, следователно може да се изгори повече гориво.
Така че - слагаш кулера, регулираш помпата да пуска повече нафта, и се кефиш на резултата :wink:


Добре...ама няма ли да натоваря помпата? е...разхода все пак ще се вдигне де...
Всъщност това някой пробвал ли го е? Качвал ли го е на тест?


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 06 юни 2006 17:35


Да....мислех и аз ама при тези скачащи цени на горивата и при т,ва безпаричие :( Колко всъщност скача разхода? :stll think: :gruebel :???


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex synchro » Вто 06 юни 2006 17:37


веселин написа:Да....мислех и аз ама при тези скачащи цени на горивата и при т,ва безпаричие :( Колко всъщност скача разхода? :stll think: :gruebel :???


и колко се вдига мощността :?: :roll:
демек...има ли смисъл? съотношението мощност/разход


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Вто 06 юни 2006 17:39


1.9TD - 75к.с.
1.9TDI - 90к.с.
според мен ще са около .. 15 магарета?

П.П. разхода едва ли ще ти скочи осезаемо..


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex synchro » Вто 06 юни 2006 17:43


faint написа:1.9TD - 75к.с.
1.9TDI - 90к.с.
според мен ще са около .. 15 магарета?

П.П. разхода едва ли ще ти скочи осезаемо..


еееее няма да са 15 повервай ми! доста по-малко.


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Вто 06 юни 2006 17:52


Не забравяйте че TDI е с директно впръскване, и не интеркулера е в основта на мощността му. Абе....пробвай какво ще се получи, но според мен разликата няма да е голяма :roll:


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Вто 06 юни 2006 19:19


ACCELERATOR написа:Ще трябва да пуснеш малко повече нафта от помпата. По принцип кулера няма пряка връзка с ЕКУ-то, той представлява просто един радиатор, през който минава въздуха и се охлажда. В охладения въздух има повече кислород за единица обем, следователно може да се изгори повече гориво.
Така че - слагаш кулера, регулираш помпата да пуска повече нафта, и се кефиш на резултата :wink:
----Има връзка:на маркуча на кулера има датчик към компа,който казва колко е охладен въздуха.Има такъв тунинг даже/пълна глупост/-със съпротивление на късо даваш датчика и той казва на компа че въдуха е много студен и+10 коня-ама тоеа преибава мотора,защото въздуха дефакто не е толкова студен.


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex synchro » Сря 07 юни 2006 8:31


Е значи е безсмислено, щото дори и с куулер, няма какво да контролира процеса на подаване на гориво. Горивната помпа ще се пренастрои, но "тя от къде да знае" колко нафта и кога точно да пуска при охладен въздух. Даже си мисля, че ще стане по-зле, колата може и да се "дави". Поне аз така си мисля де...


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Нед 18 юни 2006 11:50


Има смисъл :P Аз се консултирах с човек който ги разбира дизелаците като цяло и и се оказа, че ако си монтирам на мойта AAZ , ще ми спадне леко разхода до 0,5л. мах. ,но ако се регулира помпата да подаде малко повече гориво разхода ще ми стане както преди , но от 75 коня ще качи на 80-85 мах.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Нед 18 юни 2006 14:29


ДА И КУЛЕРА-НАЙ ВАЖНАТА МУ ЦЕЛ Е чЕ УДЪЛЖАВА ЖИВОТА НА ТУРБИНАТА-КАТО Я ОХЛАЖДА ДОПЪЛНИТЕЛНО.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy, miro slav, simo7 и 125 госта