проблем с термостат

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Тико
Мнения: 101
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

проблем с термостат

Мнениеот Тико » Сря 12 яну 2011 8:59


Здравейте!От известно време забелязах,че колата бавно достига работната температура;казаха ми,че е от термостата - явно е "отворен";има ли някакъв проблем,ако карам така;понеже прочетох,че трябва да се разглоби
половината кола - моторът е V6 тди;няма повишен разход,а това,че малко по-късно се затопля купето,не ми пречи.По принцип не съм за 50-60-100 лв или колкото там ще ми струва смяната(самият термостат е 30лв)но като ще се свалят ремъци и др. поне да е за нещо по-значимо ..Благодаря!




Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: проблем с термостат

Мнениеот vinixxx » Сря 12 яну 2011 10:10


по принцип не е кой знае колко вредно


Потребителски аватар
bigmiro
Мнения: 115
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Свищов

Re: проблем с термостат

Мнениеот bigmiro » Чет 13 яну 2011 7:58


Не е ама си дразни!


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: проблем с термостат

Мнениеот K » Чет 13 яну 2011 10:42


Колата ти достига ли 90 градуса и поддържа ли ги?


Тико
Мнения: 101
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: проблем с термостат

Мнениеот Тико » Чет 13 яну 2011 11:43


Да, достига ги и ги поддържа,просто е по-бавно;възможно е така да е било и през лятото,но тогава и навън беше по-топло.


Потребителски аватар
dimitar75
Мнения: 96
Регистриран на: Вто 12 фев 2008 14:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пампорово

Re: проблем с термостат

Мнениеот dimitar75 » Чет 13 яну 2011 14:05


Не ти натрапвам мнение колега! Щом си загрява до 90 градуса колицата и ги поддържа, няма смисъл да го сменяш. Пък в студа по принцип по-бавно си загряват колите. Ако е тръгнал термостата след време ще спре да ти загрява и тогава ще се принудиш да го смениш.


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с термостат

Мнениеот mladeja » Съб 15 яну 2011 18:21


Четири години карам така.Остави подмяната на термостата когато смемяш нещо в близост ще си спестиш труда.


Тико
Мнения: 101
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: проблем с термостат

Мнениеот Тико » Пон 17 яну 2011 8:14


И аз така съм решил - ако се случи нещо междувременно,ще го сменям..Предлагам да затворим темата!


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с термостат

Мнениеот Милослав » Пон 17 яну 2011 13:39


Да не би да ти е първи дизел или да не си отчел факта че дизелът загрява доста по-бавно от бензина и в следствие на каране?
На мен ми звучи като да си е нормално всичко щом колата качва и държи 90градуса.
Пробвай да ч карая малко по-агресивно когато е студена и прецени дали има разлика във времето за което загрява - ако загрява по-бързо с по-агресивно каране, значи термостатът си ти е наред.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: проблем с термостат

Мнениеот milmar » Вто 18 яну 2011 11:10


Ако на извънградско на равен участък , със парно , на голяма предавка и голяма скорост (тъй де , според пътните ограничения :D ) ти държи 90* , според мен колата ти си е наред . Ако термостата не затваря добре , точно в подобен случай се проявява - пада температурата заради силния поток въздух през радиатора , и при средно натоварване на мотора .


Тико
Мнения: 101
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: проблем с термостат

Мнениеот Тико » Чет 03 фев 2011 12:58


не,температурата непада,просто не достига до 90 гр.,между 80 и 90 е...


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: проблем с термостат

Мнениеот mely » Чет 03 фев 2011 14:40


На студена кола,палиш караш 2-3-4 км слизаш и пипаш горния маркуч на радиатора .Топъл ли е значи термостата е отворен/може да е съвсем малко/.Това за проба -да си знаеш.А иначе хубаво е колатада си достига оптималната температура на двигателя.Колкото по бързо по добре ,оттам по нисък разход и по малка амортизация на двигателя-това на буквар.Ти си знаеш оттук нататък.На моята ОПЕЛ mhihi за 1 година смених 2 термостата ,защото и новия даде фира по същия начин .Оставаше отворен съвсем леко и топлеше радиатора след 2 км.


Тико
Мнения: 101
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: проблем с термостат

Мнениеот Тико » Чет 03 фев 2011 18:20


Горният маркуч се затопля 2-3 минути,след като запаля;един специалист ми каза,че трябвало да се пипне и друг маркуч отдолу,за да се разбере дали е от термостата - той се опита,но без да сваля кората,и не направи нищо - не можа да го достигне; доколкото разбрах от тук-там,не е проблем,ако карам така...или не съм разбрал...


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: проблем с термостат

Мнениеот mely » Чет 03 фев 2011 20:30


Горният маркуч идва директно от термостата.Ти си прави изводи.Но термостата ти стои отворен.Леко може би но отворен.Можеш да караш така но вземи предвид и това което ти писах по горе. :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта