Здравейте!От известно време забелязах,че колата бавно достига работната температура;казаха ми,че е от термостата - явно е "отворен";има ли някакъв проблем,ако карам така;понеже прочетох,че трябва да се разглоби
половината кола - моторът е V6 тди;няма повишен разход,а това,че малко по-късно се затопля купето,не ми пречи.По принцип не съм за 50-60-100 лв или колкото там ще ми струва смяната(самият термостат е 30лв)но като ще се свалят ремъци и др. поне да е за нещо по-значимо ..Благодаря!



проблем с термостат
- vinixxx
- Мнения: 1822
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: проблем с термостат
по принцип не е кой знае колко вредно
- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: проблем с термостат
Не е ама си дразни!
Re: проблем с термостат
Да, достига ги и ги поддържа,просто е по-бавно;възможно е така да е било и през лятото,но тогава и навън беше по-топло.
- dimitar75
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 12 фев 2008 14:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пампорово
Re: проблем с термостат
Не ти натрапвам мнение колега! Щом си загрява до 90 градуса колицата и ги поддържа, няма смисъл да го сменяш. Пък в студа по принцип по-бавно си загряват колите. Ако е тръгнал термостата след време ще спре да ти загрява и тогава ще се принудиш да го смениш.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с термостат
Четири години карам така.Остави подмяната на термостата когато смемяш нещо в близост ще си спестиш труда.
Re: проблем с термостат
И аз така съм решил - ако се случи нещо междувременно,ще го сменям..Предлагам да затворим темата!
- Милослав
- Мнения: 3648
- Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем с термостат
Да не би да ти е първи дизел или да не си отчел факта че дизелът загрява доста по-бавно от бензина и в следствие на каране?
На мен ми звучи като да си е нормално всичко щом колата качва и държи 90градуса.
Пробвай да ч карая малко по-агресивно когато е студена и прецени дали има разлика във времето за което загрява - ако загрява по-бързо с по-агресивно каране, значи термостатът си ти е наред.
На мен ми звучи като да си е нормално всичко щом колата качва и държи 90градуса.
Пробвай да ч карая малко по-агресивно когато е студена и прецени дали има разлика във времето за което загрява - ако загрява по-бързо с по-агресивно каране, значи термостатът си ти е наред.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: проблем с термостат
Ако на извънградско на равен участък , със парно , на голяма предавка и голяма скорост (тъй де , според пътните ограничения
) ти държи 90* , според мен колата ти си е наред . Ако термостата не затваря добре , точно в подобен случай се проявява - пада температурата заради силния поток въздух през радиатора , и при средно натоварване на мотора .

- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: проблем с термостат
На студена кола,палиш караш 2-3-4 км слизаш и пипаш горния маркуч на радиатора .Топъл ли е значи термостата е отворен/може да е съвсем малко/.Това за проба -да си знаеш.А иначе хубаво е колатада си достига оптималната температура на двигателя.Колкото по бързо по добре ,оттам по нисък разход и по малка амортизация на двигателя-това на буквар.Ти си знаеш оттук нататък.На моята ОПЕЛ
за 1 година смених 2 термостата ,защото и новия даде фира по същия начин .Оставаше отворен съвсем леко и топлеше радиатора след 2 км.

Re: проблем с термостат
Горният маркуч се затопля 2-3 минути,след като запаля;един специалист ми каза,че трябвало да се пипне и друг маркуч отдолу,за да се разбере дали е от термостата - той се опита,но без да сваля кората,и не направи нищо - не можа да го достигне; доколкото разбрах от тук-там,не е проблем,ако карам така...или не съм разбрал...
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: проблем с термостат
Горният маркуч идва директно от термостата.Ти си прави изводи.Но термостата ти стои отворен.Леко може би но отворен.Можеш да караш така но вземи предвид и това което ти писах по горе. 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта