Здравейте,днес свалих турбото и има лек луфт.Въпроса ми е,допустимо ли е да има лек луфт или не трябва да има изобщо? В Бургас обиколих днес и разгледах 6-7 турбини и всички ме обеждаваха,че няма турбо без луфт,също така към смукателния колектор тези които ги гледах имаха бая масло в сравнение с моето.За 6к км. ми е изгори Пасата не повече от 300гр,дори и толкова може да няма.Смукателния колектор не беше много задръстен(ще има и сними),имаше леко наличие на масло,което ме притеснява.
Сега малко пояснения за мойте проблеми с турбината.,забиването мисля,че ще се оправи-единия вакумм от Н75 е скъсан,акуатора ми се движи трудно по простата причина,че и стъргал по планката за захващане(или не е монтиран както трябва или има нещо друго за което не се сещам)
Да търся ли друго турбо или газ докато изкара моето? Горенето на масло е минимално,но ме притеснява свистенето което се чува и на празен ход. Какво мога да пр....ба друго на колата ако се скапе турбото?



Луфт на турбото
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 9:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Луфт на турбото
допустимо е да има лек луфт,но наистина лек
в интерес на истината съм виждал все нови турбини без луфт и такива с луфт-а са все нови
откачи актуатора и виж геометрията дали се движи свободно
п.п оправи си актуатора и карай докато турбината издържи
в интерес на истината съм виждал все нови турбини без луфт и такива с луфт-а са все нови
откачи актуатора и виж геометрията дали се движи свободно

п.п оправи си актуатора и карай докато турбината издържи
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Луфт на турбото
Какво ще рече лек луфт в мм?
- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: Луфт на турбото
KirilGeorgiev написа:Какво ще рече лек луфт в мм?
Ако е mm пиши го бегало. Втулките вътре са неква керамика и лагеруват вътрешно и външно.Разглабял съм турбо със голям луфт(около 1мм), не работеше. Занесох го в Русе при Касаджиков.Човека го изми, смени износените, части вдигна го на стенд и след монтажа колата си летеше.Преди поставяне, след като си го взех от майстора бутнах турбинката нямаше никакъв луфт, а си се въртеше много леко. Може, както казва колегата някои турбини и да имат луфт, но това едва ли е нормално.Карай докато спре да надува и колата спре да върви. Направи си сметка дали да си подготвен с ремонт на това или с някое 2-ра ръка, готово за смяна, като се скапе това.
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Луфт на турбото
Попитах защото на едната ми кола луфта е поне 2-3мм.Не издава притеснителни звуци не харчи масло но и не върви като хората според мен.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Луфт на турбото
Има два вида луфтове радиален и аксиален,при единия е зле положението а при другия по малко зле.Даже като се замисля може да има и трети вариант и радиален и аксиален-тогава вероятно турбото ще стане на сол в скоро време.
-
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Луфт на турбото
купувал съм 3-4 турбини чисто нови директно от германия на holster и всичките си имаха лек луфт на перката..и вече доста километри са навъртяли и никакви проблеми с тях..
днеска свалих и моето турбо и то има лек луфт на перката,даже и напред назад пак се усеща луфт.. но турбото си надува на 0.6,колата си върви както и преди..а за горене на масло гореше,но не знам дали от нея или от гумичките на клапаните,и утре като сменя гумичките и семеринга на разпределителния вал и като покарам ще ви кажа дали гори масло още колата..
днеска свалих и моето турбо и то има лек луфт на перката,даже и напред назад пак се усеща луфт.. но турбото си надува на 0.6,колата си върви както и преди..а за горене на масло гореше,но не знам дали от нея или от гумичките на клапаните,и утре като сменя гумичките и семеринга на разпределителния вал и като покарам ще ви кажа дали гори масло още колата..
- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: Луфт на турбото
За радиален луфт говорим надявам се! Ако е аксиален, стига да не опира в стените, не би трябвало да има проблем.
- bai_ILIA
- Мнения: 722
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Луфт на турбото
луфт луфт, колко да има луфт
като влезе маслото под налягане в турбината и ще уплътни...

-
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Луфт на турбото
bigmiro написа:За радиален луфт говорим надявам се! Ако е аксиален, стига да не опира в стените, не би трябвало да има проблем.
ми ако за радиален става въпрос напред назад цяла ос да мърда..моето има леко..а за аксиален перките не упират в стените все още

Re: Луфт на турбото
tarikat89 написа:bigmiro написа:За радиален луфт говорим надявам се! Ако е аксиален, стига да не опира в стените, не би трябвало да има проблем.
ми ако за радиален става въпрос напред назад цяла ос да мърда..моето има леко..а за аксиален перките не упират в стените все още
Май объркахте луфтовете...


- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Луфт на турбото
the_tupan написа:tarikat89 написа:bigmiro написа:За радиален луфт говорим надявам се! Ако е аксиален, стига да не опира в стените, не би трябвало да има проблем.
ми ако за радиален става въпрос напред назад цяла ос да мърда..моето има леко..а за аксиален перките не упират в стените все още
Май объркахте луфтовете...![]()
да объркаха двата щата аксеалния е напред назад

-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 9:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Луфт на турбото
Вече писах какво е стнало при мен в тема"проблеми с турбото-решен поне за сега"
Много четох и с доста знаещи хора говорих. Мнението е турбото да няма аксиален луфт а за радиален е относително дори и с 4мм може да няма последствия.Стига да не гори прекалено масло,да не опрът лупатките в корпуса или да не почне колата да вдига сама обороти.Мойто турбо стана доста шумно иначе всичко сега е ОК днес на 4-та до червения сектор до 170км без грижи ама мисля да се запася с резервно(ако някой има 0884 400 510). Дори и така ми казват че може да ме изкара още 3г. ако почне да вдига сама обороти тогава без да се замисляш в коша. Това е от мен колеги,другата седмица и сними
Много четох и с доста знаещи хора говорих. Мнението е турбото да няма аксиален луфт а за радиален е относително дори и с 4мм може да няма последствия.Стига да не гори прекалено масло,да не опрът лупатките в корпуса или да не почне колата да вдига сама обороти.Мойто турбо стана доста шумно иначе всичко сега е ОК днес на 4-та до червения сектор до 170км без грижи ама мисля да се запася с резервно(ако някой има 0884 400 510). Дори и така ми казват че може да ме изкара още 3г. ако почне да вдига сама обороти тогава без да се замисляш в коша. Това е от мен колеги,другата седмица и сними
- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Луфт на турбото
Добре де,казвате да се кара турбото докато изгърми...аз до колкото знам било опасно..че като се скапе турбото, маслото отивало в колекторите и двигателя...последния се форсира до дупка без да можеш да го угасиш,и..направо се пръска....или това не е вярно.....Мога ли в краина сметка да карам турбото докато се скапе...Че моито има всякакви видове луфтове и харчи по 1 л масло на 1000-2000 км....зависи колко гас давам...?
- bai_ILIA
- Мнения: 722
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Луфт на турбото
1л на 1000км означава само 1 нещо...в сервиза веднага, за да е по-евтино...иначе рано или късно ще се случи...дет са вика - обречен си. ако не тече маслото де...ако просто го губи без да тече е мноооого лошо...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Краси брест и 38 госта