защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот nebeto » Нед 26 сеп 2010 1:58


Здравейте.От тук от там съм чувал,че не е било хубаво дизолова кола да се пуска по енерция на свободна скорост с работещ двигател.Я кажете нещо по въпроса.Аз имам Голф2 1.6ТД кво ще стане ако извърша тая рабпта.Благодаря.




boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот boi4eto » Нед 26 сеп 2010 7:08


nebeto написа:Здравейте.От тук от там съм чувал,че не е било хубаво дизолова кола да се пуска по енерция на свободна скорост с работещ двигател.Я кажете нещо по въпроса.Аз имам Голф2 1.6ТД кво ще стане ако извърша тая рабпта.Благодаря.

Най-добре се спира когато използваш скоростите,това е проблема,че по инерция с работещ двигател може да се пребиеш по-лесно.Инък на колата и няма нищо,е износваш повече феродо и дискове,ама нали икономисваш гориво.С една дума нищо не икономисваш,а рискуваш живота си!


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот the_tupan » Нед 26 сеп 2010 7:13


Ще ти свършват по- бързо накладките. :Mr Green Fun Сега сериозно. Става въпрос за ППХ (принудителен празен ход), при който разхода на гориво е 0. Ето защо са ти казали, че не е добре дизел да се пуска по надолнище на свободна- от гледна точка на икономията. Друг е въпроса дали при теб ще е точно така понеже си с механична помпа. Ама има доста писано по темата, така че :търсачкаа :beer


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот milenski_77 » Нед 26 сеп 2010 10:13


И при механичната помпа има ППХ.
Друг е въпроса че нещата могат да се погледнат от два различни ъгъла.
Пускаш по наклон без да имаш намерение да намаляваш или да спираш.При това положение според мен е по-добре да пускаш на свободна защото колата ще се движи по-дълго време и съответно повече километри по инерция, отколкото ако си на скорост и двигателя се използва като моторна спирачка.
При втория вариант в задължително да си на скорост заради моторната спирачка, а икономията на гориво ще се яви като бонус.


Потребителски аватар
micyri
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 15 юли 2008 19:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот micyri » Нед 26 сеп 2010 10:48


Правилно си разбрал че дизел не е хубаво да се пуска по инерция,но това се отнася за товарните автомобили и причините са много.Като се почне от прегряване на накладките,та се стигне до скоростната кутия и деференцияла който се смазват под налягане при работещ двигател(смисъл на скорост).
Иначе в твоя случай,никаква икономия не правиш на гориво,а ще ти се наложи по-рано да си сменяш накладките.
Поздрави!


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот bobocamaro » Нед 26 сеп 2010 11:22


Според мен при дизела е по-опасно да не сбъркаш, да включиш ниска предавка при висока скорост на инерция.За да не се получи ефект "палене на дърпане" :beer


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 698
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот the_red_camel » Нед 26 сеп 2010 11:43


на инерция е добре да включих на скорост и без газ да си върви.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот hooligan_sk » Нед 26 сеп 2010 11:56


Значиии ефекта от тоя ППХ се изпарява в момента в който пипнеш газта... можеш да го ползваш само като скускаш Рожен примерно и други полу отвесни места... във всеки друг случай инерцията е по-добра, много по-добре е да минеш 600 метра на нулева отколкото 300 метра на ппх и после да дадеш газ щот си спрял


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот buller » Нед 26 сеп 2010 12:01


Нищо й няма на колата при спускане на празен ход. Чувал съм какви ли не варианти, че изстивала много :screwy , че било вредно за турбината :screwy и всякакви други мнения - за мен плод на фантазията на фанатизирани хора :Mr Green Fun


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот fox_vt » Нед 26 сеп 2010 13:04


hooligan_sk написа:Значиии ефекта от тоя ППХ се изпарява в момента в който пипнеш газта... можеш да го ползваш само като скускаш Рожен примерно и други полу отвесни места... във всеки друг случай инерцията е по-добра, много по-добре е да минеш 600 метра на нулева отколкото 300 метра на ппх и после да дадеш газ щот си спрял


Не точно така -може да си натиснал газта наполовината ход на педала ама ако оборотомера ти показва примерно 4000 об пак ще си на ППХ.Или накратко компа следи положението на педала на газта в проценти и спрямо всеки един процент има точно определени обороти на мотора,което значи че ако педала е натиснат толкова че да си на 2000 об а ти си на 3000 примерно ще си в режим на ППХ.Също не се бъркайте от това че разхода при ППХ винаги трябва да е 0 няма такова нещо -при слаб наклон и леко натисната газ колкото да поддържате движението моментния разход може да показва само 1-2 литра!Иначе на въпроса нищо няма да и стане на колата ако се спускаш по инерция но реално няма смисъл-мина времето на жигулките и москалите да ги къткаме по инерция че и на загасен двг и после палене на скорост :mrgreen:


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот hooligan_sk » Нед 26 сеп 2010 13:07


fox_vt написа:
hooligan_sk написа:Значиии ефекта от тоя ППХ се изпарява в момента в който пипнеш газта... можеш да го ползваш само като скускаш Рожен примерно и други полу отвесни места... във всеки друг случай инерцията е по-добра, много по-добре е да минеш 600 метра на нулева отколкото 300 метра на ппх и после да дадеш газ щот си спрял


Не точно така -може да си натиснал газта наполовината ход на педала ама ако оборотомера ти показва примерно 4000 об пак ще си на ППХ.Или накратко компа следи положението на педала на газта в проценти и спрямо всеки един процент има точно определени обороти на мотора,което значи че ако педала е натиснат толкова че да си на 2000 об а ти си на 3000 примерно ще си в режим на ППХ.Също не се бъркайте от това че разхода при ППХ винаги трябва да е 0 няма такова нещо -при слаб наклон и леко натисната газ колкото да поддържате движението моментния разход може да показва само 1-2 литра!Иначе на въпроса нищо няма да и стане на колата ако се спускаш по инерция но реално няма смисъл-мина времето на жигулките и москалите да ги къткаме по инерция че и на загасен двг и после палене на скорост :mrgreen:


Имах предвид ако дадеп газ такаче да ускориш :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот stefan4o » Нед 26 сеп 2010 14:47


fox_vt написа:
Не точно така -може да си натиснал газта наполовината ход на педала ама ако оборотомера ти показва примерно 4000 об пак ще си на ППХ.Или накратко компа следи положението на педала на газта в проценти и спрямо всеки един процент има точно определени обороти на мотора,което значи че ако педала е натиснат толкова че да си на 2000 об а ти си на 3000 примерно ще си в режим на ППХ.Също не се бъркайте от това че разхода при ППХ винаги трябва да е 0 няма такова нещо -при слаб наклон и леко натисната газ колкото да поддържате движението моментния разход може да показва само 1-2 литра!Иначе на въпроса нищо няма да и стане на колата ако се спускаш по инерция но реално няма смисъл-мина времето на жигулките и москалите да ги къткаме по инерция че и на загасен двг и после палене на скорост :mrgreen:

В голяма грешка си, че ако си с натиснат педал на газта е ППХ. Изобщо не е така :012:
Относно удебеленото - аз като съм с карбуратор или ако дизелът е с мех. помпа, тогава къде го компа да следи? Малко не ти се връзват нещата ми се струва.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот znainainai » Нед 26 сеп 2010 14:59


Не се джафкайте отговорът е:
Не е препоръчително тъй като моторът рязко се преохлажда което може да е фатално за него. Всички са чували че пукат глави моторите на VW да пукат от неправилна експолатация :012:


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот ivo_555 » Нед 26 сеп 2010 15:07


znainainai написа:Не се джафкайте отговорът е:
Не е препоръчително тъй като моторът рязко се преохлажда което може да е фатално за него. Всички са чували че пукат глави моторите на VW да пукат от неправилна експолатация :012:


Как така като е на свободна се преохлажда след като има горивен процес, а на ППХ когато няма гориво, а има само едно триене не се преохлажда?


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот bobocamaro » Нед 26 сеп 2010 15:14


На моята кола не можах да се преборя със синдрома "стрелка температура", има собствено мнение клонящо към по-ниска температура.Говоря за поддържана охл.система.Наблюдения от други коли:Renault Kangoo, Peugeot Partner, Suzuki Swift, Vitara стрелките не мърдат от средата.Независимо от режим и сезон.Идвало ми да им изкърта таблата и да ги бутна нанякъде :banghead: .Защо VW допуска преохлаждане?
P.S.Първите две са дизел баничарки,вторите са двигатели на бензин.

Последна промяна от bobocamaro на Нед 26 сеп 2010 15:20, променено общо 1 път.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: daimen, kukata_pasat и 71 госта