


защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Здравейте.От тук от там съм чувал,че не е било хубаво дизолова кола да се пуска по енерция на свободна скорост с работещ двигател.Я кажете нещо по въпроса.Аз имам Голф2 1.6ТД кво ще стане ако извърша тая рабпта.Благодаря.
-
- Мнения: 1518
- Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чипровци
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
nebeto написа:Здравейте.От тук от там съм чувал,че не е било хубаво дизолова кола да се пуска по енерция на свободна скорост с работещ двигател.Я кажете нещо по въпроса.Аз имам Голф2 1.6ТД кво ще стане ако извърша тая рабпта.Благодаря.
Най-добре се спира когато използваш скоростите,това е проблема,че по инерция с работещ двигател може да се пребиеш по-лесно.Инък на колата и няма нищо,е износваш повече феродо и дискове,ама нали икономисваш гориво.С една дума нищо не икономисваш,а рискуваш живота си!
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Ще ти свършват по- бързо накладките.
Сега сериозно. Става въпрос за ППХ (принудителен празен ход), при който разхода на гориво е 0. Ето защо са ти казали, че не е добре дизел да се пуска по надолнище на свободна- от гледна точка на икономията. Друг е въпроса дали при теб ще е точно така понеже си с механична помпа. Ама има доста писано по темата, така че




-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
И при механичната помпа има ППХ.
Друг е въпроса че нещата могат да се погледнат от два различни ъгъла.
Пускаш по наклон без да имаш намерение да намаляваш или да спираш.При това положение според мен е по-добре да пускаш на свободна защото колата ще се движи по-дълго време и съответно повече километри по инерция, отколкото ако си на скорост и двигателя се използва като моторна спирачка.
При втория вариант в задължително да си на скорост заради моторната спирачка, а икономията на гориво ще се яви като бонус.
Друг е въпроса че нещата могат да се погледнат от два различни ъгъла.
Пускаш по наклон без да имаш намерение да намаляваш или да спираш.При това положение според мен е по-добре да пускаш на свободна защото колата ще се движи по-дълго време и съответно повече километри по инерция, отколкото ако си на скорост и двигателя се използва като моторна спирачка.
При втория вариант в задължително да си на скорост заради моторната спирачка, а икономията на гориво ще се яви като бонус.
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Правилно си разбрал че дизел не е хубаво да се пуска по инерция,но това се отнася за товарните автомобили и причините са много.Като се почне от прегряване на накладките,та се стигне до скоростната кутия и деференцияла който се смазват под налягане при работещ двигател(смисъл на скорост).
Иначе в твоя случай,никаква икономия не правиш на гориво,а ще ти се наложи по-рано да си сменяш накладките.
Поздрави!
Иначе в твоя случай,никаква икономия не правиш на гориво,а ще ти се наложи по-рано да си сменяш накладките.
Поздрави!
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Според мен при дизела е по-опасно да не сбъркаш, да включиш ниска предавка при висока скорост на инерция.За да не се получи ефект "палене на дърпане" 

- the_red_camel
- Мнения: 698
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
на инерция е добре да включих на скорост и без газ да си върви.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Значиии ефекта от тоя ППХ се изпарява в момента в който пипнеш газта... можеш да го ползваш само като скускаш Рожен примерно и други полу отвесни места... във всеки друг случай инерцията е по-добра, много по-добре е да минеш 600 метра на нулева отколкото 300 метра на ппх и после да дадеш газ щот си спрял
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Нищо й няма на колата при спускане на празен ход. Чувал съм какви ли не варианти, че изстивала много
, че било вредно за турбината
и всякакви други мнения - за мен плод на фантазията на фанатизирани хора 



- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
hooligan_sk написа:Значиии ефекта от тоя ППХ се изпарява в момента в който пипнеш газта... можеш да го ползваш само като скускаш Рожен примерно и други полу отвесни места... във всеки друг случай инерцията е по-добра, много по-добре е да минеш 600 метра на нулева отколкото 300 метра на ппх и после да дадеш газ щот си спрял
Не точно така -може да си натиснал газта наполовината ход на педала ама ако оборотомера ти показва примерно 4000 об пак ще си на ППХ.Или накратко компа следи положението на педала на газта в проценти и спрямо всеки един процент има точно определени обороти на мотора,което значи че ако педала е натиснат толкова че да си на 2000 об а ти си на 3000 примерно ще си в режим на ППХ.Също не се бъркайте от това че разхода при ППХ винаги трябва да е 0 няма такова нещо -при слаб наклон и леко натисната газ колкото да поддържате движението моментния разход може да показва само 1-2 литра!Иначе на въпроса нищо няма да и стане на колата ако се спускаш по инерция но реално няма смисъл-мина времето на жигулките и москалите да ги къткаме по инерция че и на загасен двг и после палене на скорост

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
fox_vt написа:hooligan_sk написа:Значиии ефекта от тоя ППХ се изпарява в момента в който пипнеш газта... можеш да го ползваш само като скускаш Рожен примерно и други полу отвесни места... във всеки друг случай инерцията е по-добра, много по-добре е да минеш 600 метра на нулева отколкото 300 метра на ппх и после да дадеш газ щот си спрял
Не точно така -може да си натиснал газта наполовината ход на педала ама ако оборотомера ти показва примерно 4000 об пак ще си на ППХ.Или накратко компа следи положението на педала на газта в проценти и спрямо всеки един процент има точно определени обороти на мотора,което значи че ако педала е натиснат толкова че да си на 2000 об а ти си на 3000 примерно ще си в режим на ППХ.Също не се бъркайте от това че разхода при ППХ винаги трябва да е 0 няма такова нещо -при слаб наклон и леко натисната газ колкото да поддържате движението моментния разход може да показва само 1-2 литра!Иначе на въпроса нищо няма да и стане на колата ако се спускаш по инерция но реално няма смисъл-мина времето на жигулките и москалите да ги къткаме по инерция че и на загасен двг и после палене на скорост
Имах предвид ако дадеп газ такаче да ускориш

- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
fox_vt написа:
Не точно така -може да си натиснал газта наполовината ход на педала ама ако оборотомера ти показва примерно 4000 об пак ще си на ППХ.Или накратко компа следи положението на педала на газта в проценти и спрямо всеки един процент има точно определени обороти на мотора,което значи че ако педала е натиснат толкова че да си на 2000 об а ти си на 3000 примерно ще си в режим на ППХ.Също не се бъркайте от това че разхода при ППХ винаги трябва да е 0 няма такова нещо -при слаб наклон и леко натисната газ колкото да поддържате движението моментния разход може да показва само 1-2 литра!Иначе на въпроса нищо няма да и стане на колата ако се спускаш по инерция но реално няма смисъл-мина времето на жигулките и москалите да ги къткаме по инерция че и на загасен двг и после палене на скорост
В голяма грешка си, че ако си с натиснат педал на газта е ППХ. Изобщо не е така

Относно удебеленото - аз като съм с карбуратор или ако дизелът е с мех. помпа, тогава къде го компа да следи? Малко не ти се връзват нещата ми се струва.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Не се джафкайте отговорът е:
Не е препоръчително тъй като моторът рязко се преохлажда което може да е фатално за него. Всички са чували че пукат глави моторите на VW да пукат от неправилна експолатация
Не е препоръчително тъй като моторът рязко се преохлажда което може да е фатално за него. Всички са чували че пукат глави моторите на VW да пукат от неправилна експолатация

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
znainainai написа:Не се джафкайте отговорът е:
Не е препоръчително тъй като моторът рязко се преохлажда което може да е фатално за него. Всички са чували че пукат глави моторите на VW да пукат от неправилна експолатация
Как така като е на свободна се преохлажда след като има горивен процес, а на ППХ когато няма гориво, а има само едно триене не се преохлажда?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
На моята кола не можах да се преборя със синдрома "стрелка температура", има собствено мнение клонящо към по-ниска температура.Говоря за поддържана охл.система.Наблюдения от други коли:Renault Kangoo, Peugeot Partner, Suzuki Swift, Vitara стрелките не мърдат от средата.Независимо от режим и сезон.Идвало ми да им изкърта таблата и да ги бутна нанякъде
.Защо VW допуска преохлаждане?
P.S.Първите две са дизел баничарки,вторите са двигатели на бензин.

P.S.Първите две са дизел баничарки,вторите са двигатели на бензин.
Последна промяна от bobocamaro на Нед 26 сеп 2010 15:20, променено общо 1 път.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта