Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот valerius » Съб 22 яну 2011 0:00


Здравейте, реших да споделя моето мнение. Преди 3 години четох темите за затапване на ЕГР и извеждане на картерните газове, но си мислех, че щом немците са го направили така, значи така трябва да е. Но след поредното чистене на интеркулер, колектори, турбина реших да огранича тая смрад която се излива обратно в системата. та ето какво направих. Не затапвах с пластини и тн, а направо премахнах ЕГР системата. Дупките на изпускателния и всмукателния колектор затапих с пригодени затова планки:
21012011058.jpg


Вакумното маркуче отведох директно до клапан Н75, за да регулира само турбината:
21012011059.jpg


Клапана на ЕГР нe откачих тъй като при липсата му ЕКУ-то набива грешка. Вкарах един маркуч на вход и изход, за да не влиза прах:
21012011060.jpg


И последно ограничих софтуерно стойностите в ЕКУ-то с адаптация на 3-ти канал (стойности 33768)

Относно картерните газове и маслените пари взех идея от колегата ник76 и сложих спирала от ЛАДА в изпаритела с надеждата, че ще кондензира маслените изпарения и спира стичането на масло в колекторите и интеркулера. При по старите модели ВАЗ/ЛАДА тази спирала се намира в маркуча за отвеждане на картерните газове горе във филтъра. Струва 2лв. в магазина:
20012011056.jpg

Последна промяна от valerius на Съб 22 яну 2011 9:28, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот feikot » Съб 22 яну 2011 0:41


Софтуерно как си реши проблемите,че не разбрах ? Клапана какво го направи,че някаква правопусна грешка си допуснал и не е ясно "не" ли е какво е ?


Потребителски аватар
Един
Мнения: 791
Регистриран на: Пон 02 мар 2009 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ВТ

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот Един » Съб 22 яну 2011 0:52


Не вдигна ли разхода в крайна сметка? Не мисля че клапан, който струва няколко стотака го слагат ей така за да се усложни системата.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот valerius » Съб 22 яну 2011 9:29


Един написа:Не вдигна ли разхода в крайна сметка? Не мисля че клапан, който струва няколко стотака го слагат ей така за да се усложни системата.


и аз така мислех, та го търпях 3 години :не: и не, не вдига разхода дори напротив. променя се температурата в камерата, сместа е по богата и това подобрява изгарянето, което води до намаляване на разхода, малко. Има много хубава тема за ЕГР и функциите му в един друг форум.. ето линк -->>> http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=14 :да:

Последна промяна от valerius на Съб 22 яну 2011 9:35, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот valerius » Съб 22 яну 2011 9:30


feikot написа:Софтуерно как си реши проблемите,че не разбрах ? Клапана какво го направи,че някаква правопусна грешка си допуснал и не е ясно "не" ли е какво е ?


Не премахнах. Без него набива грешка.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот Peteff » Съб 22 яну 2011 10:18


да ползвам аз темата на колегата и да попитам за пореден път - защо при помпа дюза не се препоръчва премахването на егр-а ? така съм чувал но така и не съм разбрал - защо ?

при мен е ограничен софтуерно с чип-а , но ако го махна ще се чувствам една идея по сигурен че грам изгорели газове не се връщат в мотора

а относно омасляването в кулера - след премахването на картерните газове имам по малко масло в кулера . явно е от турбината - значи ли това че заминава и как точно това масло отива там , през коя част на турбината заминава ? някоя семеринга ? възможно ли е да се смени ако е просто от някоя семеринга ? иначе си бачка на 6 , като изключим съвсем малки пикове които прави около 2000-2200 оборота .


Потребителски аватар
Един
Мнения: 791
Регистриран на: Пон 02 мар 2009 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ВТ

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот Един » Съб 22 яну 2011 11:06


valerius написа:
Един написа:Не вдигна ли разхода в крайна сметка? Не мисля че клапан, който струва няколко стотака го слагат ей така за да се усложни системата.


и аз така мислех, та го търпях 3 години :не: и не, не вдига разхода дори напротив. променя се температурата в камерата, сместа е по богата и това подобрява изгарянето, което води до намаляване на разхода, малко. Има много хубава тема за ЕГР и функциите му в един друг форум.. ето линк -->>> http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=14 :да:

Тая тема го описва за дизелови двг. При бензиновите мисля, че е малко по-различно. Въпросът е щом без него всичко е без проблем, ЗАЩО го слагат?


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот velinsl » Съб 22 яну 2011 11:20


Един написа:Въпросът е щом без него всичко е без проблем, ЗАЩО го слагат?

Екология.

Към автора:
На четвъртата снимка с пружината гледам има омаслено под нея. От там не губи ли масло или загубата е пренебрежима?


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот valerius » Съб 22 яну 2011 12:07


velinsl написа:
Един написа:Въпросът е щом без него всичко е без проблем, ЗАЩО го слагат?

Екология.

Към автора:
На четвъртата снимка с пружината гледам има омаслено под нея. От там не губи ли масло или загубата е пренебрежима?



омасленото е преди монтажа, като извадих маркуча се разтече. Сега няма масло. :beer


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот Peteff » Съб 22 яну 2011 17:44


екстра ама някой запознат да каже за помпа дюзата


Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот kiki1 » Съб 22 яну 2011 21:29


valerius написа:
velinsl написа:
Един написа:

Към автора:
На четвъртата снимка с пружината гледам има омаслено под нея. От там не губи ли масло или загубата е пренебрежима?



омасленото е преди монтажа, като извадих маркуча се разтече. Сега няма масло. :beer

Колко време караш с тази пружина и има ли ефект от нея наистина?


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот valerius » Съб 22 яну 2011 21:31


Peteff написа:а относно омасляването в кулера - след премахването на картерните газове имам по малко масло в кулера . явно е от турбината - значи ли това че заминава и как точно това масло отива там , през коя част на турбината заминава ? някоя семеринга ? възможно ли е да се смени ако е просто от някоя семеринга ? иначе си бачка на 6 , като изключим съвсем малки пикове които прави около 2000-2200 оборота .


peteff няма семеринг има сигменти на оста, който задържат маслото и те се износват. Има ремонтни комплекти, но са скъпи и после трябва баланс тъй, че отиваш на вариант рециклиране. Ама карай докато изгърми и после му мисли :beer

И все пак ти как премахна картерните газове.. на земята?


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот Peteff » Нед 23 яну 2011 14:45


на земята - да . с един мъркуч ги изведох до предно дясно колело . а дупката преди турбото където отиват по принцип запуших с една тапа от шише , пасна идеално . отроре изолирбанд да не падне и това е .

мислех вариянт да слагам съд който да улавя маслото - оил катч танк - обаче си мисля че няма да върши работа и част от газовете пак си отиват към турбото и затова реших направо да ги разкарам от мотора.

искам сега и аз като теб да махна егр-а и да сложа тръба на неговото място обаче нали съм чувал че не било препоръчително ( незнайно защо ) и си карам така .

пък за маслото явно ще си карам така . като счупя турбината тогава ще мисля в какъв филм да вляза ;)


Потребителски аватар
KORANDE
Мнения: 120
Регистриран на: Сря 07 окт 2009 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот KORANDE » Пон 24 яну 2011 9:05


здр.колеги да споделя и аз какво направих.сложих вапросния маслоуловител :оил катч танк:още миналото лято и да ви кажа до сега 2600км.е събрал около 30гр.във чашката.за мен не е ефективен,особено сега зимата-прави повече кондез на вода и пълни чашката .та мисля на пролет да си върна старото положение.а иначе от ЕГР-а си тече масло и цапа мотора та ме дразни,ама маи ще трябва да се примирявам. :beer

Последна промяна от KORANDE на Чет 27 яну 2011 20:15, променено общо 2 пъти.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове

Мнениеот mili 75 » Пон 24 яну 2011 9:13


Аз пък съм с такава спирала от Лада от половин година, но въпреки това съм си извел картерните газове с мъркуч към земята.За мен това е оптималния варинт, спиралата улавя ако има пръски масло, а мъркуча отвежда гадните газове навън.Така че всеки, който е извел газовете с мъркуч навън може да сложи и спирала, пробвано е.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 42 госта