Луфт на турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
slavi77_bs
Мнения: 111
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 9:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Луфт на турбото

Мнениеот slavi77_bs » Вто 11 яну 2011 19:55


Здравейте,днес свалих турбото и има лек луфт.Въпроса ми е,допустимо ли е да има лек луфт или не трябва да има изобщо? В Бургас обиколих днес и разгледах 6-7 турбини и всички ме обеждаваха,че няма турбо без луфт,също така към смукателния колектор тези които ги гледах имаха бая масло в сравнение с моето.За 6к км. ми е изгори Пасата не повече от 300гр,дори и толкова може да няма.Смукателния колектор не беше много задръстен(ще има и сними),имаше леко наличие на масло,което ме притеснява.
Сега малко пояснения за мойте проблеми с турбината.,забиването мисля,че ще се оправи-единия вакумм от Н75 е скъсан,акуатора ми се движи трудно по простата причина,че и стъргал по планката за захващане(или не е монтиран както трябва или има нещо друго за което не се сещам)
Да търся ли друго турбо или газ докато изкара моето? Горенето на масло е минимално,но ме притеснява свистенето което се чува и на празен ход. Какво мога да пр....ба друго на колата ако се скапе турбото?




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Луфт на турбото

Мнениеот niks76 » Вто 11 яну 2011 20:00


допустимо е да има лек луфт,но наистина лек
в интерес на истината съм виждал все нови турбини без луфт и такива с луфт-а са все нови
откачи актуатора и виж геометрията дали се движи свободно :idea:
п.п оправи си актуатора и карай докато турбината издържи


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Луфт на турбото

Мнениеот KirilGeorgiev » Чет 13 яну 2011 13:07


Какво ще рече лек луфт в мм?


Потребителски аватар
bigmiro
Мнения: 115
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Свищов

Re: Луфт на турбото

Мнениеот bigmiro » Чет 13 яну 2011 14:10


KirilGeorgiev написа:Какво ще рече лек луфт в мм?

Ако е mm пиши го бегало. Втулките вътре са неква керамика и лагеруват вътрешно и външно.Разглабял съм турбо със голям луфт(около 1мм), не работеше. Занесох го в Русе при Касаджиков.Човека го изми, смени износените, части вдигна го на стенд и след монтажа колата си летеше.Преди поставяне, след като си го взех от майстора бутнах турбинката нямаше никакъв луфт, а си се въртеше много леко. Може, както казва колегата някои турбини и да имат луфт, но това едва ли е нормално.Карай докато спре да надува и колата спре да върви. Направи си сметка дали да си подготвен с ремонт на това или с някое 2-ра ръка, готово за смяна, като се скапе това.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Луфт на турбото

Мнениеот KirilGeorgiev » Чет 13 яну 2011 14:31


Попитах защото на едната ми кола луфта е поне 2-3мм.Не издава притеснителни звуци не харчи масло но и не върви като хората според мен.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Луфт на турбото

Мнениеот fox_vt » Чет 13 яну 2011 18:26


Има два вида луфтове радиален и аксиален,при единия е зле положението а при другия по малко зле.Даже като се замисля може да има и трети вариант и радиален и аксиален-тогава вероятно турбото ще стане на сол в скоро време.


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Луфт на турбото

Мнениеот tarikat89 » Чет 13 яну 2011 18:56


купувал съм 3-4 турбини чисто нови директно от германия на holster и всичките си имаха лек луфт на перката..и вече доста километри са навъртяли и никакви проблеми с тях..

днеска свалих и моето турбо и то има лек луфт на перката,даже и напред назад пак се усеща луфт.. но турбото си надува на 0.6,колата си върви както и преди..а за горене на масло гореше,но не знам дали от нея или от гумичките на клапаните,и утре като сменя гумичките и семеринга на разпределителния вал и като покарам ще ви кажа дали гори масло още колата..


Потребителски аватар
bigmiro
Мнения: 115
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Свищов

Re: Луфт на турбото

Мнениеот bigmiro » Чет 13 яну 2011 21:18


За радиален луфт говорим надявам се! Ако е аксиален, стига да не опира в стените, не би трябвало да има проблем.


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Луфт на турбото

Мнениеот bai_ILIA » Чет 13 яну 2011 21:59


луфт луфт, колко да има луфт :D като влезе маслото под налягане в турбината и ще уплътни...


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Луфт на турбото

Мнениеот tarikat89 » Пет 14 яну 2011 0:24


bigmiro написа:За радиален луфт говорим надявам се! Ако е аксиален, стига да не опира в стените, не би трябвало да има проблем.


ми ако за радиален става въпрос напред назад цяла ос да мърда..моето има леко..а за аксиален перките не упират в стените все още :D


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Луфт на турбото

Мнениеот the_tupan » Пет 14 яну 2011 7:27


tarikat89 написа:
bigmiro написа:За радиален луфт говорим надявам се! Ако е аксиален, стига да не опира в стените, не би трябвало да има проблем.


ми ако за радиален става въпрос напред назад цяла ос да мърда..моето има леко..а за аксиален перките не упират в стените все още :D

Май объркахте луфтовете... :D :beer


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Луфт на турбото

Мнениеот achodemo » Пет 14 яну 2011 15:50


the_tupan написа:
tarikat89 написа:
bigmiro написа:За радиален луфт говорим надявам се! Ако е аксиален, стига да не опира в стените, не би трябвало да има проблем.


ми ако за радиален става въпрос напред назад цяла ос да мърда..моето има леко..а за аксиален перките не упират в стените все още :D

Май объркахте луфтовете... :D :beer

да объркаха двата щата аксеалния е напред назад :D , но по принцип не трябва да има осезаем на ръка луфт мерен на стенд предплагам не повече от някой друга стотна . Поне при мен е така


slavi77_bs
Мнения: 111
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 9:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Луфт на турбото

Мнениеот slavi77_bs » Пет 14 яну 2011 21:28


Вече писах какво е стнало при мен в тема"проблеми с турбото-решен поне за сега"
Много четох и с доста знаещи хора говорих. Мнението е турбото да няма аксиален луфт а за радиален е относително дори и с 4мм може да няма последствия.Стига да не гори прекалено масло,да не опрът лупатките в корпуса или да не почне колата да вдига сама обороти.Мойто турбо стана доста шумно иначе всичко сега е ОК днес на 4-та до червения сектор до 170км без грижи ама мисля да се запася с резервно(ако някой има 0884 400 510). Дори и така ми казват че може да ме изкара още 3г. ако почне да вдига сама обороти тогава без да се замисляш в коша. Това е от мен колеги,другата седмица и сними


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Луфт на турбото

Мнениеот viktoris » Вто 18 яну 2011 21:25


Добре де,казвате да се кара турбото докато изгърми...аз до колкото знам било опасно..че като се скапе турбото, маслото отивало в колекторите и двигателя...последния се форсира до дупка без да можеш да го угасиш,и..направо се пръска....или това не е вярно.....Мога ли в краина сметка да карам турбото докато се скапе...Че моито има всякакви видове луфтове и харчи по 1 л масло на 1000-2000 км....зависи колко гас давам...?


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Луфт на турбото

Мнениеот bai_ILIA » Сря 19 яну 2011 16:24


1л на 1000км означава само 1 нещо...в сервиза веднага, за да е по-евтино...иначе рано или късно ще се случи...дет са вика - обречен си. ако не тече маслото де...ако просто го губи без да тече е мноооого лошо...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: buhata84 и 17 госта