Здравейте колеги, не съм с VW, но все пак сме от едно семейство.
Е тази година ми дойде много нанагорно. Едно оправям, друго се разваля.
Сега голямата перка не работи.
Колеги, гледах в Аутодатата схема на връзване на малката и голямата перка на радиатора и съгласно бедните ми технически познания останах с впечатлението, че са с общ предпазител и се включват ЕДНОВРЕМЕННО.
Ако е така, това означава, че големия вентилатор не работи, щото по Ваг-кома гледах температурата как се вдига/стигна до 102 градуса/ и се включи само малката перка, а голямата не.
Моля да ми обясните:
1. Едновременно ли се включват перките, ако не - кога едната и кога другата.
2. С един общ датчик ли са, ако не - къде се намира този за голямата перка.
3. Кажете ми как да разкача буксата, където е включена, щото е на много неудобно място, скърших си ръцете, но така и не успях да я издърпам.
4. Ако е изгоряло моторчето - подлежи ли на ремонт и къде в София?
Октавия 1 1,9 ТДИ
Благодаря ви.
Поздрави!
Голямата перка на радиатора не работи. ОКТАВИЯ 1 1.9 ТДИ
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Голямата перка на радиатора не работи. ОКТАВИЯ 1 1.9 ТДИ
колега голямата перка е с вискозен съединител-самозацепва от топлината на двигателя и се върти винаги..малката се включва като се пусне климатика...това знам
- sukito
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 17:00
- Автомобил: Golf mk4
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Пловдив
Re: Голямата перка на радиатора не работи. ОКТАВИЯ 1 1.9 ТДИ
В твоя случай най-лесно ще провериш дали работи като включиш климатика (когато е по-топло след обяд).
При октавията и двете перки са с ел. мотори. Трябва да въртят и двете.
Ако не работят просто проследи кабелите. Буксите са доло в дясно от позиция срещу колата.
Нова перка мисля, че е към 130лв.
Контролния блок на перките трябва да е под акумулатора.
При октавията и двете перки са с ел. мотори. Трябва да въртят и двете.
Ако не работят просто проследи кабелите. Буксите са доло в дясно от позиция срещу колата.
Нова перка мисля, че е към 130лв.
Контролния блок на перките трябва да е под акумулатора.
- vankataa73
- Мнения: 44
- Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голямата перка на радиатора не работи. ОКТАВИЯ 1 1.9 ТДИ
Двете перки се въртят едновременно когато е включен климатика,по-добре си я купи нова,ако проблема е перката.Датчика е един ,(ауди 1,9тди).Моята я платих 130лв.Успех
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Благоевград
Re: Голямата перка на радиатора не работи. ОКТАВИЯ 1 1.9 ТДИ
Провери ли предпазителите над акумулотара ?
Re: Голямата перка на радиатора не работи. ОКТАВИЯ 1 1.9 ТДИ
Здравейте, досега резултата е следния, при включен климатроник само малката перка върти, а предпазителите при акумулатора са здрави. Утре ще се пробвам да разкача перката и да подам директно към нея напрежение да видим дали ще сработи. Благодаря Ви за всички съвети досега.
Re: Голямата перка на радиатора не работи. ОКТАВИЯ 1 1.9 ТДИ
Здравейте, днес свалих перката.
Най-неудобното при свалянето й е разкачването на буксите, но накрая успях. След това се развивита три винта с еврейска звезда и перката излиза.
Разбира се първата ми работа беше да я пробвам дали работи. Подадох напрежение от акумулатора директно към буксата, откъдето излизат три клеми. Пробвах всички варианти, но никаква реакция. Викам си "ясноооо, от понеделник ще се търси по моргите, че нов е 305 лева, но така и така съм го свалил я да видя к.во има вътре".
Моторчето е капсуловано, но с чук и препилен клапан използван за секач, успях да махна задния му капак. Разбира се махнах го внимателно, за да не се изкъртят зъбчетата, с които задния капак е притиснат.
Отдолу има една пластмасова плочка, която лесно се издърпва, и след като я извадих, установих, че една от четките към колектора се беше заклещила в гнездото си. Разбира се е имало причина, пластмасовото гнездо на четката се беше поразтопило. Раздвижих четката с ВД-40, зачистих с макетно ножче гнездото, сложих пластмасовата плочка и отгоре капака, подадох напрежение и ТРЪГНА, КЕФ.
Само че мен ме загложди откъде се е разтопила плочката и я извадих отново.
Не знам на другите моторчета как е, но при мен се оказа, че съпротивлението(реотан монтиран между две керамични плочки, свързани в края), което шунтира моторчето, за да има първа и втора скорост е монтирано на същата тази ПЛАСТМАСОВА плочка. Какво беше станало, за да се разтопи?
Не знам по каква причина е блокирала четката, но когато моторчето е спряло да върти на първа скорост е останал включен само реотана(съпротивлението), който в един момент не е издържал на подадения ток и също беше изгорял, но преди това е оставил дефрмирана на някои места пластмасовата плочка.
Реших, че ако няма работещ реотан, няма да имам първа скорост и сметнах, че трябва да свържа реотана отново, който беше прегорял в края.
За целта изрязох тънка ивица ламарина 1мм и дължина 15 мм, задължително неръждавейка (другите няма да издържата на високата температура, ще се окислят и прогорят). Направих я на скоба и притиснах с нея края на реотана и края на свързващия кабел, с което ги свързах и си имам и първа скорост.
След това монтирах всичко по реда си и вече имам работеща перка. Не знам докога ще издържи, но следващ ремонт не би могъл да се случи, щого както казах моторчето е капсуловано и все пак зъбчетата не биха издържали повторна намеса с чука.
Още нещо проверих, подадох напрежение на малката перка(работеща), след това пробвах с омметъра при изключена перка, дали съпротивлението е вързано, но се оказа, че и при малкия мотор е прекъснато, така че и там не съм имал първа скорост, което е гадно, щото доколкото знам втората скорост включва на по-виока температура.
Това е колеги, може да не съм бил много ясен, но ако тръгнете да разглабяте(дано не Ви се случва) и четете тук, ще добиете представа.
Най-неудобното при свалянето й е разкачването на буксите, но накрая успях. След това се развивита три винта с еврейска звезда и перката излиза.
Разбира се първата ми работа беше да я пробвам дали работи. Подадох напрежение от акумулатора директно към буксата, откъдето излизат три клеми. Пробвах всички варианти, но никаква реакция. Викам си "ясноооо, от понеделник ще се търси по моргите, че нов е 305 лева, но така и така съм го свалил я да видя к.во има вътре".
Моторчето е капсуловано, но с чук и препилен клапан използван за секач, успях да махна задния му капак. Разбира се махнах го внимателно, за да не се изкъртят зъбчетата, с които задния капак е притиснат.
Отдолу има една пластмасова плочка, която лесно се издърпва, и след като я извадих, установих, че една от четките към колектора се беше заклещила в гнездото си. Разбира се е имало причина, пластмасовото гнездо на четката се беше поразтопило. Раздвижих четката с ВД-40, зачистих с макетно ножче гнездото, сложих пластмасовата плочка и отгоре капака, подадох напрежение и ТРЪГНА, КЕФ.

Само че мен ме загложди откъде се е разтопила плочката и я извадих отново.
Не знам на другите моторчета как е, но при мен се оказа, че съпротивлението(реотан монтиран между две керамични плочки, свързани в края), което шунтира моторчето, за да има първа и втора скорост е монтирано на същата тази ПЛАСТМАСОВА плочка. Какво беше станало, за да се разтопи?
Не знам по каква причина е блокирала четката, но когато моторчето е спряло да върти на първа скорост е останал включен само реотана(съпротивлението), който в един момент не е издържал на подадения ток и също беше изгорял, но преди това е оставил дефрмирана на някои места пластмасовата плочка.
Реших, че ако няма работещ реотан, няма да имам първа скорост и сметнах, че трябва да свържа реотана отново, който беше прегорял в края.
За целта изрязох тънка ивица ламарина 1мм и дължина 15 мм, задължително неръждавейка (другите няма да издържата на високата температура, ще се окислят и прогорят). Направих я на скоба и притиснах с нея края на реотана и края на свързващия кабел, с което ги свързах и си имам и първа скорост.
След това монтирах всичко по реда си и вече имам работеща перка. Не знам докога ще издържи, но следващ ремонт не би могъл да се случи, щого както казах моторчето е капсуловано и все пак зъбчетата не биха издържали повторна намеса с чука.
Още нещо проверих, подадох напрежение на малката перка(работеща), след това пробвах с омметъра при изключена перка, дали съпротивлението е вързано, но се оказа, че и при малкия мотор е прекъснато, така че и там не съм имал първа скорост, което е гадно, щото доколкото знам втората скорост включва на по-виока температура.
Това е колеги, може да не съм бил много ясен, но ако тръгнете да разглабяте(дано не Ви се случва) и четете тук, ще добиете представа.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голямата перка на радиатора не работи. ОКТАВИЯ 1 1.9 ТДИ
Браво колега радвам се че си успял да решиш проблема,все пак понякога е по добре вместо да се тръгне към магазина да се импровизира малко.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dtony и 37 госта